У 2021 році в Києві відкрили центр креативних технологій TUMO Kyiv. Це найбільший заклад позашкільної освіти в Україні, розрахований на навчання 3000 студентів. Для молоді 12–18 років пропонують практичний досвід, роботу над власними проєктами з фахівцями української та світової креативної сфери, а також створення реальних кампаній для брендів.
The Village Україна разом із TUMO Kyiv розповідають, як працює освітня модель центру та що вона пропонує для підлітків
Що таке TUMO
TUMO – центри креативних технологій, які пропонують нестандартне навчання для підлітків у різних країнах. У TUMO Kyiv студенти можуть вчитися за вісьмома програмами: розробка ігор, програмування, робототехніка, 3D-моделювання, анімація, графічний дизайн, кіновиробництво та музичний продакшн. Із них вони обирають три пріоритетні напрями та вивчають їх одночасно, здобуваючи по черзі три рівні знань: basic, middle й advanced. У процесі навчання студенти мають можливість змінити напрями, навіть якщо не отримали всі три рівні з тих, що обрали попередньо.
Один навчальний цикл у TUMO Kyiv триває 11 місяців. У середньому молодь навчається в TUMO два або два з половиною роки. За цей період студенти можуть опанувати від чотирьох до шести напрямів.
На практичні заняття в центрах запрошують фахівців із Facebook, Google, Apple, Pixar, Disney, Twitter та інших компаній. Навчання проводять тільки на офіційній техніці Apple останнього покоління з ліцензійним програмним забезпеченням.
«Простір свободи, самостійності та відповідальних рішень», – так говорять про навчання в центрі засновники.
Як проходить навчання в TUMO Kyiv
1
1
Вибір програм і розробка індивідуального навчання в TUMO Path
Спочатку всі студенти TUMO Kyiv повинні пройти орієнтаційну стадію. Під час неї вони спробують себе у восьми напрямах, аби зрозуміти, як працює кожен із них, і чого очікувати від навчання. Із восьми варіантів потрібно обрати три пріоритетних – саме їх одночасно вивчатиме студент.
Під час навчання в центрі кожен тінейджер отримує акаунт TUMO Path – це унікальний додаток, що розробляє для студента індивідуальний шлях, залежно від обраних напрямів, мети навчання й особистої динаміки. Завдяки TUMO Path студент не залежить від інших і може рухатися в комфортному для нього темпі без порівнянь, оцінок і відпрацювань.
2
2
Self-learning під наглядом коуча
Після орієнтаційної стадії та вибору напрямів, у студента починається етап індивідуального навчання під супроводом коуча. Він самостійно працює в просторі TUMO Kyiv і здобуває теоретичні та практичні заняття з обраного напрямку, які зможе застосувати під час реалізації власних проєктів.
Коучі підтримують, направляють студента, пояснюють незрозумілі моменти та допомагають знайти розв’язання поставлених задач. Вони – фахівці з досвідом роботи з підлітками та психологічною або педагогічною освітою. Кожен коуч пройшов навчання в центральному TUMO в Єревані і є повністю обізнаним в освітній моделі центру.
Під час self-learning студент виконує практичні завдання, які називають пререквізитами, отримує погодження та переходить на наступний етап.
3
3
Реалізація власних проєктів під наглядом спеціалістів
Після етапу self-learning розпочинається етап воркшопів. Протягом місяця група зі студентів до 12 осіб реалізує власний проєкт з обраного напряму. На цьому етапі підлітків супроводжують воркшоп-лідери. Це спеціалісти, які є експертами у своїй галузі: створенні анімованих фільмів, комп’ютерних ігор, 3D-моделюванні тощо, і які готові ділитися досвідом із молодим поколінням.
Self-learning + воркшоп – це складові, які потрібно пройти для отримання кожного із трьох рівнів знань.
4
4
Циклічне навчання з можливістю змінювати напрями в процесі
Уявімо, що студент обирає такі напрями для навчання: анімацію, кіновиробництво та розробку ігор. Першим етапом він проходить self-learning з анімації, робить усі необхідні завдання і переходить на воркшоп з анімації. У середньому за два місяці він отримає перший рівень знань із цього напряму.
Наступним етапом він знову потрапляє на self-learning, але з кіновиробництва, так само проходить воркшоп і здобуває перший рівень із цього напряму. Далі знову self-learning, але вже з розробки ігор, а за ним – воркшоп із геймдеву. На цьому етапі студент має перший рівень знань зі своїх трьох напрямів. Після цього він знову переходить на етап self-learning з анімації, але для здобуття вже другого рівня знань – middle.
Таке чергування є оптимальним для отримання всіх трьох рівнів знань, однак це не означає, що для всіх студентів шлях буде однаковим. Іноді для підготовки до воркшопу тінейджеру треба більше часу. У такому разі стадія self-learning може тривати два місяці, а буває й навпаки. А іноді студенти хочуть змінити напрям у процесі навчання. Завдяки можливості рухатися індивідуальним шляхом вони без перешкод можуть почати опановувати іншу програму.
5
5
Ще більше реальних проєктів завдяки Learning labs
Раз на три місяці студенти мають додаткову можливість узяти участь у проєктних лабораторіях. Потрапити на них можуть ті, хто отримав другий рівень знань з одного з напрямів. Цей етап схожий на воркшопи, але триває до 14 днів і залучає фахівців ззовні. Це можуть бути працівники з Google, Pixar, Airbnb, Disney, Facebook тощо. Разом із ними студенти створюють свій проєкт, який додають до особистого портфоліо.
6
6
Створення власного портфоліо з реальними кейсами
TUMO Kyiv не видає дипломів чи сертифікатів. Але протягом усього навчання студенти мають можливість створити власне портфоліо. Його розміщують на хмарному сховищі, яке створене за брендуванням і стандартами TUMO. Там зберігаються всі проєкти студента з воркшопів і проєктних лабораторій.
Це портфоліо показує реальні здобутки та практичні навички студента, напрацьовані під час навчання.
Доступ до портфоліо зберігається навіть після завершення навчання в TUMO. Лише студент вирішує, кому його показувати: друзям, батькам, університетам чи майбутнім працедавцям.
7
7
Ексклюзивні внутрішні лабораторії лише для студентів TUMO Kyiv
Винятково для студентів TUMO Kyiv щомісяця створюють декілька нових лабораторій, під час яких вони працюють щонайменше з одним креативним брендом. Тут підлітки здобувають реальний досвід співпраці з гравцями креативного і бізнес-ринку та досліджують практичні нюанси створення продуктів.
У жовтні студенти TUMO Kyiv мали можливість створити рекламну фотокампанію для Porsche. Спільно з The Face production під керівництвом Максима Гетьмана підлітки вчилися розробляти концепцію, створювати композицію, організовувати зйомки, ретушувати та готувати продукт до запуску. Для зйомок Porsche надали сучасний електрокар, який лише кілька місяців тому представили на українському ринку.
Oсвітні гранти
Одна з головних ідей існування TUMO – відкритість і доступність для тінейджерів. Саме тому в TUMO Kyiv розробили освітні гранти. Вони дають можливість безоплатно протягом 11 місяців навчатися за трьома напрямами креативних технологій. Гранти надає компанія-засновник TUMO Kyiv Global Genesis і партнери проєкту.
Завдяки грантам 30% із 3000 студентів зможуть навчатися в TUMO Kyiv безкоштовно. Незабаром буде оголошено новий грантовий набір за соціальною квотою та квотою для обдарованої молоді.
потрапити в TUMO Kyiv
Матеріал підготовлено за підтримки