Видаляти старі імейли, щоб врятувати природу
The Village розповідає про хороші звички та прості дії, які можуть допомогти, зокрема, зменшити негативний вплив на довкілля. Розбираємося, як засмічена електронна скринька шкодить клімату та що можна з цим зробити.
Юстинія Хохлова та Стівен Келлі
екоблогери
У своїй книзі How Bad are Bananas брат творця інтернету Майк Бернерс-Лі підрахував об’єм викидів парникових газів (в еквіваленті СО2), які виробляються в результаті наших щоденних дій і покупок. Він пише, що звичайний електронний лист (не спам) виробляє чотири грами СО2. Ніби не так багато, але цю цифру можна помножити на 280 мільярдів електронних листів – саме стільки їх надсилають щодня.
Імейл кращий за папір?
Хоча надсилання електронного листа вимагає всього 1,7% енергії, потрібної для доставлення паперового листа, статистика показує, що ми відсилаємо набагато більше електронних листів, ніж паперових. Надіслати 65 електронних листів – це як проїхати кілометр на автомобілі, а глобальне використання електронної скриньки призводить до вироблення такої кількості CO2, як сім мільйонів автомобілів на дорогах.
На що йде енергія?
Усе просто: ми витрачаємо електрику на написання імейлу, відсилаємо його в дата-центр нашого імейл-провайдера, який зберігає його та передає далі через ланцюжок серверів доти, доки імейл не потрапляє в дата-центр, який обслуговує імейл-провайдера отримувача. Потім отримувач читає лист, іноді по кілька разів. 50% від загального об’єму викидів вуглецю припадає на підключені пристрої, 25% – на дата-центри і ще 25% – на мережу передачі даних.
Усе, що ми завантажуємо в мережу, зберігається на різних серверах. Вони працюють 24 години на добу та вимагають охолодження. Це передбачає споживання великої кількості енергії, і якщо вона береться не з поновних джерел, то це призводить до виділення парникових газів.
Як користуватися електронною поштою правильно?
- Знайдіть листи з найбільшими прикріпленими файлами і, якщо є змога, видаліть їх. В Gmail для цього потрібно ввести в пошук запит: larger: 5mb older_than: 1y (так знайдуться листи більші ніж 5 мегабайтів і яким понад рік).
- Вставляйте в лист посилання на розміщений файл замість його прикріплення.
- Видаляйте вкладені файли під час пересиланні листів, якщо у них немає потреби.
- Якщо якість світлини не має значення, вибирайте мінімальний розмір.
- Раз на місяць проглядайте пошту та видаляйте старі листи, які втратили актуальність.
- Регулярно очищайте папку «Видалені», якщо система не робить цього автоматично.
- Ретельно перевіряйте листи перед надсилання, щоб уникнути листів навздогін.
- Якщо ви помітили, що в скриньці багато непрочитаної розсилки, відпишіться від неї. Рекламна розсилка та новинні листи завжди мають форматування і відповідно важать більше. Якщо за місяць згадаєте та засумуєте за ними, завжди можна знову підписатися.
- Те саме стосується і сповіщень із соціальних мереж. Вони часто дублюють те, що ми і так отримуємо через застосунки. І цим створюють інформаційний шум і засмічують пошту.
- Скорочуйте до мінімуму кількість отримувачів. Не ставте в копію зайвих людей. Це і правило сучасного етикету, і запорука зменшення екосліду вашого мейлу.
- Додавайте в кінці листа NNTR (No Need To Reply) чи аналогічне формулювання українською, щоб повідомити отримувача, що йому не потрібно відповідати на цей імейл. Багато людей боїться здатися неввічливими та пишуть «Дякую! І вам». Це часто зайве. До того ж точно не екологічно.
Ще можна дослідити ринок імейл-провайдерів і почитати про їхню екологічну політику. Gmail, наприклад, стверджує, що їхній сервіс у кілька разів ефективніший за інші щодо споживання енергії: компанія використовує штучний інтелект для її більш ефективного розподілення, а в майбутньому планує повністю перейти на поновні джерела енергії. Є й інші, менш відомі провайдери, які намагаються зайняти нішу екологічної електронної пошти.
ТЕКСТ: Маша Шаталіна