КіноЗа що кінокритики люблять короткий метр?
Чи можуть фільми на 60 секунд претендувати на великий екран
Фестивалю екстремально короткого кіно «100 фільмів за 100 хвилин» 6 років. За цей час фестиваль довів десяткам тисяч глядачів, що вислів «стислість — сестра таланту» був написаний спеціально для кінематографу.
The Village Україна розпитали кінокритиків чи справді фільми, що тривають лише 60 секунд, можуть претендувати на великий екран та фестивальну увагу.
100 фільмів за 100 хвилин: найкраще
Коли: 25-27 травня
Де: Кінопанорама, вулиця Шота Руставелі, 19
Скільки: 60-80 грн
Алекс Малишенко, шеф-редактор онлайн видання про кіно Moviegram
«Однохвилинний фільм може бути не тільки крутим, а й найкращим у світі. Зрештою, саме з такого хронометражу починало кіно, а у 1995 році 41 режисер повторив їхній шлях, кожен відзнявши однохвилинний фільм на камеру братів Люм’єр. Тож цей хронометраж виступає чимось на кшталт постійного виклику для експериментаторів, авангардистів та просто надмірних ентузіастів. Ну, і тих, хто занадто багато часу приділяє Інстаграму.»
Васіліс Економу, кореспондент Cineurope, засновник 24fpsverite.com
«Тривалість фільму не визначає його цінність для кінематографу та мистецтва. Обмеження у 60 секунд це справжній виклик не лише для режисера, але й для глядача. Наративна частина в такому форматі доволі гнучка і це дає можливість більше експериментувати та виражати такі ідеї, які б в повному метрі просто не спрацювали. Глядач також “змушений” сприймати швидкі емоційні зміни, тож враження можуть бути дуже потужними. Як людина, близька до експериментального та арт-кіно, зізнаюся: знаходити маленькі перлини, що за короткий час роблять такий вплив, надзвичайно приємно!»
Юлія Кузнєцова, oKino.ua
«За одну хвилину в кіно можна показати дуже багато. Навіть за 10 секунд можна, і це буде набагато цікавіше, ніж “тягучка” на 2 та більше годин. Часу у сучасної людини мало, а фільмів та інших можливостей долучитися до прекрасного — багато. Обрав не ту повнометражну стрічку — все, вбив дорогоцінний час. Інша справа — фільми-крихітки. Гадаю, їхні автори — найгуманніші режисери у світі, тому що займають мінімум часу, даючи максимум емоцій, думок та просто здивування.»