Соціальну PR-кампанію «Читай & Фантазуй» створили, щоб звернути увагу молоді на українську літературу. Її мета – показати, наскільки праці українських письменників милозвучні та актуальні й сьогодні. І все за допомогою літературних реп-батлів.

Українські виконавці Kalush, OTOY, XXV кадр, Шершень, Ритмовар і Рижуня взяли участь у проєкті. У серії виступів репери поєднали власні треки з віршами українських поетів. Кампанію реалізували за підтримки Українського культурного фонду.

The Village Україна разом із «Читай & Фантазуй» розповідають про три літературні батли від шести українських реп-виконавців.

Як проводили літературні батли?

Літературні батли провели на столичному «Арт-заводі Платформа». За словами команди «Читай & Фантазуй», виконавці зустрілися не тільки заради змагання, а й для того, щоб продемонструвати глядачам красу української мови. Вони зачитували на обраний біт власні композиції, поєднуючи їх із віршами українських поетів, серед яких Ліна Костенко, Наталя Забіла, Іван Франко, Василь Стус та інші.

«Поєднуючи класичні та сучасні вірші українських письменників із сучасною формою реп-батлу, ми демонструємо, що література ніколи не вийде з моди. Під час роботи над проєктом ми усвідомили, як органічно поезія лягає на біти та наскільки сучасно звучать знайомі вірші. Тепер ми прагнемо донести цю ідею до української молоді»,

– керівник проєкту Юрій Строїч

XXV кадр VS OTOY

Першими в батлі взяли участь репери XXV кадр та OTOY. XXV кадр поклав на власний біт вірш Михайля Семенка «Шукачам щастя». Наступним виступив репер OTOY, поєднавши з власним треком вірш Ліни Костенко «Життя іде і все без коректур».

«Наразі ринок українського репу тільки починає формуватися та поступово набирати обертів. Я дуже люблю сучасну культуру, проте не визнаю більшість реперів нової школи – у їхніх творах немає культурної цінності, через що все звучить дуже фальшиво. Люблю, коли справжнє, наше, українське, а не пластикове. На батлі я зачитав вірш Ліни Костенко, бо дуже люблю її творчість – поетеса порушує різнобічні теми, усі вони життєві та близькі до душі»,

– репер OTOY

KALUSH VS Ритмовар

Першим реп зачитав Олег Псюк, лідер реп-гурту KALUSH. Для літературного батлу виконавець обрав вірш «Равлик» Наталі Забілої. За словами репера, він і раніше накладав цей твір поетеси на свій біт і йому сподобалося його звучання в новому виконанні. А Ритмовар для реп-батлу поєднав свій трек із «Заповітом» Тараса Шевченка.

«У нас красива мова, вона дуже мелодійно звучить, своїми діями я намагаюся це доводити слухачам. Мені хочеться, щоб люди не шукали реп деінде, на інших ресурсах, якщо він є в нас у країні. Тим паче ми маємо можливість поєднувати сучасний жанр з історичним надбанням. Наприклад, у нашому гурті є музикант, який грає на народних інструментах – сопілці, дримбі, дудці. Етніка чудово прикрашає наш реп»,

– Олег Псюк, лідер реп-гурту Kalush

Шершень VS Рижуня

В останньому батлі першим реп зачитав Рижуня. Виконавець поєднав зі своїм текстом і бітом вірш Івана Франка «Каменярі». За словами Рижуні, саме цей український письменник є близьким йому за духом та актуальним на сьогодні. А Шершень для літературного батлу обрав твір Василя Стуса «Отак живу: як мавпа серед мавп».

«Українська музична індустрія сьогодні на низькому рівні й на це впливає декілька чинників – брак професійних кадрів, старі продюсери не йдуть у ногу з часом, а нові поки не з’явилися, а також проблема у свідомості людей – вони ще не готові слухати музику на платних стрімінгових платформах і це не дає змоги артистам гідно заробляти. Також реп поки займає другорядне місце на ринку, хоча на Заході це найпопулярніший напрямок. Проте останнім часом я бачу позитивні зміни, наш реп із часом усе ж посяде своє місце в Україні.

Крім того, мені приємно, що швидкими темпами розвивається мова й відбувається українізація всього простору. Поки ще бракує якісного українського контенту,  але треба робити все можливе, щоб змінювати ситуацію»,

– ділиться репер Рижуня.

Матеріал підготовлено за підтримки