15 грудня 2020 року на оновленому Шулявському шляхопроводі впали три опори освітлення. Через аварію дев’ять машин пошкоджені. Водночас люди не постраждали. Після інциденту на мосту прибрали всі ліхтарі й контактну мережу тролейбусів.

Редакція The Village Україна запитала в КМДА, що стало причиною аварії, хто винен, чому демонтували стовпи й прибрали з маршруту тролейбуси, а також коли все це планують відновити.

Шулявський міст 15 грудня 2020 року. Фото: КМДА

Причина аварії

Стовпи впали через заводський брак. Зварювальний шов був зруйнований. Він розміщувався якраз в основі конструкції опор освітлення. Такий висновок представили в Інституті електрозварювання імені Патона та в Державному науково-дослідному інституті будівельних конструкцій.

Падіння електроопор на Шулявському мосту, 15 грудня 2020 року

Ця конструкція виготовлена на заводі. На момент монтажу на Шулявському мосту генпідрядник отримав сертифікат якості від заводу-виробника. Коли конструкцію встановлювали, то не могли візуально визначити можливі пошкодження зварювального шва, пояснюють у Дирекції будівництва шляхово-транспортних споруд Києва.

Чому демонтували всі ліхтарі та прибрали контакту мережу тролейбусів?

Після аварії демонтували дев’ять опор освітлення й контактну мережу тролейбуса. Це зробили, щоб уникнути аналогічних аварій.

Шулявський міст. Фото: Дмитро Макогон, Facebook

Оскільки під час перевірки конструкцій мосту виявили такі ж самі пошкодження зварювальних швів. Ці дефекти розташовані в тих же місцях, тріщини у яких призвели до падіння трьох опор.

Коли відновлять опори й рух тролейбуса

Стовпи освітлення та тролейбуси зможуть відновити тільки після дозволу від органів слідства. Коли це станеться, поки не відомо. Оскільки це залежить від термінів розслідування, яке проводить Нацполіція України в Києві.

Хто понесе відповідальність 

Усю відповідальність за відновлення опор освітлення на мосту понесе генпідрядник. Із ним був укладений відповідний договір. Він за власний кошт має усунути недоліки, які виникли з його вини. Також генпідрядник має відшкодувати збитки тим, хто постраждав під час аварії. 


У лютому 2017 року Шулявський шляхопровід частково обвалився. Роботи з демонтажу на Шулявському мості почалися в березні 2019 року. Головну конструкцію нового мосту над проспектом Перемоги встановили в жовтні. Рух Шулявським мостом відкрили після ремонту в грудні 2019 року.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі

Обкладинка: Дмитрий Крештофов