ЛекціяЦінність медіа визначається його аудиторією – Олексій Амьотов про медіа-тренди
Співзасновник LookAtMedia: Як прогнозувати зміни та діяти на випередження
Як прогнозувати зміни та діяти на випередження, розповів співзасновник і видавець LookAtMedia Олексій Амьотов на ранковій лекції в Kyiv Academy of Media Arts.
ТРЕБА РЕАГУВАТИ, ЯК В ХОКЕЇ: БІГТИ НЕ ТУДИ, ДЕ ШАЙБА зараз, А ТУДИ, КУДИ ВОНА ЛЕТИТЬ. Все змінюється занадто швидко, тому наперед прогнозуйте зміни на ринку і працюйте в цьому напрямку.
Люди перестали встановлювати нові додатки і рідше користуються старими. Ми живемо в Post-App еру. Вся активність відбувається в кількох додатках, якими ми користуємося у 99% випадків.
Меседжери перетворилися з інтерфейсів для текстових комунікацій в повноцінні платформи. У Китаї взагалі єдиний меседжер, яким користуються всі – WeChat. У ньому можна навіть подивитися розклад транспорту чи розрахуватися за каву.
VR стає важливим середовищем споживання контенту. Крупні медіа компанії (NYT, CNN, BBC) створюють цілі підрозділи, які створюють контент для VR. Facebook розробляє окремий додаток для спілкування у віртуальній реальності за допомогою аватарів. Камери дешевшають, а технології спрощуються. Навіть нішеві медіа можуть дозволити собі експерментувати з 360-градусним контентом.
ЗМінюються не тільки звички користувачів, а й рекламна модель. Якщо раніше рекламні кошти ділилися між медіакомпаніями, то зараз – між Google та Facebook, яким перепадає 90% прибутку. Медіаринок отримує залишки.
Нативна реклама – «чарівна паличка» для медіа. З нею не може конкурувати Facebook чи Google. Нативка – контент, створений силами редакції. На відміну від «джинси», ці матеріали марковані, і зрозуміло, хто рекламодавець. За останній рік ринок нативної реклами виріс у кілька разів в США. Формат почав набирати популярності в нас.
Цінність медіа визначається його аудиторією. Концепція медіа себе не вичерпала, поки для людей важлива належність до групи читачів. Таргетинг цю задачу не вирішує. Якісна комунікація з конкретною аудиторією працює краще.
Виробництво в медіа стало дешевшим, ніж раніше. І це частково компенсує втрату прибутку від реклами. Раніше, аби зняти сюжет, треба було відправити відеооператора, звукооператора, кореспондента з величезною камерою і штативом. Зараз достатньо одного журналіста з iPhone 7.
У користувачів немає чіткої схеми споживання – розвивайте мультиканальність: треба бути в соціальних мережах, меседжерах, Smart TV. Хто перший прийшов на канал комунікації, той там і домінує. Наприклад, ми одні з перших у своєму сегменті зайшли в Facebook і зараз у нас там близько 400 тисяч підписників.
Фото: Діана Андруник