Автор проєкту Urban Dnipro Руслан Ширінов показав, як вулиця Винниченка в Дніпрі змінилася після реконструкції.

Для реконструкції вулиці тротуар поділили на фасадну, транзитну й технічну зони. Таке зонування візуально відділяє місця для безперешкодного руху пішоходів, а також, наприклад, для озеленення чи розміщення вуличних меблів.

«Фасадну зону від транзитної зазвичай ділять різним типом мощення, але у нас такої опції не було, тому розділили кольором плитки. Обрали крупноформатну плитку без фаски. Такою пересуватися найзручніше», – пише Urban Dnipro.

Крім того, вулицю зробили безбарʼєрною. Щоб тротуари не переривалися в зоні проїздів у двори, а навпаки – проїзди підіймалися до рівня тротуарів. Усі проїзди виконали з тротуарної плитки, а замість сходів влаштували пологі ухили.

Замість окремих лунок для дерев облаштували суцільну смугу для озеленення, яка також слугує буфером між дорогою і тротуаром. Нові зелені смуги засипали свіжим ґрунтом і засіяли насінням. «А мешканці подекуди власноруч додали молодих дерев та кущів», – додають в Urban Dnipro.

Вулиця Винниченка за велоконцепцією Дніпра – це житлова вулиця, яка має обмеження швидкості в 20 км/год, тож вона не потребує велодоріжок. Натомість тут заспокоять рух на дорогі, встановивши «берлінські подушки».

   

Ми вже розповідали про досвід Дніпра, Львова та Вінниці у використанні «берлінських подушок» для заспокоєння автомобільного руху на дорогах, і як його може використати Київ.

обкладинка й фото: Руслан Ширінов, Urban Dnipro