Нове місцеБренд Diadia відкрив інклюзивний шоурум у центрі Києва. «Перший серед українських магазинів одягу»
З доступним входом, широкими проїздами, кнопкою виклику й інклюзивною примірювальною

Інклюзивний шоурум закарпатського бренда одягу Diadia почав роботу на вулиці Великій Васильківській, поблизу площі Українських Героїв (раніше – Льва Толстого).
Щоб зробити простір доступним, команда бренда консультувалася з громадською організацією «Доступно.UA». «Там сказали, що ми перший магазин одягу, що звернувся до них із таким проханням», – розповідають власники Diadia Діана Сидунчак і Влад Волос.
У шоурумі облаштували інклюзивну примірювальну, що має безперешкодний проїзд від входу в магазин. Вхід також безбар'єрний: для цього своїми силами та перекладали бруківку, щоб підняти її до рівня підлоги, кажуть у Diadia.
Біля входу також доступні кнопка виклику працівника та напис шрифтом Брайля. У самому просторі дотримані стандарти інклюзивності за шириною проїздів, щоби людині на кріслі колісному було зручно пересуватися між стійками з одягом, додають у команді.

«На етапі розроблення дизайн-проєкту експерти «Доступно UA» приїжджали на об’єкт і консультували нас. Вони надавали розміри, якими повинні бути проїзди, вхід, площа примірювальної тощо», – відзначають у Diadia.
«Нам багато чинників давали змогу зробити це місце інклюзивним: приміщення на першому поверсі, просторе. Ми думаємо, що це зараз просто необхідно у зв'язку із ситуацією в країні. І рано чи пізно до цього дійдуть усі магазини чи шоуруми», – кажуть засновники бренда.
У всіх примірювальних також є кнопка виклику консультанта. «Якщо людина хоче змінити розмір чи колір вбрання, то вона може натиснути на кнопочку, і консультанту прийде сповіщення на годинник», – розповідають у команді.
У київському шоурумі представлені останні колекції та дропи, що виходили з вересня: осінні та зимові речі, колекція деніму, спортивний одяг для чоловіків і жінок, а також подарункова колекція піжам й одягу для дому та новорічний дроп. Також у просторі можна придбати святкову лінійку доглядової косметики, створену в колаборації з українським брендом Ptashkin Sad.


За дизайн простору відповідало бюро Muso Анастасії Ландушевої. Головним елементом концепції дизайнерка називає комфорт. «Звідси вже виходять усі інші ідеї, як-от гнучкі зони відпочинку, м’яке освітлення, неагресивні елементи та спокійна симетрія. Таке рішення мені диктує час, у якому ми зараз існуємо. І я відчуваю потребу оточення в спокої та затишку», – коментує Ландушева.
Інтер’єр описують як дружній, теплий і життєствердний. За задумом, цей настрій також має транслювати колір бренда – помаранчевий. З нагадувань про закарпатське походження бренда – великий стіл неправильної форми посеред зали, натхненний силуетом гір, а також традиційний закарпатський візерунок із перевернутої плитки на рецепції.
На підвіконнях розмістили фігурні сидіння зі столиками з мармуровими стільницями, а також світильники для «вечірньої атмосфери». У цій зоні відвідувачам пропонують за потреби зробити паузу під час шопінгу – «зав’язати невимушений смолток або відкрити на кілька хвилин ноутбук для термінового листа». Також углиб зали, перед інклюзивною примірювальною, є зона очікування з диванами.


«Ми хотіли, щоб перший магазин у Києві був у центрі міста, з гарними вітринами, щоб він був просторий і добре проглядався з вулиці. Коли ми побачили це приміщення влітку, тут ще був інший магазин одягу. І ми були впевнені, що вони звідси ніколи не з’їдуть. Але через два місяці це таки сталося, і наступного дня ми вже були в Києві на перегляді», – пригадують власники бренда.
Під час ремонтних робіт у приміщенні виявили оригінальні гіпсові панелі 1917 року, що раніше були закриті гіпсокартоном. Їх вирішили зберегти в інтер’єрі з поваги до задуму архітектора, каже Ландушева: «Текстура стане не лише окрасою, але і своєрідним об’єктом вивчення та вдумливого розглядання для відвідувачів».


У будинку також є укриття, яке збудували в минулому столітті: з вентиляцією, душем і запасним виходом, що веде на поверхню за 150 метрів від будівлі. Там облаштували місце для працівників шоурума. Відвідувачам теж пропонують скористатися укриттям, якщо в магазині їх застане повітряна тривога.
Diadia – український бренд одягу для жінок і чоловіків, заснований у 2015 році. Речі виготовляють на власному виробництві на Закарпатті. Перший шоурум бренда працює у Львові на вулиці Дорошенка, 17.