Громадський простірКоворкінг, бар і радіостудія: який вигляд може мати Urban Space 500
Перші візуалізації проекту закладу біля Хрещатика
Urban Space 500 – громадський ресторан, який працюватиме за принципом соціального підприємництва. 500 людей вклали гроші у проект, щоб розвивати його за прикладом івано-франківського Urban Space 100. Його готують до відкриття до кінця 2018 року.
The Village Україна запитує у керівників проекту, яким хочуть зробити простір, і показує на візуалізаціях, який він може мати вигляд.
Фото: Urban Space 500
Архітектурна та дизайнерська концепції
Технічне завдання враховувало унікальність проекту і багатофункціональність простору: місце зустрічі, платформа для об’єднання однодумців, подієвий майданчик, міське кафе тощо. Відповідно ми розробляли концепції зонування та дизайну. Також дуже важливим фактором була технічна та конструктивна можливість реалізації проекту без небезпечних чи просто фінансових наслідків після завершення будівництва.
За проект відповідає команда архітекторів та дизайнерів Peker and Partners: Паша Пекер (Часопис, Сім'я ресторанів Дмитра Борисова), Карина Сидоренко, Богдан Філонов (Fight Family, Hromadske) та Олег Шайнога (Планета Кіно). Вона опрацьовувала технічне завдання, а також усі матеріали, пов’язані з проектом. Серед іншого розглянули історію місця та проаналізували роботу Urban Space 100, вивчили матеріали франчайзингового пакету, результати маркетингових досліджень і напрацювання робочих груп зі стратегії розвитку спільноти і маркетингу.
Відповідно до цього ми розробили концепцію дизайну. У цьому надихалися рисами конструктивізму (продовження традиції архітектора будинку) та функціоналізму («функція народжує форму», скандинавський дизайн), які доречні для простору великої зали-подієвого майданчика з функціями спільного простору і коворкінгу. Для обідніх зал створюємо більш затишний інтер’єр, тому використовуємо більше кольору та м’яких меблів. Намагалися відійти від занадто очевидних дизайнерських прийомів в інтер’єрі (фото/малюнки/картини міста). У цьому керувалися принципом: місто – це люди, а не конкретна будівля/традиція/колір.
Зонування передбачає такі простори:
• вхідна група і перша зала з частково відкритою кухнею (включає сувенірну крамницю та take-away зону);
• велика зала-подієвий майданчик (обладнаний проектором і додатковим звуковим та світловим обладнанням);
• обідні зали, які дають змогу проводити водночас події у великій залі-подієвому майданчику та комфортно обслуговувати гостей, які прийшли повечеряти;
• радіостудія;
• двоповерхова кухня та складські приміщення;
• кімната персоналу та офіс, комірчина (для зберігання додаткових меблів для подій тощо).
Зонування
Двосторонній бар у зоні вхідної групи розміщений у просторі таким чином, що має контактні стійки з двох боків, зону швидкого обслуговування та роздачі з третього боку. Також із вікон передбачена роздача напоїв для обслуговування літнього майданчика та можливого продажу напоїв із собою. Стійка з боку великої зали дає можливість використовувати бар під час великих подій-мітапів/нетворкінгів як контактний; водночас можливість закривати бар з цього боку дозволяє не заважати під час проведення лекцій чи презентацій у тій же великій залі. Стійка з іншого боку може працювати у звичайному режимі – що б не відбувалося у залі.
У нашому випадку бар об’єднує вхідну зону з великою залою і водночас допомагає з перших хвилин «занурити» гостя в атмосферу закладу: привітний бармен, аромат кави тощо.
Нашою метою було зробити приміщення максимально відкритим та об’єднаним, зважаючи на його конфігурацію, розрахунки конструктора та правила безпеки. Завдяки збереженню окремих зал можна проводити одночасно кілька подій, що важливо, враховуючи очікувану популярність на безкоштовний подієвий майданчик. Ми будемо мати змогу не втрачати заробіток від роботи у форматі кафе.
Зали відрізняються за дизайном і функцією, але мають спільний концепт.
Перша зала з відкритою кухнею:
• затишна, але з атмосферою кафе у мегаполісі: відкрита кухня, take-away холодильники, постійний рух офіціантів, які забирають страви з роздачі, гості, які заходять на «швидку» каву на барі;
Велика зала-подієвий майданчик має атмосферу публічного простору, коворкінгу:
• відкритий простір;
• багато посадкових місць;
• сцена, додаткове сценічне обладнання;
• різні сценарії освітлення: для лекцій – підсвітка, організована в кесонах (регулюється інтенсивність); для формату коворкінгу – рівномірно розміщені світильники; для вечора у форматі кафе – бокове освітлення;
• звукоізоляційна стеля (кесони на стелі саме для затримання звуку, а не для заниження висоти).
Окремі обідні зали:
• більш затишні;
• м’які меблі;
• більше простору в розрахунку на одну людину;
• мають денне освітлення.
Меблі
На візуалізаціях можна побачити стільці із вторсировини (дерево+перероблений пластик). В Україні таких стільців ще немає. Це остання розробка IKEA, яка з’явилася на ринку цього літа.
Багато зразків меблів – це індивідуальні замовлення київського виробництва (з урахуванням якості та ціни) з дерева, металу, пластик не використовують.
Усі меблі підбирали з урахуванням ергономічності, зручності, а не тільки ціни.
Освітлення
Освітлення передбачає різні сценарії роботи. У залі-подієвому майданчику передбачене освітлення для подій (рівномірне, з можливістю регулювання інтенсивності) та освітлення для роботи в звичайному режимі кафе (зокрема, вечірнє). Плануємо застосовувати LED-лампи з можливістю регулювання інтенсивності. Вікна відчинені, тому вдень максимально використовуємо денне натуральне освітлення. Висота буде прорахована таким чином, щоб не заважала дивитись на екран проектора чи просто під час сидіння.
Оздоблення, декор, озеленення
В інтер’єрі намагалися за можливості використовувати вже наявні фактури. Наприклад, не закривали ті цегляні стіни, які не потребують серйозного ремонту (у великій залі та вхідній групі). Обов’язково передбачимо місце для розміщення речей (сумок, рюкзаків, парасольок), розетки, зарядки, місце для розміщення афіш та контактної інформації.
В інтер’єрі не буде окремої зони для дітей, але передбачено інтегровані в інтер’єр активності для дітей. Над конкретними рішеннями ми наразі працюємо. Також обов’язково подбаємо про пеленальний столик, місце для «паркування» візочків, дитячі стільці.
Радіо
Радіостудію розробляють згідно з технічним завданням від франчайзера, конфігурації приміщення, але розміщення все одно погоджують з БФ «Тепле Місто».
Над студією буде висіти табличка «On the Air», яка одразу буде привертати увагу всіх, хто заходить у велику залу-подієвий майданчик. Стіна та двері будуть скляні, також з іншого боку студія матиме скляну стіну (в останню залу) для того, щоб в студію проходило денне освітлення.
В інтер’єрі буде використано багато рослин (на візуалізаціях рослин не багато, оскільки проект озеленення зараз у розробці). Плануємо розмістити великі рослини-дерева та просто рослини у кашпо.
Окрім концепції дизайну, також розробляємо концепцію благоустрою скверу (з боку вулиці Грінченка) та вхідної групи. Основне завдання не змінилося: оновити вхід та сквер без зміни функції, а навпаки, з її посиленням (зелена зона в центрі міста, публічний, доступний усім простір). Також ця концепція передбачає організацію літнього майданчика, який облаштуємо праворуч від входу.