На ВДНГ триває літній сезон. Цього року він проходить під гаслом «ВДНГ надихає». Через артінсталяції й виставку робіт молодих художників, яку вже розмістили на центральній алеї, команда «Експоцентру» планує привернути увагу гостей комплексу до збереження та переосмислення його культурної спадщини. У «Пікнік-саду» встановили артшатер, де кожен охочий може відчути себе митцем. Тут для гостей ВДНГ проводять безкоштовні концерти, лекції, читання та майстер-класи.
Ідею проєкту та візуальну концепцію розробили спільно з комунікаційною агенцією Dontstop Agency, брендинговою студією COLOMO та креативною продюсеркою ВДНГ Наталією Верьовкою. Кураторкою проєкту стала Євгенія Моляр – мистецтвознавиця та дослідниця радянської архітектури.
The Village Україна разом із ВДНГ розповідає про літню культурно-просвітницьку програму й серію мистецьких ініціатив за участі українських художників, з якими можна познайомитись на території комплексу цього літа.
«Виставка»
У радянські часи абревіатуру ВДНГ розшифровували як «Виставка досягнень народного господарства». У народі цю назву скоротили до «Виставка». Саме так вирішили назвати мистецький проєкт, який охопив увесь простір комплексу. Роботи сучасних українських митців розкривають цікаві факти з історії ВДНГ, порушують питання оригінальної естетики та цілісності комплексу. Вони з’являтимуться на території ВДНГ протягом усього літа, продовжуючи та доповнюючи одна одну.
Основним об’єктом «Виставки» стала центральна алея ВДНГ. Тут відвідувачі вже зараз можуть побачити двадцять тематичних артпостерів, у яких автори переосмислюють знакові місця комплексу. Згодом на кожному постері з’явиться QR-код, за яким можна буде переглянути відеорозповіді про роботи від їхніх авторів та авторок.
«Розмова – зліпи свого друга, коли він поїхав»
Дарія Чечушкова
Художниця Дарія Чечушкова у проєкті «Розмова – зліпи свого друга, коли він поїхав» розмірковує про те, що мистецтво – це універсальна мова, яка допомагає вибудовувати діалог із будь-ким. А Оранжерея ВДНГ – це місце, яке може стати гарним простором саме для такої розмови. Зовсім скоро, коли Оранжерею відкриють після тривалої реконструкції, переконатися у цьому зможуть усі гості ВДНГ.
«Оранжерея»
Ксенія Гнилицька
«Оранжерея» – мистецький проєкт, присвячений дослідженню руїн і зникненню міста. У 2017 році до нього долучилися громадські організації, що займаються порятунком пам’яток архітектури та питаннями облаштування міського простору. Оранжерея – це єдиний відреставрований об’єкт із цієї серії. Минулого року з ініціативи ВДНГ на її реставрацію було зібрано понад 137 тисяч гривень благодійних внесків.
«Вологе Свято»
Богдан Мороз та Аліса Колодуб
За словами митців, цей перформанс – відповідь на «вологі святкування» у фонтанах, які є обов’язковою частиною програми багатьох міських гулянь. Митці створили гібридний образ десантника та випускниці та дозволили перформерці імпровізувати. Місцем проведення «Вологого Свята» став фонтан ВДНГ.
«Кольорокоди №1»
Катя Бучацька
Наразі багато будівель фарбують у різні кольори, але під шарами фарби ховаються справжні архітектурні знахідки. Саме парадоксальність розуміння прекрасного сучасним суспільством надихнула Катю Бучацьку на створення проєкту «Кольорокоди №1». До серії фотографій центрального павільйону ВДНГ вона додала кольорову розкладку, щоб підкреслити його первозданну красу.
«Реканонізація»
Жанна Кадирова
Одного разу, прогулюючись «Експоцентром», Жанна Кадирова зауважила, що постаті людей на барельєфах павільйону тваринництва нагадують скульптурні зображення святих у католицьких храмах. Щоб підкреслити цю схожість, у 2017 році вона розмістила німби над головами пастуха та доярки. Цьогоріч у межах продовження проєкту «Реканонізація» німби з’явилися вже над головами всіх персонажів барельєфу. Вони символізують подібність радянської антирелігійної діяльності до сучасних методів української декомунізації.
«Довга та цікава історія ВДНГ є невичерпним джерелом натхнення. Територія «Експоцентру» – це культурна й інфраструктурна пам’ятка минулої епохи. Увесь комплекс – неоціненний артефакт минулого, що пристосовується до умов сучасного світу. І одна з цілей нашого літнього сезону – з допомогою мистецтва передати видатну красу й історію комплексу, а також сформувати питання щодо нових сенсів громадського простору»,
– Євген Мушкін, генеральний директор Національного комплексу «Експоцентр України»
«Перше відвідування ВДНГ – один із найяскравіших спогадів дитинства. Я добре пам’ятаю те відчуття піднесеного захвату й щастя, коли ми з батьками проходили через колонаду вхідної групи і я бачила попереду фонтан і величні палаци, що немов сяяли на сонці – відтоді я назавжди полюбила це місце. У студентські роки ми із друзями досліджували закинуті будівлі ВДНГ, нас приваблював його романтичний занепад і забуття. Проте останніми роками я з радістю спостерігаю за тим, як стрімко розвивається «Експоцентр» – це місце знову стає популярним і відвідуваним. Я рада, що мені випала нагода брати участь у мистецькому проєкті ВДНГ і більше заглибитись в історію цього величного комплексу з його оригінальною естетикою»,
– Євгенія Моляр, запрошена кураторка мистецького літа на ВДНГ
Матеріал підготовлено за підтримки