1 травня ЦУМ Київ традиційно відзначив свій день народження. Цього року універмагу виповнюється 85 років, тож на честь ювілею команда універмагу планує багато активностей та освідчень у любові до Києва.
Один із перших подарунків для містян – легендарне лимонне тістечко, що було популярним серед киян ще в 1970–1980-х роках. Його вже можна скуштувати на сьомому поверсі ЦУМу в Milk Bar. Протягом свого 85 року київський ЦУМ також представить 10 ексклюзивних колекцій у співпраці з найкращими українськими брендами одягу, прикрас і домашнього декору та безліч інших приємних сюрпризів.
The Village Україна разом із ЦУМ Київ зібрали сім найцікавіших фактів з історії універмагу.
Уже 85 років прикрашає Хрещатик
Головний універмаг Києва відкрили для відвідувачів 1 травня 1939 року.
Будівлю ЦУМ Київ спроєктували в стилі ар-деко, і на той час вона дійсно вражала своєю величчю й інноваційністю: високі стелі, просторі зали, широкі мармурові сходи, монументальні колони з капітелями, мозаїчна підлога та ліфти для відвідувачів.
Вистояв під час Другої світової війни
Під час нацистської окупації Києва в 1941–1943 роках значну частину Хрещатика підірвали, але споруда ЦУМу вистояла, хоча й постраждала від пожежі й потребувала реконструкції. Саме завдяки вцілілій будівлі універмагу вдалося визначити тональність, у якій потрібно відновлювати всю центральну вулицю столиці.
Двічі був реконструйований зі збільшенням площі
У 1958–1960 роках відбулася перша реконструкція універмагу за проєктом київських архітекторів Ігоря Гомоляки та Вадима Жоги. Добудували праве крило ЦУМу з боку вулиці Хрещатик, додавши шість нових секцій вікон. Торгова площа тоді збільшилася до 9000 м², тож будівля змогла обслуговувати ще більше відвідувачів.
Другу реконструкцію розпочали в лютому 2012 року. Одним із ключових завдань проєкту стало збереження історичного фасаду будівлі 1939 року.
Бренд ЦУМ розробляла німецька компанія Landor, за архітектурні рішення відповідала британська Benoy. Консультантом проєкту виступив Філіп Де Бовуар, директор найстарішого паризького універмагу Le Bon Marché. У процесі реконструкції площу універмагу збільшили майже вдвічі: загальну – до 45 000 м², торгову – до 23 500 м². Для збереження фасаду встановили 500 тонн металевих конструкцій, що утримували його під час демонтажу й будівництва основної частини універмагу.
Оновлений ЦУМ Київ відкрили в грудні 2016 року у форматі класичного європейського універмагу, що став провідним ритейлером у сферах Fashion, Beauty, Lingerie, Sport, Kidswear & Toys, Home & Gifts, Food & Beverages, Entertainment. Нині універмаг має вісім поверхів, де представлені жіночий і чоловічий одяг, взуття, аксесуари, парфумерія, декоративна косметика, спортивні, дитячі товари та товари для дому, фудхол із ресторанами й кафе, преміумкінотеатр Multiplex.
Освітлює Хрещатик 5500 лампочками
Спеціально до новорічних свят у 2020 році ЦУМ Київ разом із ДТЕК утілили проєкт декоративного підсвічування фасаду універмагу. Більш як чотири місяці промислові альпіністи, машиністи підіймальних машин та електромонтажники щодня працювали над встановленням 5500 енергоефективних LED-лампочок по контуру будівлі. Освітлення фасаду створює по-справжньому святкову атмосферу, дарує позитивні емоції містянам, водночас споживає лише 14 кВт/год електроенергії, що приблизно дорівнює роботі пʼяти електропрасок.
Крізь роки популяризує українське мистецтво
Артсезон універмагу вже познайомив містян із колекціями народної творчості Музею Івана Гончара та продовжує співпрацювати з талановитими локальними митцями та мисткинями. Українські художники та художниці Олесь Дерега, Сергій Майдуков, Сестри Фельдман, Володимир Манжос (на псевдо WaOne Interesni Kazki), Маша Рева, Юлія Беляєва, Юлія Полященко, Вова Воротньов, Оксана Левченя, Braty Art, артгрупа Pomme de Boue в різні сезони реалізували для ЦУМ креативні вітрини. У 2020 році вони виграли гран-прі (Best in Show) на 49-му міжнародному візуальному конкурсі VMSD’s 2020 International Visual Competition.
Активно диджиталізується
У квітні 2019 року ЦУМ запустив інтернет-магазин tsum.ua, що працює по всій Україні та розвивається як маркетплейс: сьогодні там представлено понад 350 брендів. А у 2021 році, для додаткового комфорту клієнтів, було відкрито простір Click & Collect, де можна отримати інтернет-замовлення. У 2023 році команда презентувала оновлений інтернет-магазин tsum.ua та мобільний застосунок «ЦУМ Київ» із додатковими перевагами для клієнтів універмагу.
Дає старт українським брендам
У 2019 році ЦУМ Київ розпочав активну співпрацю з українськими дизайнерами. Сьогодні в універмазі представлено понад 268 українських брендів, а ЦУМ Київ є головним бізнес-партнером для локальних брендів: працює унікальна платформа для талановитих дизайнерів, які можуть розвивати свій потенціал і будувати власний бренд разом із командою універмагу.
Вражає краєвидом на Хрещатик
Нині містяни можуть насолодитися захопливим краєвидом на Хрещатик із затишної тераси Milk Bar, що розташована на сьомому поверсі ЦУМу. А в літній період команда запрошує слухати концерти класичної музики від Svitlo Concert на даху універмагу – звідти центр Києва видно, як на долоні.
МАТЕРІАЛ ПІДГОТОВЛЕНО ЗА ПІДТРИМКИ