13-річний кіт із Харкова, на ім’я Степан, підкорив соцмережі: відео, на яких пухнастик сидить поруч із келихом вина, коктейлем або соком, набирають сотні тисяч переглядів у TikTok та Instagram. У Степана майже мільйон підписників у TikTok і 769 тисяч фоловерів в Instagram, його постить Брітні Спірс, а нещодавно в кота замовив рекламу бренд Valentino.

Розпитали про Степана його власницю, Ганну, як виникла ідея знімати ролики з котом, як вони збирали аудиторію та чи справді Степан такий невимушений і спокійний у житті.

Кіт Степан

вік: 13 років

вага: 7 кг

місто: Харків

кількість підписників в Instagram: 769 тисяч


Степан відрізняється невимушеністю та спокоєм

Кіт Степан: origin story

Кіт Степан живе зі своєю власницею Ганною в Харкові. Вона розповідає, що прихистила його 13 років тому: «Я знайшла Степана ще маленьким кошеням на вулиці. Тоді була холодна зима, і я вирішили забрати його додому».

У 2020 році Ганна завантажила TikTok і побачила у стрічці багато відео з домашніми улюбленцями та вирішила, що теж буде викладати відео зі Степаном. «Спочатку я знімала звичайні відео, на яких Стьопа лежить на дивані або підлозі, але ці відео не збирали багато переглядів. Усе почалося з відео з піцою. На столі лежала велика піца, поруч на стільці сидів Степан із прикритими очима, ніби дрімав. Це мало такий кумедний вигляд, що я зняла його на відео. Потім додала до відео сумну пісню та виклала кліп у TikTok», – розповідає Ганна. Відео потрапило до рекомендацій і за тиждень набрало кілька мільйонів переглядів.

Степан часто відпочиває на цьому стільці й учергове, коли кіт сидів біля столу, власниця вирішила поставити біля нього склянку з томатним соком і знову зняла це на відео. «Річ у тім, що у Степана дуже кумедний і невимушений вираз обличчя, і на відео це має дуже смішний і милий вигляд. Наступне відео також подивилися кілька мільйонів людей і багатьом так сподобалося, що я вирішила знімати далі та придумувати щось цікаве. Купила тістечко і знову зняла відео, де Стьопа сидить поруч, із такою самою емоцією. Потрохи аудиторія почала рости».

Після того, як Ганна побачила, що відео зі Степаном викладають інста-сторінки з мільйонною аудиторією й ролики шерять багато людей, у тому числі відомі моделі, співаки й актори, вона створила Степану окрему сторінку в Instagram і почала викладати фото та відео кота туди. Станом на листопад 2021 року в кота Степана 769 тисяч підписників в Instagram і майже мільйон фоловерів у TikTok. «Аудиторія росла повільно, щоб акаунт став популярним, знадобився час. Активно підписуватися на сторінку люди почали лише пів року тому», – додає Ганна.

Як Степан знімає відео

Власниця розповідає, що, попри поважний вік, Степан – активний кіт і полюбляє гратися. «Стьопа дуже лагідний котик, постійно мурчить. Він справжній прилипало [сміється], любить залазити нам на руки, щоб ми його гладили. І дуже добре йде на контакт з іншими людьми». Вона каже, що знімати відео зі Степаном дуже легко: «Стьопа спокійно сидить на стільці, зйомки відео тривають від 3 до 5 хвилин максимум».

Знімати відео з ним нескладно, а от придумати цікаву ідею для ролика буває важко, каже Ганна: «Зазвичай ідеї виникають спонтанно. Я роблю це для власного задоволення та щоб підняти настрій людям, тим більше підписники постійно вимагають нових відео зі Стьопою. На нашій сторінці в Instagram є рубрика «Пятниця зі Степаном», тому стараюся щопятниці викладати кумедний ролик із ним. Людям подобається, і мені приємно від цього».

Як Степан рекламував Valentino та комунікував із журналістами

З жовтня цього року у Степана почали замовляти рекламу, але, за словами власниці, комерційних пропозицій небагато. Розповідає: «Зазвичай просять привітати з днем народження від імені Степана. Втім, нещодавно бренд Valentino замовив у нас рекламу. Бренд виклав у своєму офіційному TikTok відео, на якому поруч із сумкою Valentino сидить Степан. Сумка, до речі, оригінальна [сміється]». Редакція запитувала про дохід на рекламі, але Ганна побажала не говорити про це.

Увага до кота Степана зросла після того, як його фото виклала в себе на сторінці співачка Брітні Спірс. «Я підписана на Брітні й уранці випадково натрапила на фотку Степана в стрічці. Спочатку подумала: «О, мій Стьопа», а потім побачила, що це пост Брітні Спірс. Звичайно, я була шокована». Після цього Степаном почали цікавитися журналісти, кілька українських телеканалів зняли про нього сюжет.

Ганна каже, що її трохи турбує надмірна увага журналістів до Степана: «Ми часто відмовляємося виїжджати на зйомки або студії, бо я хвилююся за здоров’я Стьопи. Не хочу турбувати його зайвими зйомками, бо він хоч і поводиться спокійно з журналістами, але я бачу, що хвилюється. Він домашній кіт і звик до спокійної атмосфери». На запитання, чи планує Ганна розвивати соцмережі Степана далі, вона відповідає: «Звичайно, я буду продовжувати знімати відео, бо цього вимагає аудиторія. Але передусім мені важливо, щоб Стьопа прожив якомога довше – це головне».