У грудні головні словники світу обирають слова, які стали найбільш популярними в медіапросторі та які найчастіше шукали їхні користувачі. Розповідаємо про 5 головних слів, що обрали лінгвісти.

they

«Вони» – слово 2019 року за версією американського тлумачного словника Merriam-Webster. Користувачі стали шукати його на 313% частіше, ніж у 2018 році. Кількість пошуків зросла, зокрема, через популярність гендерно-нейтральної моделі Осло Грейс. Кількість пошукових запитів зросла ще й тоді, коли членкиня Палати представників США Праміла Джаяпал, яка виступила за законодавство щодо прав ЛГБТ, розповіла, що її дитина не асоціює себе зі своєю статтю.

climate emergency

Таке слово року обрав Оксфордський словник. Його укладачі вважають, що суспільство тепер більше знає про зміни клімату та їхні наслідки, тож більш зацікавлене у цьому. Крім того, популярними стали фрази «боротьба зі змінами клімату» (climate action), «кліматична криза» (climate crisis) і «вимирання» (extinction).

upcycling

Апсайклінг – переробка і вторинне використання матеріалів, найчастіше йдеться про пошиття речей із вторсировини. Словом року його обрав Кембриджський словник. Вперше «апсайклінг» з’явився у словнику 2011 року, з того часу використання слова зросло на 181%. За 2019 рік його шукали удвічі більше, ніж 2011-го. «Ми вважаємо, що позитивна ідея, яка стоїть за апсайклінгом, привертає більше уваги, ніж саме слово», – кажуть укладачі.

climate strike

Британський словник Collins обрав словом 2019 року словосполучення «кліматичний страйк». Його популярність зросла завдяки шведській екоактивістці Ґреті Тунберґ, яка закликала до акції проти зміни клімату впродовж року. Уперше словосполучення використали у листопаді 2015 року на Паризькому кліматичному саміті. За 2019 рік вживання «кліматичного страйку» в базі Collins зросло у 100 разів.

existential

Американський словник Dictionary обрав словом року «екзистенційний». Надихались укладачі четвертою частиною «Історії іграшок», зокрема героєм Виделиком. Слово показує сенс боротьби за виживання – у прямому і переносному значеннях. «Це слово змушує нас ставити важливі питання про те, хто ми є, яка наша мета та які виклики стоять перед нами», – коментують у Dictionary.