ЛекціяЯк з’явився бренд Zhilyova Lingerie. Історія від засновниці Валерії Жильової
Від першого пришитого ґудзика до власної крамниці в ЦУМі й не тільки
Валерія Жильова, дизайнерка та засновниця українського бренду спідньої білизни Zhilyova Lingerie, розповідає про історію розвитку, секрет успіху та місію свого бренду.
The Village Україна публікує короткий конспект її ранкової лекції в Kyiv Academy of Media Arts.
Фото: KAMA
Підпишись на THE VILLAGE УКРАЇНА В TELEGRAM – усі головні тексти тут.
Сила бренду визначається силою людини, яка його створює
Коли тренер з ораторського мистецтва допомагав мені вибудовувати сьогоднішню промову, то першою його порадою було уявити всіх присутніх голими. Але, здається, в той момент він не зрозумів, із ким зв’язався. Сьогодні все навпаки: не ви переді мною, а я перед вами в якомусь сенсі оголена. Я розкажу вам історію шістнадцятирічної дівчинки з міста Маріуполя, яка переїхала в столицю та в якої дещо вийшло.
Мене звати Валерія Жильова, і я засновниця бренду Zhilyova Lingerie. Одного дня я відіслала мамі фотографію свого першого комплекту білизни, яке, як маніячка, робила всю ніч. Я тоді не мала жодного досвіду в цій сфері, і мама мене спитала: «Лєро, а ти впевнена, що це взагалі білизна?». Це був комплект із високим низом і напівпрозорим верхом, сфотографований на мені. І, знаєте, тепер я можу зрозуміти свою маму. Але якщо б тоді я засмутилася, то на цьому все могло закінчитися. Проте цей комплект дав початок 300-350 моделям. Я розповім, як через усе це пройшла.
Одного дня я відіслала мамі фотографію свого першого комплекту білизни, яке, як маніячка, робила всю ніч
Сьогодні бренд Zhilyova Lingerie – це бутик у Києві та Москві, майже 30 співробітників, велика кількість публікацій у журналах, кілька обкладинок, свій фото- та відеопродакшн, а ще дуже сильна команда. Я вдячна всім тим, хто був зі мною увесь цей час. Тому, озираючись на пройдений шлях, я бачу те трансформування і відчуваю величезну силу та впевненість. У цьому моє щастя як підприємниці. Щастя відчувати, що дівчата з різних куточків світу просинаються, відкривають свою шафу з білизною та з усіх брендів, які можна придбати онлайн чи офлайн, обирають саме український.
Під час того, як проходите такий шлях, ви змінюєтеся, бо сила бренду визначається силою людини, яка його створює. Тому, коли ви подолаєте всі ці божевільні ночі, розпорете 200 комплектів білизни, коли ваші руки будуть поколоті та в мозолях, ви будете пишатися собою. І цього не потрібно соромитися. Коли я заходжу в ЦУМ у наш відділ, до мене підходять люди та кажуть, як це прекрасно, що ми маємо свій український бренд і власний ринок. У такі моменти я розумію: ми це робимо не дарма і в нас усе вийшло.
Потрібно розуміти, що п’ять років тому ринок був зовсім інакший: не було Instagram, не було такого різноманіття тканин в українській модній індустрії, а ще не було кадрів та обладнання
П’ятирічний досвід пошиву одягу я перенесла на розробку перших моделей свого бренду
Взагалі історія бренду Zhilyova Lingerie почалася 10 років тому з ательє індивідуального пошиву. Мене всього навчила одна жінка, і тоді почалася моя кар’єра. Зазначу, що до цього моменту я не могла навіть ґудзик пришити. Тому якщо зараз хтось перебуває в такій самій ситуацій, то знайте, що всього можна навчитися. Коли я працювала в ательє, то їздила з клієнтками на склад, підбирала для них тканини та моделі. Якщо до вас приходять із запитом зробити сукню Dolce&Gabbana з тканин Dolce&Gabbana, то ваше завдання полягає в тому, щоб грамотно посадити все це по фігурі. В цьому немає душі, тому після п’яти років такої праці я наважилася на щось своє, на щось особисте.
Потрібно розуміти, що п’ять років тому ринок був зовсім інакший: не було Instagram, не було такого різноманіття тканин в українській модній індустрії, а ще не було кадрів та обладнання. Крім того, в той час був розпал Майдану. Я закрила своє підприємство, дістала з шафи еластичний матеріал та за одну ніч у мене народився комплект. Створюючи його, я надихалася, напевно, ретро-стилем. Зараз дуже важко зрозуміти, про що я думала тоді.
Коли я працювала в ательє, то майже не купувала одяг. У мене була лише одна «сліпа зона» – спідня білизна. Я розуміла, що ця ніша вільна, і, звичайно, хотіла бути першою. Свій п’ятирічний досвід пошиву одягу я перенесла на розробку перших лекал, які відточувала на собі. Згодом давала спробувати новий продукт клієнткам, які залишилися зі мною з часів ательє. Вони давали мені поради, і я зрозуміла: чим би ви не займалися, у вас повинен бути діалог з клієнтами і з тими, хто має значно більший досвід у вашій сфері. Це істотно скоротить ваш шлях, затрачений час і бюджет.
Узагалі спочатку вам необхідно обрати рольову модель, проаналізувати ринок та вибрати для себе того, хто вас надихає. Це нормальний процес. Далі зробити семпл вашого виробу. В білизні без додаткового професійного обладнання зробити це дуже складно, тому перші півроку я все готувала самостійно на звичайній швейній машинці, яка стояла в мене на кухні. Моїм стартовим капіталом були ті 200 доларів, які я витратила на машинку. Що ж до матеріалу, то це було приблизно 10 євро за брендовану сітку La Perla.
Зараз я їду до Парижа з друзями, які допомагають мені вибрати найкращі матеріали. Я бачу тут багато своїх клієнток, і, сподіваюсь, вони можуть підтвердити, що наші матеріали, як і лекала, високої якості. До речі, багато хто з дівчат не використовує наші інструкції з експлуатації білизни та пере її в пральній машинці. Я не раджу нікому так робити, але навіть такі маніпуляції вона витримує.
Ще одна важлива річ – Instagram. П’ять років тому він був майданчиком, де всі постили ноги, їжу та котів. Тобто як майданчик для продажів це абсолютно не працювало. Тому коли я зробила перші фото своєї білизни та виклала їх на особисту сторінку, почався дуже нелегкий та довгий шлях запевнення клієнток, що це нормально та не вульгарно. На той момент це був єдиний спосіб, не враховуючи сарафанного радіо, щоб про нас дізналися. Тепер є інфлюенсери, мікроблогери та все це значно простіше, тому дуже важко не реалізувати свій бренд в Instagram. Я не кажу, що вам потрібна одразу стратегія. У мене її взагалі не було, як і досвіду керування персоналом та пошиву білизни, але я дуже вдячна своєму ательє за досвід у спілкуванні з клієнтом.
Я не кажу, що вам потрібна одразу стратегія. У мене її взагалі не було
Якою б сильною та надійною не була ваша команда, єдина людина, яка відповідальна за всі процеси – ви самі
Загалом індивідуальний пошив – майже завжди неприбуткова історія, але я все одно дуже люблю той час і ціную його, бо саме тоді я змогла освоїти навички спілкування з клієнтками. Я ніколи не боялася працювати ані зі складними людьми, ані зі складними тканинами. І це переростало в незвичайні вироби та форми.
Частково я перенесла це в свій бренд, що можна побачити в деяких моделях. У мене дуже багато елементів вечірньої моди: асиметрія, оформлення на одне плече, я все це обожнюю. Коли ми робимо план пошиву, на мене часто сваряться мої співробітники, бо кажуть, що таких складних форм потрібно робити менше. Але моє правило – це 30% чогось дивного, бо з цього складається дизайн. Звичайно, ми робимо базу, зручні комплекти на щодень, але філософія нашого бренду в тому, що білизна може бути не тільки зручною, а й сексуальною. Вона створює настрій, бо коли ви прокидаєтеся, то можете самі себе запрограмувати та свій день за допомогою спідньої білизни.
Я ніколи не боялася працювати ані зі складними людьми, ані зі складними тканинами
Я називаю наші комплекти обладунками, тому що єдина, хто знає про білизну під костюмом, – жінка, але це надає їй сили, а та сила, додаткова цінність, яку ми створюємо, є нашим головним досягненням. Погодьтесь, якщо на вас красива білизна, то весь світ біля ваших ніг, ви здатні на все, вас неможливо зупинити.
Коли мене питають про секрет успіху бренду, то єдину відповідь, яку я можу дати – це вміння покладатися на себе. Якою б сильною та надійною не була ваша команда, єдина людина, яка відповідальна за всі процеси та факапи – ви самі. Тому ви повинні бути готовими до того, що доведеться відповісти собі максимально чесно на питання, чи зробили ви все для своєї справи; чи розпороли ви комплекти так, як на те потребують делікатні тканини; чи в тому напрямку ви розвиваєтеся; чи правильно розподіляєте бюджет.
Особливо важливим є питання бюджету. Часто трапляється таке, що люди витрачають весь бюджет з самого початку. Потрібно завжди аналізувати, знаходити та читати інформацію щодо того, як правильно розподіляти гроші. Бо в своєму бізнесі я почала діставати гроші собі на заробітну плату приблизно через 3,5-4 роки, тому що бізнес – це постійне реінвестування.
Крім того, на кожному кроці вас може очікувати факап. Наприклад, я завжди мріяла займатися чимось ще, окрім одягу. Мене завжди приваблювала їжа, тому я вмовила співробітників робити цукерки. Ми витратили багато грошей та часу на швидкопсувні продукти, замовили велику кількість коробок. Це все було дуже красиво та смачно, але ми розфокусувалися, обравши нову нішу. Це була наша помилка, цукерки ми більше не робимо. Зате у нашій лінійці з’явилися світшоти. Ми почали з футболок та шовкових комбінацій, які будуть доповнюватися топами і спідницями. Зараз бренд рухається в бік outdoor, бо я хочу, щоб нашу білизну та одяг бачили.
Наша місія – допомогти жінкам сприймати себе такими, якими вони є
Репутацію ми робили майже три роки. Лише після цього на нас почали звертати увагу Анна Сєдокова, Віра Брежнєва та інші клієнтки. Для такої довіри ми витратили багато часу та сил, я особисто сиділа ночами до восьмої ранку і переробляла комплекти, доки клієнтка не залишиться задоволеною. Уся наша історія просякнута любов’ю та чесністю до клієнта, бо як жінка я розумію, чого можна хотіти на кожен день, а чого на особливий випадок.
А ще дуже приємно розуміти, що серед наших клієнтів майже 30% чоловіків. Ми завжди раді бачити їх у своєму шоурумі. Звичайно, є ті, хто сором’язливо закриває обличчя та просить подарунковий сертифікат, але хтось приходить та обирає білизну самостійно. Як на мене, це дуже теплий подарунок, який говорить про те, що ви з людиною на одній хвилі. І нам надзвичайно приємно бути частиною цих особливих моментів.
Дуже приємно розуміти, що серед наших клієнтів майже 30% чоловіків
Тішить, коли мама приходить до нас з донькою та обирає для неї перший комплект. І це не білизна з поролоном та пуш-апом, як було в мене та багатьох інших дівчат. Сьогодні жінки обирають щось незвичайне та зручне водночас. Тоді я розумію, що ця дівчинка зовсім по-іншому себе сприймає. Це вже не так, як було у мене в школі, коли на несформоване тіло одягали білизну з поролоном. Мені подобається ця тенденція на чесність і відсутність пуш-апу. Взагалі те, як ви себе сприймаєте, і те, як ви можете себе сприймати, це дві різні речі. І я вважаю, що наше соціальне навантаження як бренду, яке займається спідньою білизною, показувати це дівчатам і жінкам.
Ще одна наша місія – інформувати жінок про їхнє здоров’я. До недавнього часу у нас були відрахування у фонд боротьби з раком грудей та шийки матки «Квітна», скоро у нас буде проєкт з Наталею Сіліною, відомим акушером-гінекологом. Це навчальна програма для жінок і дівчат, де ви зможете ставити питання, на які вона дасть відповіді. Багато жінок нині перебуває в інформаційному вакуумі. Це все йде з дитинства, з дискомунікації з батьками, коли нам не все коректно або взагалі не пояснювали. І я думаю, що цей тренд на свідомість починається з білизни.
Це правильно, коли ви знаєте себе та сприймаєте такою, якою ви є. Зрозуміло, що ніщо не стоїть на місці, все рухається, але саме білизна – це той образ, який ви одягаєте рано-вранці та вам під нього додатково не потрібні ані туфлі, ані зачіска. І це прекрасно, що тепер дівчата зовсім інакше мислять, відчувають себе та несуть у соціум. Це вже зовсім інша філософія.
Білизна – це той образ, який ви одягаєте рано-вранці та вам під нього додатково не потрібні ані туфлі, ані зачіска