Ксенія та Антон Шнайдери, дизайнери та засновники бренду KseniaSchnaider, розповідають про ключові моменти успіху, що змушувало рухатися вперед і не кидати розпочате.

The Village Україна публікує короткий конспект їхньої ранкової лекції в Kyiv Academy of Media Arts.

Фото: КАМА

Початок

Ксенія: 14 лютого ми почали зустрічатися та робити моду. Наші стосунки з Антоном тривають 8 років, і стільки ж років нашому бренду. У нас не було стартового капіталу, бізнес-плану і взагалі розуміння того, як розвивати бізнес. У нас був сімейний бюджет. В Антона була основна робота, я перебувала в декретній відпустці, а жили в батьків. Замість відпочинку в Туреччині вирішили пошити ще кілька суконь. Згадувати не хочеться, але ці часи цікаві з точки зору нашого розвитку.

Антон: Вирішили, що треба про себе заявити. Зробили онлайн-шоу за допомогою чотирьох камер у ноутбуках. У конкретний час запустили пряму трансляцію. Сайт полетів, ми мали тисячу переглядів і відчували себе мегапопулярними. Тепер наші Instagram-історії збирають більше тисячі переглядів.

 Я вирішила не робити колекцію, щоб комусь сподобатися, її все одно ніхто не замовляє. Буду робити те, що я залишила б собі

Ксенія: У нас взагалі не було грошей, лише готова колекція. Ми могли дозволити собі двох моделей, одного фотографа та зняти студію, на яку витратили найбільше коштів. Із моделями домовилися по бартеру речами.

Спочатку вдавали, що маємо велику команду: створювала різні електронні пошти: pr, sale тощо. Моя порада – так не робити. Навпаки, класно казати, що ви вдвох і з дитиною живите на дачі у батьків, економите на всьому і намагаєтеся створювати моду.

Через декілька років ми зібрали гроші й зробили свій перший показ. У нас не було коштів, щоб найняти моделей, тому ми знайшли спонсора – якісь парфуми. Вони теж не могли дати гроші, лише свою продукцію. Моделям ми пропонували вибрати будь-які парфуми. Це була справжня колекція і показ.

 У нас не було стартового капіталу, бізнес-плану і взагалі розуміння того, як розвивати бізнес

 Про наші поїздки писали вітчизняні ЗМІ. Ми сприймали це як фідбек від світу. Отже, справді робимо важливу справу.

Перші успіхи

Ксенія: Знімки із показу опублікували на NowFashion. Їх побачив стиліст Lady Gaga і написав, що хоче отримати кілька речей на примірку. У колег дізналися, що не одні ми отримали такий лист. Усі думали, що це шахрайство. Ми все одно вирішили надіслати. Якимось дивом Lady Gaga обрала наш чорний капелюх і з’явилася в ньому на обкладинці синглу Dope. І на цьому наша спільна історія закінчується. В інтернеті досі пишуть «Lady Gaga носить KseniaSchnaider». Але це не так. Вона нас не знає і не носить.

На бренд звернули увагу, у нас почали брати інтерв’ю. Порада: якщо отримуєте сумнівне повідомлення від стиліста – надсилайте йому речі. Згодом нам написала стилістка з Нью-Йорка. Вона підбирала дизайнерів для тижня моди в Китаї. У Києві ми не могли дозволити собі показ, а там нам оплатили переліт, готель, особистого водія. Нас запрошували протягом чотирьох років, поки існував тиждень моди. Їздити не було сенсу, ми не мали в Китаї своїх магазинів. Але ці покази були важливі для внутрішнього задоволення.

Антон: Ми відчули себе світовим брендом, бо їздили за кордон на покази. Про наші  поїздки писали вітчизняні ЗМІ. Ми сприймали це як фідбек від світу. Отже, справді робимо важливу справу.

Згодом бюро прогнозування тенденцій (WGSN) включив до свого списку наш винахід: глянцевий чорний на матовому чорному. Їхніми добірками користуються дизайнери зі всього світу. Ми перші з пострадянського простору, хто потрапив до переліку тенденцій. Важливий факт для внутрішнього задоволення. Після цього розвиваємося далі, нічого не продається, нам усе подобається.

Ксенія: Ми робимо колекцію – 40 одиниць. І за три місяці розпродаємо одяг у розмірі S. Тоді думали, що у нас розійшлася вся колекція. Тепер ми продаємо тисячі речей.

Антон: У 2014 році на себе почала дивитися тема Майдану. Я експериментував із вишиванкою і зробив із неї свій принт.  Ми навіть його концепцію написали. Зараз таким не займаємося. Я люблю, коли дизайн робиться сам, ти трохи його спрямовуєш і нічого не пояснюєш. Ми зробили конструктор одягу для баєрів: вони покроково обирали довжину сукні, рукава, комір і принт. Згодом конструктор став основою першого онлайн-магазину. Нарешті одяг почали замовляти.

 Я люблю, коли дизайн робиться сам, ти трохи його спрямовуєш і нічого не пояснюєш

Переломний момент

Ксенія: Ці принти використали у зимовій колекції, з якою я поїхала до Нью-Йорка. Там отримала багато компліментів та візитівок. Повернулася додому з відчуттям, що зараз нас замовлять і все буде добре. Я написала всім, хто залишив контакти, але ніхто не відповів. Це був переломний момент. Я розізлилася на баєрів, подумала, що у них немає смаку. Я вирішила не робити колекцію, щоб комусь сподобатися, її все одно ніхто не замовляє. Буду робити те, що я залишила б собі. До цього в колекціях були речі, яких хотілося швидше позбутися. На компроміс із собою більше не йтиму. На цій хвилі у мене народився ескіз проекту, який згодом назвали demi-denims.

Антон: Ксюша створила штани-шорти-спідницю. Я сказав, що вони дивні. А шеф-редакторка російського Vogue Маша Попова назвали їх штанами року на своїй сторінці в Facebook.

Ксенія: Я купила три пари джинсів Levis у секонді на Лісовій. І зробила з них свої. Спочатку боялася зізнатися, що вони зроблені з матеріалу із секонду. Зараз ми розвиваємо дві лінії: з нового та старого деніму.  Наприклад, азіати диктують свої правила: хочуть речі саме зі старої тканини.

Із джинсами ми поїхали до Парижа. За три дні у нас було три зустрічі з баєрами. Усі вони зробили замовлення. До нас прийшла баєр лондонського універмагу Selfridges. Сказала, що їй потрібен великий асортимент, а у нас тільки одна модель джинсів, тому вона не може їх закупити. Ми повернулися додому і почали працювати. Через рік все-таки отримали від неї замовлення і досі працюємо разом. Насправді, якщо баєр хоче купити вашу продукцію, він дістане вас із-під землі, буде чекати і замовить.

Антон: Зі свого досвіду ми зрозуміли: нереально, що тебе замовлять люди, які проходять повз. Усі замовлення відбуваються за попередньою зустріччю. До думки баєрів треба прислухатися. Вони розуміють ринок і знають, що продається.

 Якщо баєр хоче купити вашу продукцію, він дістане вас із-під землі, буде чекати і замовить

Філософія роботи

Ксенія: Нас часто запитують про ролі в команді. Якщо треба щось зшити, звертайтеся до мене, придумати або оцінити – до Антона.

Антон: Наш головний девіз: будь собою і, будь ласка, не гріши. Увесь сенс ти знайдеш у собі. Грішити – робити не так, як ти хочеш, а намагатися прорахувати та схитрувати.

Бери те, що під ногами, доводь до надприродного і продавай. Наприклад, вишиванки і корупція «були під ногами». Ми використовуємо технології, які поряд, наприклад, ноутбуки для першого онлайн-шоу. Зі звичайних речей робимо щось особливе – це і є надприродне. Наприклад, наші штани, вони оригінальні, тому  притягують людей.

Ми хочемо сподобатися, але не хочемо прикидатися. Тому робимо те, що подобається нам. Це власний план дій на найближчий час. Ми виготовляємо багато чого і все записуємо. Для нас важлива вся продукція: успішна і не дуже.

Ксенія: Мене надихають історії київських друзів, які теж займаються модою. Це Юлія Паскаль, Світлана Бевза, Анна Октябрь, список великий. Я радію їхньому успіху. Я не можу надихатися людьми, яких не знаю особисто.

Антон: Надихають ті, хто зараз у fashion-top. Я відчуваю, що це такі ж безумці, як ми, що повністю перевертають fashion-індустрію.

 Бери те, що під ногами, доводь до надприродного і продавай