The Village Україна з’ясовує, скільки заробляють і як витрачають гроші люди різних професій. У новому випуску – таксист із Києва.

Професія

Водій таксі

Середній дохід:

30 000 грн

Робочий графік:

не менш як 4 дні на тиждень

по 10-14 годин,

пт–сб або сб–нд: 24 години


Витрати:

5000 грн

Їжа

6000 грн

Комунальні (враховуючи зв’язок та інтернет)

2000 грн

Побут

2500 грн

Бензин

2000 грн

Догляд за собою

3000 грн

Одяг

600 грн

Благодійність

1000 грн

Культурні заходи та відпочинок

1000 грн

Кафе

3000 грн

Непередбачувані витрати

3000 грн

Заощадження

900 грн

Кишенькові синові

Як стати водієм таксі

У мене раніше був виробничий бізнес, але в якийсь момент закінчилися гроші, а інвестори або хотіли все управління забрати на себе, або давали недостатньо грошей. У мене ж сім’я, грошей не було, треба було щось вигадувати. Я почав шукати роботу. Мені 45 років, вибір не надто великий. Звісно, до 10 000 грн можна і в охороні заробляти чи на будівництві, але там ніхто особливо не переймається умовами роботи – як написано, так і працюй. Ніхто не зважає на обставини, здоров’я і таке інше.

Почитав в інтернеті про автопарки, їх у Києві багато. Вони є партнерами для служб таксі – надають машини. У мене права з 18 років і машина є власна – Renault Logan. Інших варіантів, крім таксі, для себе не бачив. Я вже самостійна людина, у якомусь сенсі бізнесмен, сам ухвалюю рішення і сам несу за них відповідальність. Працювати на когось було би дуже важко, я не завжди згоден з рішеннями на місці, а це вже конфлікти, нерви і таке інше.

Я обрав одну із транспортних компаній, зустрівся з директором, ми поспілкувалися, мене на той момент усе влаштовувало. Цей автопарк мав свою диспетчерську і співпрацював з багатьма компаніями. Мені дали стару машину на 800 000 км пробігу, я на ній поїздив півтора тижні, а тоді отримав майже нове авто на 3000 км. Працював доба через добу, зміна тривала 24 години. Спочатку було дуже важко стільки часу проводити за кермом, це небезпечно і для життя пасажирів, але ніхто на це сьогодні особливо не звертає уваги. Хочеш – працюй. Не хочеш – віддавай машину, працюватиме хтось інший. Отримував за це 30% від усього заробітку.

У такому режимі працював більш ніж три місяці. Стомився сильно, це було життя у стилі «робота-сон-робота-сон», сім’я віддалилася десь на десятий план, дітей узагалі не бачив. Гроші отримував часто, але вони кудись втікали. Одного разу я зупинився і вирішив, що більше цим не буду займатися. Десь тиждень думав над тим, чим зайнятися далі. Зважаючи на те, що у мене був досвід роботи у транспортній компанії, вирішив, що можна спробувати попрацювати з Uber. Прочитав багато інформацїі про них, мені сподобалося те, що це робота за власним графіком, ти повністю самостійний, тебе лише підтримують, коли потрібно. Подумав, що варто спробувати, машину для цього взяв в оренду в іншій компанії. Це коштує 400 грн за добу, їздити можна де завгодно, але з однією умовою – відстань за день не має бути більшою за 380 км. Технічні підтримка залишається на стороні партнера. Я купив тільки нові колеса, ну, і ще освіжувач повітря нормальний у салон.

Були варіанти їздити на брендованій машині Uber, але цей варіант не здавався мені підходящим. Пальне й технічний огляд у цьому випадку залишається на стороні компанії-партнера, а ти отримуєш ті ж 30% від каси. Якщо машина своя, отримуєш 75%, але витрати на бензин та обслуговування за тобою. Після цього я зареєструвався на сайті, тоді пройшов співбесіду. Як я розумію, не було особливої потреби це робити, але мені було цікаво, як усе відбувається. Вони просто взяли у мене документи й відсканували їх. Питань ставили мінімум. Я киянин, з великим досвідом, водійські права не змінював з 1992 року, знаю дороги. Які можуть бути ризики?

Тепер 80% свого часу я працюю через Uber. Іноді ще беру замовлення через «Яндекс.Таксі». Це зручно тим, що там готівка, іноді треба мати якісь гроші на руках. В Uber у мене все через безготівкову форму оплати проходить.

Особливості роботи

Я ставлюся до цієї роботи – як до служби. Клієнт для мене на першому місці. Уважно перечитав усі матеріали Uber, у тому числі англійською мовою. У нас їхні цінності не завжди працюють. Я кажу про професійність та інтелігентний підхід до роботи. Не стикався сам, але досить часто чув від пасажирів, що деякі водії не приїздять або не знають Києва чи не вміють користуватися девайсами.

Одна дівчина розповіла мені, що їхала з Лісового масиву на Хрещатик через Південний міст. Коли вона запитала у водія, чому він так їде, він сказав, що його навігатор так веде. Важко сказати, чи це тому, що він не знає Києва, чи для того, щоб намотати кілометраж. Мабуть, компанії-партнери беруть на роботу всіх підряд, не розбираючись, щоби побудувати максимальне покриття і задіяти повний автопарк, аби всі машини працювали.

Але, звісно, комфорт у дорозі – це двосторонній процес. Хоча у мене не було ще жодного разу якихось непорозумінь з клієнтами. Кілька разів траплялося, що люди не приходили і не брали слухавку. У цьому випадку є рішення – я відмовляюся від поїздки і вказую причину «клієнт не з’явився». Мені за це приходить компенсація – 30 грн. Як я розумію, якийсь штраф накладається і на клієнта. Цей момент деякі водії починають використовувати на власну користь. Наприклад, вони можуть увімкнути відразу кілька систем, скажімо, Uklon та Uber і беруть замовлення Uber. Клієнт бачить, що машина їде до нього, але тоді раптом на половині дороги розвертається та прямує в іншому напрямі. Замовлення відміняється і на клієнта накладають штраф – 40 грн.

З цікавого ще те, що машини, які видає Uber, не завжди використовують за призначенням. Якось у мене було замовлення на Позняках, я приїхав, а позаду мене стояла брендована машина Uber. Я подзвонив дівчатам, щоб вони виходили. Вони, звісно ж, попрямували до авто позаду, поспілкувалися з водієм, а тоді відійшли і знову набрали мене. Коли, врешті, вони сіли в машину, я кажу: «Ну, зрозуміло, що ви відразу пішли до брендованої машини». А вони мені тоді сказали, що він чекає на замовлення від Uklon.

Ще хочу розповісти, як клієнтів можуть обманювати при безготівкових замовленнях. Поїздка закінчується тоді, коли водій закриває замовлення. Після цього клієнту пропонують поставити оцінку водію, а з картки списують гроші. Тариф складається з трьох компонентів: подача, кілометраж і час поїздки. Ситуація: водій приїздить із клієнтом на місце, вони бажають одне одному гарного вечора і клієнт йде, а водій не закриває замовлення, а вирішує, скажімо, покурити. Минає 15-20 хвилин і лише тоді він завершує поїздку. Хвилина коштує 1,15 грн, тобто це додаткових 15-20 грн. Клієнт може цього навіть не помітити. А тепер уявіть, що буде, якщо він просто поїде та не закриє замовлення і їздитиме собі кілька годин? І не обов’язково зі зла, може просто забути чи телефон розрядився і вимкнувся. Коли є нагода, я завжди кажу, щоб клієнти просили водіїв закривати свої замовлення.

Зарплата

Я працюю щонайменше 5 днів тиждень по 10-12 годин на добу. Після Нового року можу і 7 днів поспіль працювати. За таких умов можна заробляти не менш як 30 000 грн. Іноді може виходити більше, бо є якісь чайові або виконав більші замовлення. Наприклад, поїхати в аеропорт «Бориспіль» з коефіцієнтом за 430 грн, а дорогою назад взяти клієнта за 270 грн, разом заробиш як за 6 дрібних поїздок. У день це може бути близько 2000 грн.

Загалом я виконую в середньому 25-30 поїздок на день. Перед Новим роком було навіть 35 за день. У компанії мотивують водіїв мати щонайменше 35 поїздок на тиждень. Якщо ця цифра виконана, за неї водій отримує бонус – 250 грн.

Гроші нараховують щосереди, з 12:00 до 00:00. Мінімум я отримував 1500 грн, максимум – 12 500 грн. Це був разовий платіж на Новий рік.

Витрати

Я живу з дружиною та сином, у нас своя двокімнатна квартира. За всю комуналку та зв’язок з інтернетом платимо близько 6000 грн.

На їжу витрачаємо близько 5000 грн. У нас ще є теща та село, звідтіля привозимо стратегічні запаси – картоплю, консервацію, якісь овочі. Купуємо макарони, м’ясо. Нещодавно забив повну морозилку м’ясом на 800 грн – свинина, дві великі курки, реберця. Вистачило на два тижні.

Даю кишенькові синові. Він ще хоче новий комп’ютер, який коштує понад 50 000 грн. Але ми поки що на такі покупки не готові.

На пальне витрачаю по-різному, але в середньому це десь 20% від усієї каси. Собі нічого не купую особливо, хіба якесь пиво ввечері чи щось таке. Нікуди особливо відпочивати не їздимо. Раніше у нас була дача біля Азовського моря, але тепер там дуже близько все до території проведення АТО, тому влітку буваємо хіба на городах.

Стараюся щомісяця відкладати якісь гроші, щоби повернутися в бізнес. Поки що мені найбільше подобається ідея купити нову машину, щоб не орендувати. Хочу Suzuki Vitara. Думаю, для клієнтів це буде супер.

Ілюстрації: Євген Величев