
10 вінтажних і сучасних дизайнів у серіалі «Розрив»
Ми вже зʼясували, що «Розрив» від Apple TV+ повертає стиль в офісну рутину, а тепер заглибимося в деталі – стільці, крісла й навіть перечниці-шахівниці, які можна побачити у першому й другому сезонах серіалу. Віледж зібрав 10 культових вінтажних (і сучасних) дизайнів із найбільшого хіта Apple TV+ цього року.
Обережно: деякі фотографії й описи в тексті можуть натякати на перебіг подій у серіалі «Розрив».
Вініл + касетник Braun
Починаємо з фурнітури від культового німецького дизайнера-мінімаліста Дітера Рамса, який керував брендом Braun понад 30 років. Braun виробляють побутову техніку, як-от електричні бритви, зубні щітки, тостери, праски й кавомолки, а їхні вироби 1960–1970-х років стали головним референсом для виробничого дизайнера «Розриву» Джеремі Гіндла.

Hi-fi стереосистема прикріплена до стіни однієї з «глибинних» кімнат у другому сезоні. Перший прототип із двома колонками, касетним магнітофоном і вініловим програвачем виготовили у 1964 році, а протягом 15 років випускали різні варіації – зі змінами, але однаковою «практичною, втім, артистичною» естетикою.

Будинок Берта й Філдса
Протягом двох сезонів «Розрив» розповідає історію кохання між Ірвінгом із четвірки головних героїв і Бертом – завідувачем мальовничих картин у Lumon Industries і головою відділу оптики й дизайну. У другому сезоні Ірвінг потрапляє в дім Берта і його чоловіка Філдса. Ці сцени знімали в будинку американського модерніста Джеральда Ласса, що розташований у штаті Нью-Йорк. Інший його архітектурний проєкт, 48-поверховий хмарочос “1271 Avenue of the Americas”, також зʼявлявся в серіалі «Божевільні».

Будинок Джеральда Ласса, інтегрований у ліс. Michael Biondo
Це одноповерховий будинок зі скла, дерева, інтегрований у невеликий ліс. Домівка заставлена меблями 1960-х років: крісла бренду J.L. Møllers і данського дизайнера Вернера Пантона, а також світильники від Ben & Aja Blanc. Ідеться саме про Notos Light No. 1 з кінського волосу й LED-лампочками.

Між картинами вікторіанського дитяти й клоуна-вівці від Роберта Спрінґфілса в будинку можна помітити набір «шахових» перечниць від данського скульптора Єнса Квістгора й однойменного бренду Jens Quistgaard. Перечниці з тикового дерева можна купувати й окремо – є варіації у формі НЛО, краватки-метелика й навіть гори з чотирьох пончиків.

Мʼякі крісла й стільці
• Мʼяке крісло «620» від уже згаданого Дітера Рамса – мабуть, єдине, що радує Джемму, поки вона блукає між кімнатами Lumon Industries. Цей фотель Рамс розробив для британської меблевої компанії Vitsœ в 1962 році. «Улюблене крісло вашого innie», – жартує бренд в Instagram.

Хоча ні, не єдине. У кімнаті Джемми також стоїть крісло-столик Poltrona Frau Dilly Dally Vanity італійського дизайнера Луїджі Массоні. Ще один культовий дизайн 1960-х, який видання House Beautiful називає «втіленням економії простору». Це одразу й поличка для косметики з дзеркалом, і стілець, що вміщується під столиком.

У кімнаті Джемми стоїть ще один культовий стілець – пластиковий Universale Chair від італійського промислового дизайнера Джо Коломбо. Втім, у серіалі вона використовує його не зовсім за призначенням, а щоб ударити працівника Lumon Industries по голові й утекти з кімнати з вінтажними стільцями.
Музей сучасного мистецтва в Нью-Йорку (MoMA) наводить слоган бренду зі старої реклами: «Він ніколи не зламається. Можете викинути його з вікна й залишити надворі, поставити під воду або відвезти на північний полюс – він завжди буде як новенький».

Стілець Universale від Джо Коломбо освітлює світильник Stilnovo Triedro Pendant від цього ж дизайнера й міланської студії Stilnovo.

• Мінімалістичні стільці Nimrod від австралійського дизайнера Марка Н’юсона – база в оздобленні кабінетів Lumon Industries. Їх можна побачити в першій серії другого сезону, де четвірка героїв переглядає корпоративну відеоподяку, а також під час зустрічей Ділана з дружиною. Це «футуристичні й нібито дитячі» крісла, які роблять в Італії за технологією, схожою на випуск пластикових пляшок для води, пише House Beautiful.

• У кутку кабінету містера Мілчека, наглядача «розірваного» поверху, заховалося лаунж-крісло Fardos Lounge Chair бразильця Рікардо Фасанелло, який створив цей дизайн у 1971 році. Це три «рулети» з піни, звʼязані ремінцями.
