Цьогоріч компанії «Техно Їжак» виповнилося 10 років. За цей час бренд виріс у мережу зі 100 техно-островів по всій Україні, команду з 500 співробітників і величезну базу клієнтів. Рівно рік тому в Харкові команда запустила новий для ритейлу формат – затишний магазин, який поєднав диджитальний та аналоговий куточки. Раніше там можна було придбати техніку Apple, музичну платівку чи книжки, а вже цього березня в нього прилетіла ракета. Нині бізнес починає нове життя в Києві, символічно відкриваючи схожий, але ще кращий флагманський магазин у серці столиці.
Видання The Village Україна поговорило з Олексієм Гулим про виклики, які постали перед компанією під час війни, релокацію до Києва, пошуки нових підходів до клієнтів і, звичайно ж, про те, чим відрізняється новий київський магазин від того, що був у Харкові
Харків
Порятунок команди
Українські підприємці достатньо загартовані революціями, трикратними стрибками долара та коронавірусом, тому ми вміємо працювати в непередбачуваних ситуаціях: спочатку впадаємо в ступор на декілька днів, а потім починаємо думати, як розв’язувати проблему. Проте така велика війна заскочила нас зненацька. Як і багато інших українців, я не вірив у вторгнення, але служба безпеки готувалася та розробляла запасні плани для компанії. І навіть попри це, у перші дні ми не мали певної стратегії: ситуація радше нагадувала гасіння пожежі тут і зараз. Перед нами стояли три першочергові завдання: урятувати життя рідних і співробітників, допомогти, чим можемо, армії та спробувати зберегти бізнес.
У перші три дні ми з керівниками відділів вирішували, як вивозити працівників, адже велика частина людей жила на Салтівці, у районі, який постраждав від обстрілів найбільше. Наша команда – це 500 людей із різних куточків України, тож ті, хто був родом із відносно безпечних місць, приймали в себе співробітників з родинами, які мусили покидати рідні місця. Здавалося, що ми вивчили всі міста України. Звісно, багато хто не хотів залишати Харків, адже мають там батьків, які прив’язані до лікарень. Тому коли стало вже зовсім скрутно, ми почали шукати варіанти, як перевозити і їх.
У перші тижні ми віддали всі повербанки та дрони, які мали на складах: це понад тисяча гаджетів на суму понад 1,5 мільйона гривень. Військові потребували ще й ще, крім того, 15 співробітників компанії пішли в ЗСУ. Це спонукало нас запустити проєкт збору донатів HELP UKRAINE, адже ми відчуваємо довіру та підтримку іноземних партнерів і знаємо, де придбати техніку за найвигіднішою ціною. На сайті кожен може зробити донат, а «Техно Їжак» прицільно забезпечить військових необхідним спорядженням. А ще ми запустили до продажу патріотичні наліпки та значки, увесь прибуток від яких іде на потреби ЗСУ. Загалом на потреби армії компанія «Техно Їжак» уже перерахувала приблизно три мільйони гривень.
Львів
Перезапуск бізнесу
Деякий час ми з командою базувалися під Львовом, розв’язували поточні питання та навіть не думали про відновлення роботи. Але приблизно на 15 день я приїхав у місто та побачив, що, попри все, життя вирує, і потрібно розгортатися вже тут. «Техно Їжак» – це величезна машина з купою бізнес-процесів, логістичними центрами, кур’єрами, проте наше серце було в Харкові, а повернутися туди ми не могли.
Ми орендували офіс у напівпідвальному, але безпечному приміщенні, облаштували його меблями з OLX, навіть влаштували маленьке святкування з нагоди відкриття. Крім того, запустили інтернет-магазин, робота якого показала, що попит на техніку, хоч і впав, але він був. Товари від Apple не є речами першої потреби, але ми приємно здивувалися, що люди однаково купують ґаджети, роблять подарунки та продовжують жити.
Саме під час перезапуску у Львові я зрозумів, що зараз надважливим є просто працювати та робити щось корисне. Наші співробітники, які виходили на роботу у Львові чи Києві, були неймовірно щасливі бачитися та спілкуватися з колегами, друзями та клієнтами.
У цей час відбулося переформатування бізнесу, адже ми розуміли, що виживають ті, хто вміє пристосовуватися. Саме тому команда запустила декілька нових напрямів. Ми побачили, що багато бізнесів релокуються без техніки, тож вирішили запропонувати їм корпоративний продаж не лише продукції Apple, а й інших брендів. Окрім того, запрацював окремий напрям «Мілітарі», який виріс із потреб наших співробітників-військових у дронах. Придбати їх в Україні було надто дорого, тож ми найняли окремий штаб людей, вийшли на склади в Італії, Польщі та продавали техніку й інше військове приладдя значно дешевше, ніж це було на ринку.
Київ
Пошук нового дому
Я переконаний, що в будь-якій ситуації можна знайти нові можливості. Підприємці мають розуміти, що по-старому більше не буде, і лише методом проб можна визначити вектор подальшої діяльності. Ми спробували пожити у Львові, але за декілька місяців відчули, що для нас там затісно. Тому ми вирішили переміститися до Києва та пробувати розвивати бізнес там.
У Харкові компанія мала чотири великі офіси з масажними кабінетами, йога-румами, які ми довго облаштовували, і які було важко залишати. Вони були домом для співробітників. Тому ми знайшли затишний офіс у Києві, перевезли основну частину команди з Харкова та вирішили знову розпочати життя тут, будуючи новий флагманський магазин.
Нові київські будівлі – рідні харківські картини
Минулого серпня в Харкові ми відкрили місце, яке не було схоже на жоден магазин техніки. У ньому, окрім макбуків, айфонів і різноманітних аксесуарів, можна було придбати платівки, пазли, неймовірні блокноти з відсиланнями до творів мистецтва, особливі ручки та багато інших аналогових речей. Ми стараємося продавати клієнтам те, чим користуємося самі. У певний момент я помітив, що ми почали дарувати одне одному програвачі, блокноти та книжки про йогу та серфінг від Taschen. Так виникла ідея зробити в магазині аналоговий куточок, який радо зустріли покупці. Наше радіо, живі квіти, особливий дизайн створювали атмосферу, у якій хотілося залишитися, тож у певний момент люди почали приходити до нас, щоби просто побути в цьому просторі.
Магазин у Харкові розташовувався на площі Конституції, 12. Тому, коли ми побачили, що в Києві є приміщення з однаковим номером будинку, на Великій Васильківській, 12, вирішили, що наш новий флагманський магазин відкриємо саме тут. За два з половиною місяці нам вдалося зробити ремонт і створити простір, яким усі пишаємося. А як нагадування про сміливість розпочинати нове ми розмістили поруч із магазином патріотичний мурал BE BRAVE LIKE UKRAINE.
Коли ракета потрапила в перший магазин, це відчувалося, ніби влучили в наш дім. Тому, щоб відтворити рідну атмосферу, ми перевезли з Харкова те, що вціліло, зокрема картину Андрія Гладкого, статую Будди та дошку для серфінгу.
Для аналогового куточка шукали бренди, які підходять нам за енергією. Це виросло в колабу з PlayVinyl, одним із найкращих магазинів Києва, який займається платівками й акустикою загалом. Також ми розмістили в шоурумі годинники й окуляри від Zavod Shop і блокноти та канцелярію від Unicorner. Крім того, там можна придбати книжки німецького видавництва Taschen, блокноти Nuuna, пазли з оригінальними картинами й інше.
Для багатьох клієнтів цей магазин буде знайомством із нашим брендом і підходом до обслуговування. Тому ми хочемо, щоб, виходячи звідси, вони думали: «Вау, це було круто!» Так ми прагнемо задати нову планку в ритейлі, адже покупці вже давно йдуть не лише по техніку, а й по враження.
Чекаємо на тебе!
Пн-нд з 10:00 до 20:00
вул. Велика Васильківська, 12
Сміливість відкривати нове
Ця війна для нас – це дійсно боротьба зі злом, за яким немає майбутнього. Ми з командою горді бути українцями та не маємо сумнівів у подальшому розвитку України. Він відбудеться завдяки звичайним людям, як ми.
Ніхто не розуміє, скільки триватиме війна, а життя продовжується, тому варто приймати реальність, якою вона є, і думати, чим ми можемо бути корисними сьогодні. Наша команда для себе цю відповідь знайшла в праці, рухові економіки та підтримці нашої армії.
Наш новий флагманський магазин у Києві відкрився в тестовому режимі на День Незалежності, а вже з 9 вересня розпочав роботу на повну. Він є символом для нас і сигналом для всіх, що життя триває, тож варто повертатися до України, відновлювати роботу, а також запускати нові цікаві проєкти, щоб розвивати нашу державу.
МАТЕРІАЛ ПІДГОТОВЛЕНО ЗА ПІДТРИМКИ