На культурну індустрію, зокрема музичну, вплинула пандемія COVID-19. Карантинні обмеження внесли значні зміни, які змусили інакше подивитися на формат й організацію заходів.
Платформа EVE8 – один із тих проєктів, що зміг адаптуватися й упровадити позитивні зміни в індустрії. Результатом цього стали онлайн-трансляції десяти виступів актуальних українських «електронщиків» на тлі визначних архітектурних пам’яток країни. Серед виконавців – Nastia та Daria Kolosova, MANU & KRUTЬ, Na Nich, Koloah та інші. Такі заходи EVE8 створювала за підтримки Українського культурного фонду.
The Village Україна разом з EVE8 розповідають, як проєкт підтримує молодих виконавців електронної музики та популяризує архітектурні пам’ятки.
Про проєкт EVE8
Платформа EVE8 стартувала у 2019-му зі стрімів діджей-сетів західноукраїнської сцени. Тоді такий канал комунікації був ще унікальним й отримав позитивний фідбек від аудиторії. Це стало поштовхом до запуску в цьому році другого сезону та подання на грант до Українського культурного фонду.
EVE8 не тільки дає можливість молодим виконавцям електронної музики заявити про себе, а й нагадує про унікальні архітектурні пам’ятки з усієї Україні, розповідає їхню історію та підвищує інтерес до них у межах проєкту. У такий спосіб організатори платформи й артисти на власному прикладі показують, що історичні споруди можуть бути майданчиками для культурних експериментів.
Рушійною силою всіх культурних процесів зараз є молодь, для яких електронна музика є мистецьким трендом. Музика об’єднує схожих за духом. Електронна музика саме така. З духом свободи, вільна, без упереджень і меж і нескінченна. У результаті, замки та фортеці в поєднанні з таким саундом привернули до себе увагу – деякі гості долали по 500 кілометрів, щоб потрапити на ефір. Для нас EVE8 – деталь майбутнього механізму з актуалізації культурних осередків за підтримки сучасних електронних продюсерів»,
– команда EVE8.
Музика & архітектура
Попри культурні процеси, пов’язані з електронною музикою, цей напрям роками залишався поза увагою держави. Проте цього року Український культурний фонд почав підтримувати аудіовізуальний сектор. Платформа EVE8 – це приклад кроссекторальної культурної взаємодії, тобто взаємодії музичної індустрії та культурних пам’яток. Він фокусується на розвитку електронної музики в Україні та одним із перших відкрив масовому слухачеві музичний андеграунд.
Поки ми всі занурені в обмеження, EVE8 став справді потрібним проєктом, який впливає на культуру. Простими словами – вони зробили так, що мою музику побачили далі, ніж зазвичай. Мені почали писати з Києва, Луганська, з інших країн. Кожен епізод EVE8 набирає тисячі переглядів. Це класно. Не просто, мабуть, здобути державне фінансування на авангардне мистецтво, але вони це зробили»,
– каже Ma-Gooch
Відбір виконавців
За словами команди EVE8, визначити історичні пам’ятки було легше, ніж зробити відбір електронної музики, що охопить різні стилі та зацікавить аудиторію. Серед десятьох обраних проєктів – дует Nastia та Daria Kolosova, фолктронік-експерименти MANU & KRUTЬ, техно від Stanislav Tolkachev та Na Nich, романтичний інді-денс Сepasa, кінематографічний Koloah, клубно-пружний O’FortyFour, хуліганський Bejenec, гіпнотичний Ma-Gooch і багатошаровий Monoconda. Артистів обирали, спираючись на звучання, стилістику й особливості виконання музики.
EVE8 круто впоралися зі своїм завданням. І я справді вдячний їм за те, що дали можливість артистам відіграти в часи, коли виступів майже немає. А люди отримали шанс хоча б онлайн, але послухати своїх улюблених виконавців. Ви навіть не уявляєте, наскільки це все важливо. Плюс гарні місця. Однозначно їх слід розвивати та робити там події різного формату. Усім це піде тільки на користь»
– зазначає Koloah.
На проєкті мені сподобались лайви, а ще завдяки йому я побачив справді нові для мене місця. Наприклад, Свіржський замок, де я грав. Взагалі, в Україні багато подібних локацій, і це супер, що завдяки EVE8 про них дізнається ще більше людей. Крута ідея, крутий проєкт, і я радий, що став його частиною»,
– каже Pahatam.
Матеріал підготовлено за підтримки