Власний досвід«За 1,5 року на електрокарі ми зекономили 170 000 гривень»
Як витрачати на авто 200 гривень на місяць і рятувати три дерева по дорозі на роботу
The Village Україна розповідає про досвід киянки Анни Кочергіної, яка їздить на електрокарі.
Фото: Володимир Шуваєв
У нас було кілька причин обрати електрокар. Одна з них суто економічна – за півтора року на електрокарі ми зекономили 170 000 гривень. До цього у мене був Ford Mondeo у максимальній комплектації. Це авто бізнес-класу, яке обходилося у 7000 гривень на місяць. Електрокар обходиться у 200 гривень. До того ж тут немає двигуна – і не треба проходити ТО.
Другий фактор – захист навколишнього середовища. Я працюю в дитячому садочку, мене хвилює, який світ ми залишимо майбутньому поколінню. Це, звичайно, не Teslа. Але на панелі приладів видно, скільки дерев ми рятуємо. Наприклад, від офісу до нашого будинку – десь 50 кілометрів. За цей час ми рятуємо три дерева.
Авто купували офіційно в компанії, яка також ставить зарядні станції. Тому ми безкоштовно заряджаємося на звичайних зарядках, платимо лише на супершвидкісних. Останніх у місті десь п’ятдесят. До них треба мати доступ через офіційну «Картку киянина». На неї кладеш гроші через «Приват», підносиш картку і заряджаєшся. Є програма, називається PluhShare. Вона показує на карті наше місцерозташування, зеленим позначає звичайні станції, оранжеві – supercharge (супершвидкісна зарядна станція – ред.).
Я живу в приватному будинку за містом. Увечері вмикаю в звичайну розетку – і на ранок авто заряджене. Придбати станцію можна за 300 доларів, якщо є необхідність.
Перший місяць я рахувала кілометри і боялася, що машина розрядиться просто посеред міста. Але один знайомий сказав, що довкола купа кіосків – будь-хто може кинути подовжувач і цього буде достатньо, аби підзарядитися на 10 кілометрів і доїхати до пункту призначення.
Якщо ж повністю закінчиться заряд – є внутрішній резерв, який дає змогу ще кілометрів десять дотягнути в режимі «черепахи». Тоді вимикаються всі датчики, фари і авто «повзе» зі швидкістю до 40 км/год. Одного разу ми спеціально так зробили, щоб подивитися, як це працює. Коли залишилося кілька кілометрів додому – зарядка закінчилася. Тоді машина сповільнилася, погасли всі датчики, але ми доїхали
Повного заряду вистачає на 130 кілометрів, влітку – до 180 кілометрів. Це залежить від погоди – батарея не любить холоду. У холод працює пічка для пасажирів, система внутрішньої регуляції підігріває батарею, щоб вона не перемерзла.
Цього року ми їздили в Полтаву на електрокарі. Ми спеціально спланували маршрут через зарядні станції. Насправді, проміжок між станціями 30-40 кілометрів. Дорогою до Полтави (400 км) було 10 зарядних станцій. У цьому не було ніякої проблеми. За 20-30 хвилин можна зарядитися на supercharge на 80 відсотків. Вони зазвичай розташовані на заправках чи в ресторанах. За цей час можна попити кави, прогулятися.
Позитивний момент – дуже зручно, що місця для електрокарів та зарядки роблять близько до охорони. Наприклад, ми були на «Белых ночах» на Платформі, і там не знайшлося вільних місць для паркінгу. А спеціально для електрокару було місце біля входу – і ми як VIP заїхали. Так само і в «Блокбастері» – там є безкоштовні місця для електрокарів.
Ми не заморочуємося, більше заряджаємося вдома. У мене є знайомі, які принципово заряджаються лише на безкоштовних зарядках, тобто вони їздять узагалі безкоштовно.
Зараз я планую купувати другий електрокар.