The Village Україна розповідає про креативні робочі простори твого міста.

Grape – київська креативна агенція. «Ми агенція комплексних рішень. Серед послуг, які ми надаємо, консалтинг, маркетинг, діджитал-стратегія і створення контенту», – розповідає виконавчий директор Юрій Гладкий. Нещодавно агентство переїхало до нового офісу на Подолі, у якому паралельно відкрили креативний простір Grape Hub. За дизайн приміщення відповідала студія Fild.

 Grape

Метраж: 420 м²

Працівники: близько 50

Автори проекту: Fild

Призначення: офіс креативної агенції

Простір спроектували у скандинавському стилі. «Чому цей стиль модний? Тому що він функціональний», – каже Гладкий. Керівник агенції додає – у новому просторі хотів використати увесь досвід, який отримав за тривалий час роботи в інших офісах. Наприклад, спочатку агенція розглядала варіант із оупен-спейсом, але зрозуміла, що для команди з півсотнею людей і різними відділами цей варіант не підходить. Тож понад 400 квадратних метрів відкритої площі вирішили зонувати. Довелося не лише виділяти зони для окремих команд, а й підводити всі комунікації. Для наливної бетонної підлоги залучили фахівця, який виконував це завдання на французьких АЕС.

Над вхідними дверима – напис To Me You Are Perfect. «Ми відкрите, дружнє і гуманне агентство. Це звернення і до клієнтів, і до працівників», – кажуть у Grape. У вхідній частині облаштували зону для очікування. Прикрашає її робота української художниці та арт-дилерки Світлани Шпаченко. «Хочу, щоб у нашій роботі було більше творчого, зокрема – аналогового мистецтва. Ми поставили собі за мету максимально заповнити простір мистецтвом», – каже Гладкий.

«Це найбільш галаслива кімната. Тут працюють люди, які тривалий час проводять у перемовинах – із клієнтами, з командою. Тому цей відділ точно треба було відділяти і садити подалі від усіх», – жартує Гладкий. Працівники використовують спільні продовгасті столи, але в кожного з них є власний простір – завдяки перегородкам на столі.

Від решти офісу відділ відокремили скляною перегородкою. Та за потреби ізолювати простір можна завдяки шторам із цупкого матеріалу. Ще одна можливість усамітнитися – прямокутна звукова камера у формі крісла. «Вона не закрита, але, коли ти сідаєш усередину, ізолюєшся від зайвих звуків», – пояснюють співробітники агенції.

Додаткові місця – на укріплених підвіконнях. Із вікон відкривається краєвид на Воздвиженку та Хрестовоздвиженську церкву. «Коли я побачив цей краєвид – зрозумів, що місце благодатне і що сюди треба переїжджати», – каже Гладкий.

У наступній зоні розташували кімнату для перемовин, відділену коричневими шторами. Цю зону називають переговорним театром, пояснює Гладкий. Тут здебільшого проводять командні, а не клієнтські зустрічі, кажуть у Grape. На дверній ручці напис Talk.

У ще одній переговорці, розрахованій на зустрічі з клієнтами та презентації, на ручці напис Care. «У кожного департаменту своя ручка – з огляду на його роль у компанії», – пояснює Гладкий.

Як основні кольори у Grape застосували нейтральні відтінки, але для кожного відділу підібрали окремий колір – відповідно до айдентики агенції. Наприклад, у кімнаті креативного відділу основним кольором є темно-зелений. Свої кольори також у відділу IT і дизайнерів.

Робоче місце засновника Гладкого в офісі називають «кабінетом відчинених дверей» – його часто використовують для командних перемовин. Над м’яким диваном українського виробництва знайшли місце для роботи українського художника Артема Прута. «Що я у ній побачив? Це мій майданчик, моя гра, а отже – й мої правила», – розповідає керівник Grape. Своєю чергою, на поличці за робочим столом – картина, яку Гладкому подарував на день народження арт-директор.

Знайшли на поличках і місце для нагород агенції – усього їх понад сотня. Серед іншого у компанії пишаються нагородою від Facebook Studio Awards. «Ми досі єдине українське агентство, що отримувало таку нагороду», – каже Гладкий.

Функціональний підхід вирішили застосувати і в цьому кабінеті. Від стелажів відмовилися, натомість облаштували місткі полички та відділення. Серед них – компактний холодильник.

Своєю чергою, офісну кухню зробили просторою – для можливості проведення корпоративних вечірок. «Офіс розрахований на комфортну розсадку 50 людей, поки всі поміщаються. Стратегія Grape – зберегти команду з 50-55 людей. Команда у півсотні людей, на наш погляд, є найбільш ефективною. Якщо будемо збільшувати штат – буде потреба дробити бізнеси», – пояснює Гладкий.

Окрім того, на кухні відмовилися від кулерів. Натомість встановили систему очищення води. «Це технологія, яку використовують у професійних еспресо-машинах», – кажуть у Grape.

Окремий простір – Grape Hub. «Ми створили місце, у якому можна проводити заходи будь-якого формату», – розповідає Гладкий. Зокрема, тут проводять лекції та презентації. У креативний простір можна потрапити і через окремі зовнішні двері, – важкі двері з ілюмінатором привезли з Польщі, – і через офіс.

Дизайн хабу прагнули зробити водночас мінімалістичним і реалістичним. За потреби його можна трансформувати – збільшувати чи зменшувати кількість посадкових місць або змінювати призначення вхідної зони. Окрема зона – із баром Grape Digital Bar. «Якщо вже облаштовувати бар, то потрібна й повноцінна барна стійка», – каже Гладкий.

Велику увагу в Grape Hub приділили роботі зі світлом. Великі вікна забезпечують потрапляння природного світла, окремо облаштували систему точкового освітлення. За потреби вікна можна зашторити.