(Не)доступність Києва: лише 10% пішохідних переходів відповідають вимогам інклюзивності
Лише 10% пішохідних переходів відповідають вимогам інклюзивності, дослідили студенти Географічного факультету КНУ в межах виробничої практики наприкінці червня – на початку липня 2024-го. Перше дослідження проводили на початку 2024-го.
Загалом тоді дослідили 11,7 км2 центральної частини Києва, на яких проаналізували інклюзивність 962 пішохідні переходи, 1924 підходи до них, дев’ять острівців безпеки й вісім підвищених переходів.
Що з інклюзивністю в Голосіївському й Печерському районах
У липні-серпні територію дослідження розширили на 7,8 км2 у Голосіївському й Печерському районах. Там перевірили 520 пішохідних переходів і відповідно 1040 підходів. 90% переходів розташовані в Печерському районі. Студенти з’ясували, що 74% з них (або 722 підходи) лишаються недоступними для містян. З усієї кількості лише 10% (102 підходи) мають тактильну плитку або понижені бордюри.
Переходи понизили, але пішоходам заважають зливні решітки
У липні 2024-го в Печерському районі помітили лише три нововиконані пониження, зокрема, на перехресті вулиць Цитадельної й Лейпцизької. Однак на тому ж переході помітили, що підходи ведуть безпосередньо в зливну решітку. Це не лише порушує вимоги до інклюзивності, а й створює дискомфорт під час дощу, додають студенти.
На перехресті вулиць Цитадельної й Лейпцизької в Голосіївському районі понизили підходи,
але вони ведуть безпосередньо в зливну решітку. Фото: Антон Волович
Бордюри понижують, але переважно для автомобілів
Студенти також помітили ситуації, коли бордюрний камінь понижують спеціально для автомобілів у місцях заїздів у двори або на парковках. Водночас для пішоходів бордюри не понижують. «Це є яскравим прикладом автомобілецентризму в розвитку інфраструктури столиці», – кажуть студенти.
Бордюри понижують, але тільки для автомобілістів на підʼїздах у двори
або на парковках. Фото: Антон Волович
На підвищених переходах неправильно наносять дорожню розмітку
У Печерському районі проаналізували шість острівців безпеки й п’ять підвищених переходів. Студенти зазначають, що на низці підвищень дорожню розмітку наносять неправильно. До того ж є проблеми з якістю стику підвищення й бордюрного каменю, що призводить до значних перепадів висоти від двох сантиметрів і більше.
На підвищеному пішохідному переході на вулиці Михайла Омеляновича-Павленка
неправильно нанесли дорожню розмітку. Фото: Антон Волович
За словами студентів, лише п’ята частина пішохідних переходів досліджених протягом пів року відповідають сучасним нормам інклюзивності. Найбільші проблеми фіксують у місцях, де протягом останніх років не проводили капітальні ремонти. Міська влада й дептрансу мають переглянути пріотритети й приділити більше уваги поліпшенню міської мобільності, комфорту й безпеці пересуванню по місту.
Раніше ми зібрали поради, як організувати поїздку пасажирам, які відчувають труднощі з пересуванням в барʼєрному просторі – на громадському транспорті, таксі й залізницею.
Фото й обкладинка: Антон Волович