ФоторепортажУкраїнські бренди на Тижні моди в Парижі. Як це працює зсередини
Презентації, шоуруми, нові колекції
З 26 лютого до 5 березня в Парижі пройшов традиційний тиждень моди. Сотні світових брендів презентували нові колекції сезону осінь-зима 2024/25. Серед них були представлені й українські бренди.
Піарниця й авторка телеграм-каналу «Менторка українських брендів» Наталі Чуловська зʼїздила в Париж, відвідала презентації та шоуруми, де були представлені українські бренди, і ділиться побаченим у спеціальному репортажі.
Раніше ми публікували інтерв’ю із засновником бренда Frolov Іваном Фроловим.
Навіщо це брендам
Основна мета участі українських брендів у закордонних тижнях моди – збільшити глобальну впізнаваність і продажі на міжнародних ринках. В умовах повномасштабної війни всередині країни зробити це вкрай важко, тому виїзд на міжнародні майданчики є необхідним інструментом. Задля цього бренди обʼєднують зусилля, кооперуються та представляють себе й Україну в так званих шоурумах – місцях, де збираються декілька брендів. Ці шоуруми протягом кількох днів відвідують баєри та медійники з різних країн.
За таким принципом працює Український Жіночий Альянс Індустрії Моди (UWFIA), заснований у Києві п’ятьма українськими дизайнерками брендів Nadya Dzyak, Chereshnivska, Grie, Sayya та Tamar Keburia. Цього сезону до них долучилися три нові бренди Delegan, Evolve, Monetre. Головною метою проєкту є підтримка представниць fashion-індустрії, незалежно від місця їхнього проживання, віку чи напряму діяльності. Особливу увагу приділяють жіночому підприємництву, лідерству та популяризації робіт та ідей українських дизайнерок. Свої нові колекції засновниці брендів показали в шоурумі Vetemaze. Під час прескоктейлю дизайнерки ділилися тим, як це – бути українською дизайнеркою зараз.
«Бути українським дизайнером сьогодні – це захоплюватись мрією й одночасно кидати собі виклик. Це відроджувати українське мистецтво для того, щоб розділити ці скарби й натхнення зі світом, і, попри всі труднощі, щиро вірити, що Україна готова стати новим центром моди для виробників і сучасних брендів», – говорить Оксана Делеган, засновниця бренда Delegan, що розпочав свою діяльність у Рівному вже після початку повномасштабної війни. Для бренда шоурум Vetemaze – перший закордонний досвід.
Як це працює
Часто бренди обирають різні шоуруми щосезону. Поки бренд невеликий і маловідомий широкій публіці та світовій пресі, найкраща тактика – обрати агенцію, що влаштовує подібні шоуруми та може привести до вашого бренда баєрів. Одна з таких компаній Paper Mache Tiger, що базується в Лондоні та Нью-Йорку й організовує шоуруми в Парижі й співпрацює з найбільшими роздрібними торговцями по всьому світу.
У їхньому шоурумі цього сезону розмістилися ще три українські бренди: Santa, Anna October і Di Stavnitser. Так, наприклад, бренд Santa після чотирьох років створення переважно одягу для вечірок і червоних хідників перейшов до іншої глави свого розвитку. У новій осінній колекції, показаній баєрам у Paper Mache Tiger, бренд демонструє нову ідентичність із вкрапленням більш повсякденних речей. Серед іншого це костюми з деніму, футболки в камінні та вперше верхній одяг – шуби.
Ще один паризький дебютант цього разу – Kulakovsky, бренд шкіряного одягу ручної роботи. Починаючи з виробництва верхнього шкіряного одягу преміумсегмента, асортимент Kulakovsky виріс до лінійки жіночого одягу й аксесуарів, що виготовляють вручну з натуральної шкіри. Для свого старту в Парижі Артур Кулаковський і його команда обрали лондонську агенцію The Alphabet, що займається підтримкою та розвитком незалежних брендів. До Парижа бренд привіз осінньо-зимову колекцію, бестселери та нові аксесуари, щоб отримати фідбек від міжнародних баєрів.
Події від українців
У межах офіційного розкладу Тижня моди цього разу було дві події за участю українців – це презентація-показ бренда Litkovska, що не перший рік базується в столиці моди, й експозиція Vogue Ukraine Showcase від української редакції журналу Vogue.
Лілія Літковська презентувала свою нову колекцію Underwater у концепт-сторі Leclaireur. Вона досліджує ідею моди та творчості як білого листа, що стає основою для подальшого переродження. Ключову роль у підготовці колекції відіграла подорож Літковської в Гімалаї. У знаковому стилі бренд Litkovska представив низку класичних дизайнів – деконструйованих піджаків із чоловічого плеча та штанів поруч з елегантними силуетними сукнями. Після дефіле і моделі, і гості презентації лишили свої побажання до Всесвіту на стрічках, які потім повісили на символічне дерево в приміщенні концепт-стору. На пам’ять про захід глядачам також лишилися листівки, створені з використанням гімалайських фотощоденників Літковської та з її особистими побажаннями. Більшість українських гостей писали побажання миру та швидкого завершення війни.
«Нам важливо нагадати світу, що українські культура, мода й мистецтво посідають рівноправне місце на глобальній мапі», – сказав Веня Брикалін, головний редактор Vogue Ukraine на вечорі презентації нового проєкту видання Vogue Ukraine Showcase. Подія, що також була покликана привернути увагу до наших локальних дизайнерів та України загалом, складалася з кількох частин. Перша – експозиція з 10 українських брендів, для якої кожен із дизайнерів приготував ексклюзивний образ, що розкриває сутність марки. Друга частина – виставка світлин із фотоесе, що для весняного числа Vogue Ukraine Edition знімав британський фотограф Бретт Ллойд в Україні. До експозиції ввійшли роботи таких брендів, як-от Gunia Project, Litkovska, Frolov, Paskal, Gudu, Ienki Ienki.
Окрім більш ділових шоурумів, деякі українські бренди також встигли провести закриті презентації-вечірки для своїх клієнтів, інфлюенсерів і редакторів. Такий підхід для знайомства з новими колекціями обрав концепт-простір Items Paris 3e, що представляє широку вибірку українських брендів. У них пройшли презентації Kseniaschnaider і Frolov.
У своїй поїздці я, як завжди, робила акцент саме на українські бренди, і всі дев’ять днів протягом тижня моди графік був насичений і наповнений подіями, але навіть попри це я не встигла відвідати всі шоуруми та події, що включали українські бренди. Вважатиму це хорошим знаком.
Фото: Myra Sh, репортаж спеціально для The Village Україна.