Мінкульт виступає проти підземного паркінгу на Старокиївській горі, що біля Пейзажної алеї, який хоче збудувати КМДА.

Що відбувається

Наприкінці жовтня депутатка Київради Євгенія Кулеба повідомила, що КМДА хоче побудувати підземний паркінг на 320 машиномісць за адресою провулок Киянівський, 13–21.

«Будівництво паркінгу прикривають створенням зеленої зони», – каже Кулеба. Його хочуть створити в межах археологічних памʼяток: «Культурний шар міста Ярослава», «Копирів кінець», «Поселення та могильник на горі Дитинка» й «Історичний ландшафт київських гір».

У яких зонах розташована земельна ділянка
  • у Центральному історичному ареалі міста Києва;
  • впритул до буферної зони об’єкту всесвітньої спадщини «Київ: Собор Святої Софії і прилеглі монастирські споруди, Києво-Печерська лавра»;
  • у межах Державного історико-архітектурного заповідника «Стародавній Київ»;
  • у межах охоронної (буферної) зони I, ІІ, V категорій пам’ятки архітектури національного значення «Андріївська церква»;
  • на території пам’ятки археології національного значення «Культурний шар «Міста Ярослава».

У Мінкульті кажуть, що збереження культурної спадщини є елементом національної безпеки. «Знищення пам’ятки археології національного значення заради побудови підземного паркінгу на Старокиївській горі є неприпустимим», – зазначають в міністерстві.

Будівництво паркінгу становить 225 мільйонів гривень. «Економічної доцільності в таких паркінгах не багато, тому, імовірно, приватні інвестори не зайдуть у цей проєкт і його будуватимуть за міські кошти», – кажуть в ініціативі «Пасажири Києва».

Що кажуть у КМДА

У КМДА зазначають, що планують створити протирадіаційне укриття на 1650 місць і підземний паркінг на 320 авто на території, яка не належить до паркової зони.

Земельна ділянка на провулку Киянівському ще за радянського періоду була забудована гаражними боксами з підпірними стінами, які здебільшого зводили самочинно, без відповідної проєктної документації, кажуть в КМДА.

У КМДА додають, що режим використання цієї території не передбачає заборону нового будівництва, а лише накладає певні обмеження, зокрема висотні. Проте розміщення самовільно збудованих гаражних боксів є загрозою для інженерних мереж і споруд, а також «знеціненням історичного й містобудівного значення території».

«Будівництво укриття й паркінгу планується в межах великого туристичного маршруту, який щодня відвідують тисячі людей. В умовах воєнного стану розміщення укриттів у місцях скупчення людей є одним з пріоритетів», – кажуть у КМДА.

Розглянути проєкт щодо будівництва укриття та паркінгу мають на засідання Київради. Перед початком будівельних робіт передбачені обов’язкові археологічні дослідження, додають у КМДА.

   

  • Наприкінці березня 2023 року стало відомо, що на вулиці Прирічній КМДА хоче збудувати трирівневий паркінг на 720 автівок і виділить для цього з місцевого бюджету 120 мільйонів гривень.
  •  Активісти додають, що майбутній багаторівневий паркінг буде розташований у зоні регулярного підтоплення й уже назвали його «аквапаркінгом». У вересні мер Києва Віталій Кличко відхилив третю петицію проти будівництва паркінгу на вулиці Прирічній.
  • Разом із фахівцями й громадськими активістами ми зібрали десять варіантів, як Київ може використати бюджетні 120 мільйонів гривень із більшою користю для містян.

Фото: Мінкульт, КМДА