Інтерв'юVirgil Was Here: хто і як привіз Вірджіла Абло та Off-White в Київ
Анастасія Таран (Symbol) – про запуск Off-White Kyiv і той самий напис Hello Kyiv
Перший в Україні магазин бренда одягу Off-White відкрили в Києві наприкінці 2021 року. За запуск шоуруму відповідає мультибрендова мережа бутиків Symbol, а до відкриття в Київ приїхав засновник Off-White Вірджіл Абло.
Ми розпитали про це фешн-баєрку Symbol Анастасію Таран – зокрема, як вони домовлялися з Off-White, готували з The Trouble Tribe той самий напис Hello Kyiv та відкривали магазин біля Пасажу.
Оновлення 11 лютого: Цей матеріал оновили, уточнивши роль в анонсі відкриття Off-White команди The Trouble Tribe.
Що таке Off-White
Off-White – це бренд одягу, заснований візіонером Вірджілом Абло. У великому профайлі журнал The New Yorker називав Абло «головною зіркою чоловічого одягу», але зводити постать американського візіонера ганського походження виключно до моди було б неправильно. Абло здобув освіту архітектора, паралельно розвивав кар’єру діджея, а на стажуванні в італійському домі моди Fendi почав співпрацю з Каньє Вестом, зрештою ставши його правою рукою та креативним директором агенції Каньє Donda.
Off-White Абло заснував у 2013 році, уже після того, як зробив один із науспішніших альбомів XXI століття із Каньє та Jay-Z (Watch The Throne) і підірвав світ моди зухвалим постмодерністським експериментом із брендом Pyrex Vision (ось тут можна почитати про нього більше). Далі Абло рухався тільки вгору: у 2019 році він став першим мистецьким директором африканського походження французького дому моди, очоливши чоловічу лінію одягу Louis Vuitton.
Якщо описувати вплив Off-White та Абло на моду максимально стисло, то можна сказати, що він закріпив стрітвер як повноцінну частину високої моди, а не її протиставлення. «Я хочу, щоб Бернар Арно [керівник LVMH] побачив цю колекцію та сказав: «Ти приніс сюди вулицю», – описував свій підхід сам Абло. У 2018 році Off-White назвали найбільш популярним брендом у світі: марка випередила, наприклад, Gucci, Nike та Yeezy Каньє Веста. Улітку 2021-го материнська компанія Louis Vuitton викупила 60% акцій Off-White, а Абло почали залучати до всього портфоліо LVMH.
«LVMH – це захмарний рівень, у них немає жодного поганого продукту, – коментує The Village Україна фешн-баєрка Symbol Анастасія Таран, яка відповідала за запуск Off-White у Києві. – Я вважаю, що Off-White трохи змінився за останні три-чотири роки, це вже не такий стритстайл, він став більш елегантним, більш вилизаним. Але це один із найкрутіших брендів у світі. Off-White була для нас цікавою маркою, ми давно стежили за нею та Вірджілом».
Як Off-White привезли в Україну
Мережа Symbol працює в Україні з 2000 року, у портфоліо брендів компанії, наприклад, Brunello Cucinelli, Stefano Ricci та Balmain. Анастасія Таран розповідає, що рішення про запуск монобрендового магазину Off-White в Україні ухвалили на початку минулого року: «Чи складно було домовитися? Нашій мережі вже 22 роки, тому з нашим досвідом це було нескладно, до того ж у нас уже є кілька монобрендових магазинів у різних містах. Усе одно Мілан – це маленьке село. Усе вирішують знайомства, через знайомства вдалося домовитися».
Для Off-White Kyiv знайшли локацію біля Пасажу та визначили орієнтовну дату відкриття на вересень, на цей же час запланували приїзд Вірджіла Абло в Київ. «Якщо я не помиляюся, тоді в усьому світі працювали лише 24 монобрендові магазини Off-White, а наш повинен був стати 25-м, – розповідає Анастасія. – Домовилися про відкриття, підписали контракт і визначили дату відкриття на вересень. На жаль, через певні обставини на кордоні відкриття довелося відкласти. Але однаково подумали, що було б добре, якби Вірджіл приїхав у вересні та зробив відео для пре-відкриття. Ми тримали це в таємниці, поки не повісили вивіску на магазині».
Вірджіл Абло в Києві
За попереднім планом, засновник Off-White повинен був прилетіти до Київ 5 вересня, зняти промо-відео до відкриття Off-White Kyiv, а тоді відіграти нічний діджей-сет на майданчику «Курені». «Вірджіл мав прилетіти ввечері, відзнятися з нами години за три, повечеряти, привести себе до ладу, тоді відіграти сет і вже вранці вилетіти, о 10:00. У нас було обмаль часу, а плани були великі», – пригадує Анастасія Таран.
Анонс відкриття магазину готували разом із Віталієм Юрасовим і командою The Trouble Tribe. «Ми запросили саме команду The Trouble Tribe, оскільки вони не просто є частиною вуличної культури в Україні, а, на нашу думку, також задають локальний контекст цієї культури. Саме вони допомогли розробити ідею анонсу відкриття магазину, створили ролик та надали авто, яке врешті розмалював Вірджіл», – коментує Таран.
Утім, за планом усе не пішло через затримку рейсу. «Літак Вірджіла затримався на дві години, і його менеджер уже пропонував відкласти зйомку відео ближче до відкриття. Але вже всі були готові: і ми, і знімальна команда, і машина Chevrolet, яку мали розмалювати. Ми відповідаємо: «Ні, значить, нам не треба дві години, впораємося й за 20 хвилин», – розповідає Таран.
Замість зйомки на кілька годин, яка мала передбачати сюжет з Абло, локацію на одному з київських мостів і залучення мотоциклістів, зняли коротке відео для анонсу відкриття шоуруму. «Коли [Вірджіл] робив напис, перевіряв із папірця, як правильно пишеться Kyiv», – згадує Таран. Уточнюємо, чи принципово було обрати саме українськомовний варіант Hello Kyiv, який зробив художник Даня Шуліпа (SHU): «Так, було принципово не допустити помилки в написі. Ми писали саме Kyiv, перекладали з української, бо все-таки ми в Києві й мова українська». Таран підсумовує: «Загалом було відчуття, що до нас приїхав друг, дуже близька за духом людина. Він дуже легкий у комунікації, не мав корони на голові».
Остання поїздка Абло
«Дуже щаслива, що змогла з ним особисто познайомитися, хай це й було дуже швидко і не так, як ми планували, – пригадує зустріч із Вірджілом Абло Анастасія Таран. – Пам’ятаю, як я злилася: невже він не міг присвятити нам обіцяний час? А тепер зрозуміло, що часу в нього було зовсім мало. І я дуже вдячна, що він все-таки виділив нам дорогоцінні хвилини». Вірджіл Абло несподівано помер 28 листопада у віці 41 року: у нього діагностували рак, про який дизайнер раніше не розповідав публічно.
Поїздка в Київ стала для нього останньою подорожжю для відкриття магазину Off-White, каже Таран. «Для нас це був шок, як і для всіх, – коментує фешн-баєрка Symbol. – Зараз я вже розумію, що він би до нас не повернувся вже в грудні [якби зйомку відео відклали]. Раді, що він приділив нам хоча б цей час, на нашій команді це залишило великий слід».
Як працює Off-White Kyiv
Приміщення для Off-White Kyiv знайшли поблизу Пасажу, на вулиці Заньковецької, раніше в цьому просторі працював інший магазин Symbol. У команді розповідають, що вибір локації Off-White довірили місцевим партнерам: «Раніше це був наш мультибрендовий магазин, тому ми знали, що розташування хороше».
Дизайн-проєкт та архітектурні рішення, утім, узгоджували з головним офісом бренда в Мілані. «Наші архітектори спілкувалися з італійськими, тому що кожен новий Off-White – це неповторний проєкт, який створюють унікально. Але все будувалося на довірі», – каже Анастасія Таран. Чи затверджував деталі проєкту Вірджіл Абло як фахівець з освітою архітектора? «Ні, але, думаю, він давав ок, підтверджував через команду», – відповідають у Symbol.
Детальний процес узгодження та координації передбачають прояви Off-White Kyiv у соціальних мережах і комунікації загалом. «Ми не викладаємо пости, коли нам хочеться, вони контролюють це все повністю, – каже Таран. – Усі інстаграм-акаунти магазинів Off-White публікують фото в один час». Цей уніфікований підхід відрізняється від інших брендів, але в Symbol це приймають: «З іншими монобрендами зазвичай треба проявляти ініціативу, а в Off-White дуже чіткі правила. Ми самі захотіли грати в цю гру, прийняли їхні правила, тому що нас цікавив новий крутий бренд у нашому пакеті». Додає: «У цьому немає нічого поганого. Якщо бренд досягнув таких висот, я впевнена, що вони щось знають».
Як оцінюють перший період роботи
«Ми в нереальному захваті від того, як почали роботу, дуже задоволені продажами, – коментує Анастасія Таран. – Клієнти в кайфі, у нас дуже хороший трафік, особливо в перші дні роботи. У соцмережах нам уже написала неймовірна кількість людей, які хочуть з нами працювати».
Як магазин Off-White сприйняла київська аудиторія? «У нашій країні багато модних класних людей, особливо в Києві. Вважаємо, що це перемога для України, саме в цей час і саме тут», – відповідає Таран. Пригадує зміну в підході бренда за останні кілька років, про яку розповідала раніше: «Думаю, зараз він більше готовий для нашої аудиторії».
Обкладинка: Off-White Kyiv