The Village розповідає про хороші звички та прості дії, які можуть допомогти, зокрема, зменшити негативний вплив на довкілля. Розбираємося, як засмічена електронна скринька шкодить клімату та що можна з цим зробити.

Юстинія Хохлова та Стівен Келлі

екоблогери


У своїй книзі How Bad are Bananas брат творця інтернету Майк Бернерс-Лі підрахував об’єм викидів парникових газів (в еквіваленті СО2), які виробляються в результаті наших щоденних дій і покупок. Він пише, що звичайний електронний лист (не спам) виробляє чотири грами СО2. Ніби не так багато, але цю цифру можна помножити на 280 мільярдів електронних листів – саме стільки їх надсилають щодня.

Імейл кращий за папір?

Хоча надсилання електронного листа вимагає всього 1,7% енергії, потрібної для доставлення паперового листа, статистика показує, що ми відсилаємо набагато більше електронних листів, ніж паперових. Надіслати 65 електронних листів – це як проїхати кілометр на автомобілі, а глобальне використання електронної скриньки призводить до вироблення такої кількості CO2, як сім мільйонів автомобілів на дорогах.

На що йде енергія?

Усе просто: ми витрачаємо електрику на написання імейлу, відсилаємо його в дата-центр нашого імейл-провайдера, який зберігає його та передає далі через ланцюжок серверів доти, доки імейл не потрапляє в дата-центр, який обслуговує імейл-провайдера отримувача. Потім отримувач читає лист, іноді по кілька разів. 50% від загального об’єму викидів вуглецю припадає на підключені пристрої, 25% – на дата-центри і ще 25% – на мережу передачі даних.

Усе, що ми завантажуємо в мережу, зберігається на різних серверах. Вони працюють 24 години на добу та вимагають охолодження. Це передбачає споживання великої кількості енергії, і якщо вона береться не з поновних джерел, то це призводить до виділення парникових газів.

Як користуватися електронною поштою правильно?

  • Знайдіть листи з найбільшими прикріпленими файлами і, якщо є змога, видаліть їх. В Gmail для цього потрібно ввести в пошук запит: larger: 5mb older_than: 1y (так знайдуться листи більші ніж 5 мегабайтів і яким понад рік).
  • Вставляйте в лист посилання на розміщений файл замість його прикріплення.
  • Видаляйте вкладені файли під час пересиланні листів, якщо у них немає потреби.
  • Якщо якість світлини не має значення, вибирайте мінімальний розмір.
  • Раз на місяць проглядайте пошту та видаляйте старі листи, які втратили актуальність.
  •  Регулярно очищайте папку «Видалені», якщо система не робить цього автоматично.
  • Ретельно перевіряйте листи перед надсилання, щоб уникнути листів навздогін.
  • Якщо ви помітили, що в скриньці багато непрочитаної розсилки, відпишіться від неї. Рекламна розсилка та новинні листи завжди мають форматування і відповідно важать більше. Якщо за місяць згадаєте та засумуєте за ними, завжди можна знову підписатися.
  • Те саме стосується і сповіщень із соціальних мереж. Вони часто дублюють те, що ми і так отримуємо через застосунки. І цим створюють інформаційний шум і засмічують пошту.
  •  Скорочуйте до мінімуму кількість отримувачів. Не ставте в копію зайвих людей. Це і правило сучасного етикету, і запорука зменшення екосліду вашого мейлу.
  • Додавайте в кінці листа NNTR (No Need To Reply) чи аналогічне формулювання українською, щоб повідомити отримувача, що йому не потрібно відповідати на цей імейл. Багато людей боїться здатися неввічливими та пишуть «Дякую! І вам». Це часто зайве. До того ж точно не екологічно.

Ще можна дослідити ринок імейл-провайдерів і почитати про їхню екологічну політику. Gmail, наприклад, стверджує, що їхній сервіс у кілька разів ефективніший за інші щодо споживання енергії: компанія використовує штучний інтелект для її більш ефективного розподілення, а в майбутньому планує повністю перейти на поновні джерела енергії. Є й інші, менш відомі провайдери, які намагаються зайняти нішу екологічної електронної пошти.

ТЕКСТ: Маша Шаталіна