Не просто фанУдень – мама та маркетологиня. Вночі – апсайкл-фрік
Моє хобі – екологія, тому я створюю прикраси з іграшок
Дивишся Instagram екоактивістів і дивуєшся: «Люди, коли ви знаходите на це час?» Як поєднуєте сортування сміття, вивчення етикеток на продуктах і саме життя? А якщо в тебе є діти, стосунки й робота, то це схоже на гру, де неможливо виграти. І взагалі – вам реально не нудно все це робити?!
Разом із новим брендом засобів для догляду за волоссям Nature Box ми продовжуємо серію історій «Не просто фан» про людей, які перетворили усвідомленість на спосіб життя й не розриваються між «хочу» та «треба». Спершу ми розповіли, як збирання пластику може стати новим фітнесом. Друга історія – про Машу Ейманавічюс та її бренд незвичних прикрас із непотрібних іграшок – Upcycling Freaks.
МАША
Перетворює поламані Барбі, конструктор Lego та деталі від дитячих машинок на стильні прикраси
Хобі, що об’єднало арт та екологію
Мій апсайклінг-проєкт народився три роки тому, коли я була вагітна другою дочкою. Декрет, багато вільного часу, а ще зацікавленість темою сміття й екології стали першим поштовхом. Наступним став кінець творчого проєкту – декору в одній із кімнат. У цей момент збіглися три чинники: туга через кінець ремонту, зацікавленість темою сміття та велика кількість зайвих дитячих іграшок.
Першою прикрасою було намисто з фігурок котиків Hello Kitty. Одного дня я прокинулась і сказала чоловіку, що хочу зробити кольє з іграшок. Він мене підтримав і не сказав, що це маячня. Ми поїхали, купили інструменти та приступили до роботи. У результаті 90% зробив чоловік – раніше я ніколи не займалася рукоділлям. Тож спочатку з’явилась прикраса з Hello Kitty, а потім уже й назва Upcycling Freaks.
Боялася, що руки опустяться через негативні коментарі
Досить довгий час про моє хобі знали тільки чоловік і кілька близьких друзів, батькам я не розповідала. Всі, хто був у курсі, підтримали. Але найбільше я хвилювалася, коли вирішила розповісти про свою нову пристрасть назагал – в особистому Instagram. Це як заявити про себе в новій ролі – рукодільниці. Боялася, що руки опустяться через негативні коментарі, адже не всі люди розуміють прикраси з головами ляльок. Але їх не було!
Через два роки я зрозуміла, що ця справа – те, чим я хочу займатися постійно. Спочатку було важко – деякі родичі трохи знецінили моє хобі, і навіть попри повну підтримку чоловіка, дітей і друзів, у мене був страх. Але я зрозуміла, що без проєкту не уявляю свого життя. Upcycling Freaks – це сублімація моєї енергії у творчість. На роботі важко розвернутися – є багато обмежень, а тут – еге-гей!
Узагалі, я – маркетологиня, займаюсь веденням одного відомого бренда. Перші прикраси я робила для себе – закривала свої потреби. Потім почала дарувати їх друзям, бо вони підтримали мене на шляху до мрії.
Про віру в себе й свою ідею
Перші однодумці, які підтримали апсайкл-
проєкт
Навіть перша купівля моїх прикрас сталася завдяки другу. Це було на «Кураж Базарі». Поки я ходила годувати дитину, мене підміняв мій товариш. Я повертаюся, а він каже: «Сережки щойно купили». Я не могла повірити, що це сталося. До речі, я досі спілкуюсь із дівчиною, якій тато купив ці сережки.
Upcycling Freaks – це сублімація моєї енергії у творчість
Мій найулюбленіший майданчик для роботи з клієнтами – це сторінка в Instagram. Там я творю: реалізовую будь-який візуальний задум, спілкуюся з аудиторією. Спочатку я дивилася на тренди, а потім почала вести сторінку так, як я це бачу.
Удень – мама та маркетологиня.
Вночі – апсайкл-фрік
Мій день має такий вигляд: зарядка, сніданок, робота, знову робота, активності та діти. І десь між іншим я фотографую, пишу тексти та створюю ідеї для власного проєкту. Вечір, коли вже вкладу дітей спати, можу повністю присвятити творчості. Але спершу прикраси робляться в мене в голові. Я купую стару біжутерію, іграшки, хрести й візуалізую, який вигляд матиме готовий виріб. І тільки потім реалізую задум. Тож Творчі процеси вклинюються в життя матері та маркетологині.
Перші прикраси я робила з іграшок старшої дитини. Зараз деталі до прикрас я купую на барахолках, Shafa, OLX, Etsy, групах у соцмережах, дещо мені віддають друзі чи підписники. Обожнюю барахолку на Почайній – шикарно пополювала нещодавно. З усього того, що потрапляє мені до рук, 20–30% не підходить, але я все сортую в коробочки – деталі чекають свого часу. На жаль чи на щастя, але матеріалу для моїх прикрас маса.
Місія фріків – подружити мистецтво та sustainability
Upcycling Freaks для мене – це реалізація мене як художниці. Може, комусь і смішно, що я роблю прикраси з іграшок, але це мій особистий різновид мистецтва. З кожною новою прикрасою я закриваю певний гештальт. А глобальна ідея Upcycling Freaks – дати непотрібним речам другий шанс і спробувати зменшити навантаження на екологічну систему.
Я спостерігаю за колегами, які виробляють речі із вторсировини. Мені дуже подобається Ксенія Шнайдер – я захоплююся її брендом, одягом і контентом уже багато років. Та навіть якщо не брати до уваги великі бренди, зараз усе більше маленьких локальних історій, коли люди купують речі на секондах, перешивають і продають. Є тренд на секонди, на свідоме споживання, апсайклінг. Зараз про це знають і говорять більше, ніж три роки тому, коли я тільки починала.
Та все ж апсайклінг-проєкти – ще не настільки масова історія, і я бачу дві проблеми: 1) люди соромляться або бояться носити старі речі через «чужу енергетику»; 2) такі речі важко множити, адже це ручна робота. І хоча, наприклад, Ксенії вдалося зробити великий бізнес на темі апсайклінгу, для себе я зрозуміла, що масштабувати Upcycling Freaks – це складно. Мій шлях – робити речі в одному екземплярі.
Думаю, що більшу частину людей, яка підписана на Upcycling Freaks, хвилює тема екології. Вони ведуть усвідомлений спосіб життя, дехто – дуже в темі еко. І таких людей стає все більше. Ми починаємо краще усвідомлювати масштаб проблеми, слідувати тренду на екологічність.
(Не) крапля в океані
На мою думку, соціально відповідальний проєкт повинен мати сенс і цим сенсом нести користь. Наприклад, ростити знання та кількість людей, які зможуть щось змінити у сфері екології. І робити це не нудно.
Ще до проєкту з прикрасами ми з чоловіком слідкували за харчуванням, надавали перевагу «чистим» продуктам, уважно читали етикетки. А коли я була вагітною, ми почали сортувати сміття. Тема екології завжди незримо була зі мною. Проте Upcycling Freaks усе одно вдалося ще більше змінити мене на краще. По-перше, коли я почала робити прикраси, нарешті відчула, що як творча одиниця я живу. По-друге, я істотно розширила кругозір і намагаюся донести ці знання до інших людей.
Завдяки своєму проєкту я усвідомила масштаб екологічної проблеми
Завдяки своєму проєкту я усвідомила масштаб екологічної проблеми. Наприклад, я готувалася до лекції в молодіжному кластері та вдалася в тему сміттєвих плям у Тихому океані. Це мене вразило. Кожен раз, коли я пишу пост на тему екології, я досліджую та навчаюся нового: дізнаюся про свята й такі проєкти, як «Україна без сміття», слухаю лекції екоактивістів, як Євгенія Аратовська.
Якщо завдяки своєму хобі я зможу збільшити базу послідовників концепту апсайклінгу та свідомого життя загалом, я буду більш ніж щасливою. Мені писали люди, що я надихнула їх робити нові прикраси зі старих, хтось почав перешивати футболки. У цьому я бачу сенс Upcycling Freaks.
Щоденні кроки до кращого світу
Я не можу сказати, що живу за принципом zero waste. У мене є речі з масмаркету та «не-еко» побутова хімія. Інколи, коли забуду вдома торбинку, беру пластиковий пакет. У голові крутиться: «Капець!», але я жива людина. Ну, і компостера в мене вдома ще немає, хоча я про це задумуюсь.
Сортувати сміття – це справа звички. Ми збираємо пакети з пластиком на балконі, а потім вивозимо на станцію сортування сміття. Найближчим часом планую навідатись у Plastic Club Міші та Даші Кацуріних.
Мої щоденні звички усвідомленості:
- користуюсь органічною косметикою для догляду за собою, а з декоративної в мене зараз лише гель для брів
- намагаюсь відмовитись від пакетиків і перейти на сумки з тканини
- не купую продукти, які тестуються на тваринах
- намагаюсь вводити у свій арсенал більше екопродукції, наприклад, ватні палички з паперовими трубочками, зубну нитку, яка розкладається
- стала вірити в секонди
- ношу речі 10 разів перед пранням (якщо немає плям)
- купую те, що точно буду носити
- віддаю непотрібні речі в магазини типу Laska або продаю на Shafa чи OLX
- надаю посильну матеріальну допомогу «Україні без сміття» та притулкам для тварин
- з приводу харчування в мене така думка: не варто заганятися, треба жити в кайф, але при цьому дотримуюся принципу: «Менше, частіше та чистіше». Хоча джанк-фудом теж грішу
-
намагаюсь не ухвалювати поспішних рішень. Вважаю, що краще з думками переспати, все зважити. Це стосується різних сфер життя: особистого, соціального, побутового
- піклуюся про тіло – займаюся спортом, але в максимально приємному для себе режимі й тільки тим, який подобається та приносить задоволення (зараз це танці, до цього був кікбоксинг)
- вчуся говорити «ні» й у всіх незрозумілих ситуаціях обирати себе
Чи може натуральність бути яскравою? Так! І історія Маші – гарний приклад того, як легко та природно інтегрувати екозвички в хоббі та повсякденне життя.
Один із кроків до життя в стилі еко – підбір правильних засобів, які зроблені з турботою про планету. Таких, які є в асортименті бренда засобів для догляду за волоссям Nature Box. У нього є чотири лінійки: «Авокадо», «Арган», «Гранат», «Олива», із широким асортиментом, який охоплює рідкі та тверді шампуні, бальзами, кондиціонери й олію для волосся.
Історія Nature Box почалася у 2018 році, коли компанія Henkel анонсувала випуск нового яскравого бренда для догляду за волоссям. У 2020 році бренд дебютував в Україні. Його мета – довести, що соціальна відповідальність та екологічність можуть і повинні бути природними. Відмова від парабенів і силіконів, веганські формули, міжнародна сертифікація COSMOS NATURAL і паковання з перероблених матеріалів – це правильний шлях розвитку для бренда майбутнього.
Відновлювальний твердий шампунь для волосся Nature Box з олією авокадо холодного віджиму
купитиТвердий шампунь
Nature Box для довгого
та ламкого волосся
Живильний твердий шампунь для волосся Nature Box з аргановою олією холодного віджиму
купитиЗміцнювальний шампунь для волосся Nature Box з оливковою олією холодного віджиму
купитиЖивильний шампунь для волосся Nature Box з аргановою олією холодного віджиму
купитиВідновлювальний шампунь для волосся Nature Box з олією авокадо холодного віджиму
купитиШампунь Nature Box для фарбованого волосся, з гранатовою олією холодного віджиму
купитиЗміцнювальний бальзам для волосся Nature Box з оливковою олією холодного віджиму
купитиЖивильний бальзам для волосся Nature Box з аргановою олією холодного віджиму
купитиВідновлювальний бальзам для волосся Nature Box з олією авокадо холодного віджиму
купитиМатеріал підготовлено за підтримки
Бренд засобів для догляду за волоссям Nature Box доводить, що соціальна відповідальність – це природно. Компанія підтримує ініціативи щодо сталого розвитку. Наприклад, пляшки для шампунів і бальзамів на 98% виготовлені із соціального пластику, який збирають на узбережжях океанів і який повністю підлягає переробленню.
Любити себе та природу одночасно – місія здійсненна. Крок №1: внесіть корективи в б’юті-рутину та спробуйте замість рідкого шампуню у пластиковій пляшці – твердий у картонному пакованні. Тверді шампуні ви можете знайти в Nature Box. Вони представлені у трьох лінійках – «Авокадо», «Арган» та «Олива».
Хочете прокачати екологічну свідомість? Станьте амбасадорами брендів, які розділяють ваші цінності. Наприклад, цілі Nature Box – знизити негативний уплив на навколишнє середовище шляхом зменшення виробництва первинного пластику, відмова від шкідливих для людини та природи інгредієнтів, підтримка ініціатив щодо сталого розвитку. Відгукується?
Щоденна хороша звичка – робити усвідомлений вибір товарів. Наприклад, усі продукти Nature Box мають сертифікацію за міжнародним стандартом COSMOS NATURAL, а це означає, що у складі шампунів і бальзамів бренда понад 98% інгредієнтів натурального походження, які до того ж не шкодять довкіллю.