Виставка сучасного українського мистецтва в «M17», історії вимушеного переселення білорусів у малій галереї Мистецького Арсеналу, міжнародна виставка «Фелліні у світі» в «Довженко-центрі» та виставка колажу в музеї історії Києва – зібрали добірку виставок, які варто відвідати в червні.

Мала галерея Мистецького Арсеналу

Надя Саяпіна. «Лист до мами»


Коли: 8 червня – 4 липня

Де: вулиця Лаврська, 10–12

Скільки: вхід вільний

Лінк

Надя Саяпіна – білоруська художниця, яка працює в різних медіа: перформанс, мультимедіа, інсталяції, живопис, текст та арттерапія. У вересні 2020 року мисткиню затримали у власному домі та засудили на 15 діб за участь у колективній мистецькій акції проти насильства. У жовтні Саяпіна виїхала з Білорусі й зараз працює в Києві.

Виставка «Лист до мами» розповідає історії людей, що вимушено залишили Білорусь і будують життя на новому місті. В основі проєкту – 30 інтерв’ю з білорусами та білорусками, які передають досвід переселення: особисті переживання, відчуття втрати дому, безпорадність і розгубленість, страх, невизначеність, почуття провини.

The Naked Room

Саша Курмаз. «Коли страх стає другом»


Коли: 16 червня – 18 липня

Де: вулиця Рейтарська, 21

Скільки – вхід вільний

Лінк

Саша Курмаз – український художник і фотограф, який прославився як графіті-художник під псевдонімом Гомер. У галереї The Naked Room уперше за багато років відбудеться його виставка. У проєкті «Коли страх стає другом» представлені нові роботи, створені протягом 2020 року. Серед них: шовкотрафарети за мотивами зображень із підручників судмедекспертизи, відлиті із бронзи об'єкти, фотографії.

Наскрізна тема виставки – відчуття тривоги та жаху, викликані інформаційним потоком про насилля: реальне та символічне. Насилля над людиною спалаху коронавірусу та пов’язаних із ним соціальних обмежень. Насилля над людиною справжніх і фейкових новин. Насилля над людиною медіа та капіталу, що набирає дедалі агресивніших форм.

«Цей проєкт є чим завгодно, але не прямим соціальним повідомленням чи діагнозом часу. Точка опори мистецтва Курмаза – у здатності перекроїти очікування від мистецтва та працювати навіть зі складними та болісними темами спірно, ба навіть грайливо», – коментує кураторка галереї Єлизавета Герман.

Нова виставка покликана справити терапевтичний ефект, аби подолати страх, прийняти та зблизитися з ним.

Київська картинна галерея

Владислав Шерешевський. «Поривчастий»


Коли: до 13 липня

Де: вулиця Терещенківська, 9

Скільки: для дорослих – 100 гривень, для дітей, студентів і пенсіонерів – 50 гривень

Лінк

На виставці представлені близько 100 творів живопису українського художника Владислава Шерешевського. У творчих доробках останніх років поєднані класичні традиції й постмодерністські тенденції з їхнім активним зверненням до гри сенсів, іронії, естетичного експерименту, розповідають організатори.

Особливостями живопису Шерешевського є великі мазки, фактурність і старанність в опрацюванні деталей. Його роботи виконані в реалістичній традиції, в естетиці примітивізму, гротеску, постмодерністської іронії та самоіронії, неопоп-арту.

Виставку експонують в межах музейного проєкту «Сучасне мистецтво України».

М17

«Відкрита можливість»


Коли: до 25 липня

Де: вулиця Володимира Антоновича, 102–104

Скільки: для дорослих – 100 гривень, для дітей, студентів і пенсіонерів – 70 гривень

Лінк

Виставка «Відкрита можливість» – це погляд на сучасне мистецтво України з приватних зібрань колекціонерів. На виставці представлені твори близько 50 майстрів живопису, фотографії, скульптури та відеоарту, чиї роботи були представлені в Центрі Помпіду. Зібрані твори українських митців охоплюють період від 50-х років минулого століття до 2010-х. Стилістика експозиції охоплює одеський концептуалізм, Харківську школу фотографії, київський нонконформізм, українську «нову хвилю» та митців «поза системою».

Фото: Руслан Сингаєвський

«Довженко-Центр»

«Сторіччя. Фелліні у світі»


Коли: до 25 липня

Де: вулиця Васильківська, 1

Скільки: 80 гривень

Лінк

Федеріко Фелліні – італійський режисер, автор стрічок «Вісім з половиною», «Солодке життя» та «Амаркорд». Із нагоди сторіччя від дня народження режисера в Києві відбудеться міжнародна виставка, яка вже встигла відбутися у Канаді, Бразилії, Німеччині та Литві.

На виставці в музеї кіно «Довженко-Центр» представлені кадри й фрагменти кінофільмів режисера, кіноафіші, листи, спільні фото з акторкою й коханою Джульєттою Мазіною, а також Альберто Сорді, фото зі знімальних майданчиків, оригінальні кінокостюми та графічні роботи, намальовані самим Фелліні.

«Ця подорож проведе за лаштунки сюрреалістичного, карнавального бачення світу, що отримало назву felliniesque – феллінієвського», – зазначають організатори. Виставка має вікове обмеження 18+, оскільки деякі зображення містять сцени сексуального характеру.

Dymchuk Gallery

Артем Волокітін. «Абстрактне світло»


Коли: до 27 червня

Де: вулиця Ярославська, 21

Скільки: вхід вільний

Лінк

На виставці представлена серія живописних робіт та об’єкти художника Артема Волокітіна. Проєкт досліджує природу світла та можливості його сприйняття. У роботі «Післяобраз» художник досліджує межі ілюзії та реальності. Назва має посилання до образів, «плям», які людина бачить після спостереження яскравих чи сліпучих предметів. «Для художника післяобраз має символічний характер: завдяки ньому предметний світ переходить у фантазійний світ», – пояснюють організатори. Крім живописних робіт, на виставці представлені дві роботи відеоарту, на яких продемонстровано ефект засліплення сонцем.

«Живописна техніка дозволяє створювати ілюзію сонячного світла, яке можна розглядати без захисних засобів. Контрасти та перехрещування променів, ритмічне повторення й туманності наповнюють собою площину полотна та змушують його вібрувати», – зазначає Волокітін.

Музей Ханенків

«Французька весна»


Коли: до 18 липня

Де: вулиця Терещенківська, 15

Скільки: для дорослих – 100 гривень, для дітей, студентів і пенсіонерів – 50 гривень

Лінк

Музей Ханенків уперше приєднався до фестивалю «Французька весна», організованого Французьким інститутом в Україні. В експозиції музею представлені твори, частина з яких раніше ніколи не експонувалася.

У залі мистецтва Франції представлені щойно відреставровані пейзажі французьких художників Жана Уеля, Луї Еме Жапі, Жана-Батіста Пільмана та портрет кузини Варвари Ханенко Надії Муравйової-Апостол, написаний паризьким художником Франсуа Фламенгом. У «Золотому кабінеті» на час проєкту покажуть французькі шовки. Також музей уперше покаже графічні твори видатних митців Франції межі 19–20 століть: Оділона Редона, П’єра Боннара й Едуарда Вюйара.

Музей історії Києва

«Мистецтво не вічне»


Коли: 10–28 червня

Де: вулиця Хмельницького, 7

Скільки: 50 гривень

Лінк

Це міжнародна виставка колажу в межах першого в Україні фестивалю сучасного колажу Cutout collage festival. Фестиваль проходитиме одночасно на трьох майданчиках за участі визнаних українських та іноземних колажистів. Організатори зазначають, що хочуть познайомити якомога ширшу аудиторію з одним із революційних напрямів у мистецтві, його історією, можливостями та техніками.

Національний музей Тараса Шевченка

«Сенси. Senses». Живопис Інни Пантелемонової


Коли: до 29 червня

Де: бульвар Шевченка,12

Скільки: звичайний квиток – 60 гривень, пільговий квиток – 30 гривень

Лінк

На виставці «Сенси. Senses» представлені роботи, які відображають етап творчого шляху сучасної української художниці Інни Пантелемонової. У своїй творчості мисткиня зосередилася на осмисленні образу жінки. У циклі «Жінки» художниця відображає ритуальність буденного жіночого життя. На картинах зображені жінки, які займаються різного виду працею: збиранням врожаю яблук і винограду, рубанням дров, ловінням риби чи випіканням хліба. У нових роботах художниця звертається до аутентичних знаків народної творчості.

«Інна Пантелемонова розчиняється в багатстві етномотивів, вільно їх перевтілюючи й трансформуючи, часто навколо центральної смислоформи. Нею є архетипічна жінка-берегиня, жінка-праматір, жінка-життєдайна сутність, яка завдяки своїй унікальній чуттєвості до Всесвіту збагачує його сенсами. Зображуючи лише силуети без деталізації, художниця запрошує глядача до діалогу чи навіть спроби ототожнення себе із сутністю, яка парадоксальним способом є водночас буденною й витонченою, увібравши в себе всю глибину та багатогранність буття», – розповідають організатори виставки.