Існує стереотип, що писати електронну музику може будь-хто з комп’ютером. Трішки розчаруємо: без теорії музики, уміння працювати із сетапом інструментів та азів просування вийти на професійний рівень не вдасться.
21–27 квітня неподалік Києва пройшов PUMA Mirage Camp – освітній захід для електронних музикантів у форматі виїзної лабораторії. Подію влаштували в межах кампанії Mirage Tech. У кемпі взяли участь тридцять молодих музикантів, які пройшли відбір із понад 300 аплікантів.
Організатори впевнені, що вектор розвитку електронної музики визначає саме освіченість гравців індустрії. Тому на івенті учасники систематизували свої знання та познайомилися з новою моделлю освітньої програми. Її філософія – у поєднанні практики та постійній колаборації. Наприклад, на кемпі влаштували серію лекцій, воркшопів, факультативів, спільних джем-сесій, кінопереглядів і неформальних зустрічей з інсайдерами музичної індустрії. Ціль PUMA Mirage Camp не навчити писати музику, а дати поштовх до подальшої роботи в індустрії.
The Village Україна разом із PUMA розповідає, що варто знати молодим музикантам, щоб досягти успіху у своїй справі.
Навчання в лекторів-практиків
Робота з професіоналами, які реалізували успішні проєкти, а ще постійно експериментують і знаються на тенденціях ринку, лежить в основі сучасної освітньої програми. Наприклад, у PUMA Mirage Camp взяли участь понад 20 спікерів, які активно розвивають індустрію електронної музики в Україні та за її межами.
Кого слухали на PUMA Mirage Camp:
- Іван Дорн, музикант, засновник Masterskaya;
- Станіслав Толкачов, продюсер і діджей;
- Нікіта Забєлін, продюсер і діджей, резидент Arma17, Mutabor;
- Дмитро Авксентьєв aka Koloah, Voin Oruwu. Електронний музикант, аудіовізуальний художник, промоутер і саунд-продюсер;
- Настя Воган, продюсерка, діджейка, композиторка. Співзасновниця школи Module Exchange, резидентка клубу ∄;
- Євген Яременко aka Pahatam, діджей, продюсер, вініловий колекціонер, резидент Closer та учасник Dornabanda.
А ще для молодих музикантів викладали Саша Закревська aka Poly Chain, Віра Логданіді, Анастасія Топольська aka DJ Nastia, Руслан Мейс aka Mays, Таня Войтко, Kostya Vska, Дмитро Пруткін, Павло Чечетов, Zolaa., Zlykh, Ольга Удовенко aka Udda, Марина Ярова.
Ще одна фішка формату кемпу: на Puma Mirage лектори дають напрям, але останнє слово залишається за студентом. Кемп влаштований таким способом, щоб усі учасники ком’юніті активно взаємодіяли між собою: від спікерів і менторів до учасників програми. Адже оригінальні речі народжуються в синергії, правда ж?
Вивчення теорії: від ритмів і пауз до просування власного бренда
Щоб стати хорошим електронним музикантом, недостатньо користуватися Ableton, доведеться підтягнути теорію музики та розумітися на інструментах. А ще – уміти себе просувати. Освітні програми для музикантів, як Puma Mirage Camp, допомагають систематизувати раніше здобуті знання, а ще розширити та поглибити їх. Викладання побудоване не на сухих фактах, а на інформації з особистого досвіду інсайдерів індустрії, яку не нагуглити. Усе з перших вуст.
За шість днів учасники кемпу побували на 20 лекціях і воркшопах інсайдерів індустрії. Курс побудували не тільки навколо правил і нотних послідовностей, а таким способом, щоб показати шлях становлення артиста: від ідеї та вивчення інструментів до роботи з лейблами, букінгом і музичним ком’юніті. На лекціях розповідали про історію електронної музики, відкриття власного лейбла, співпрацю артиста та продюсера, просування свого бренда й інше.
Ментори Puma Mirage Camp розбирали з учасниками:
- як створювати музику до реклами або кіно? (Дмитро Авксентьєв aka Koloah);
- як правильно видавати рідкісний музичний спадок? (Дмитро Пруткін);
- як працює букінг електронних артистів, як заявити про себе та взаємодіяти з клубами й промо-групами? (Таня Войтко);
- для чого потрібні клавіші або коробка з тумблерами? (Саша Закревська);
- який є аналоговий метод роботи з електронною музикою? (Станіслав Толкачов).
Після лекційної частини учасники спілкувалися з наставниками в чатах, де лектори ділилися коментарями, посиланнями, назвами книжок та інструментів.
Практика: бібліотека семплів і джем-сейшени
Організатори PUMA Mirage Camp створили для учасників навчальну лабораторію, де кожен не тільки вчився писати треки, але й ділився власним досвідом і знаннями. Тому що в сучасному світі нікуди без уміння співпрацювати, домовлятися та поважати різні думки. Після колективної роботи на проєкті кілька молодих музикантів уже планують створювати колаборації, а один із треків майбутньої компіляції – фіт двох студентів кемпу.
«Цінний був досвід, отриманий від людей, що оточували: як кураторів, так і самих учасників. Ти міг спитати все, що тебе давно цікавило у всіх навколо, і почути різні думки. Це неоціненно, і в інтернеті такого не знайдеш. Цікаво й суперкорисно було спостерігати за тим, як кожен працює над своїм треком, ставити запитання»,
– каже одеський музикант Павло Кочуєв aka Dagilis.
Фундаментом практики є джем-сейшени. Їх курували Іван Дорн, Станіслав Толкачов і Євген Яременко aka Pahatam. Учасники збиралися в команди по п’ять-шість осіб, розподіляли ролі й імпровізували. Головне завдання джем-сейшену не тільки показати свої вміння під час живого виступу, а й дослухатися до інших членів команди, приймати різні погляди та створити композицію всього за пів години. Це процес, де об’єднуються абсолютно різні люди.
А на воркшопі від Кості Vska учасники робили трек з одного семплу. Записані на 400 гектарах локації звуки гри в гольф, хлюпання болота, ударів каміння об залізну трубу й інші потрапили в спільну бібліотеку семплів і стали основою для роботи. Учасникам знадобилася винахідливість, щоб зробити трек з одного лише звуку гілки. Пошук нестандартних рішень, наприклад зводити в один мікс несумісні пісні, був і на факультативі з діджеїнгу.
Що отримають учасники Puma Mirage Camp: публікація треків і вініловий реліз
Усі 30 композицій, створених у межах Puma Mirage Camp, опублікують після мастерингу на каналах DTF Magazine. Деякі учасники планують випускати їх як окремі ЕР і складові альбомів. Глобальним результатом кемпу стане онлайн-компіляція треків, написаних студентами під час події, а згодом – вініловий реліз з обраними роботами.
«Тільки в останні дні я усвідомив, наскільки це круто (враховуючи мій скептицизм). Зібрати 30 музикантів і просто тиждень жити в музиці. Що може бути краще? Респект PUMA, DTF Magazine і всім, хто долучився до організації кемпу»,
– розповідає учасник із Києва Олег Пацеля.
Матеріал підготовлено за підтримки