Система для платних доріг в Україні може коштувати 7 мільярдів гривень, повідомив заступник міністра фінансів Олександр Кава в інтерв’ю «Інтерфакс-Україна». 

За його слова, платні дороги можуть бути різними. Є концесійні дороги, які будують коштом інвестора й він певний період бере плату за проїзд, інший варіант – толінг. Це плата за проїзд вантажного транспорту такими дорогами, як це працює в європейських країнах. 

Щоб запровадити платні дороги в Україні, треба створювати спеціальну систему оплати й контролю. Згідно з довоєнними розрахунками, вартість такої системи для основних державних доріг може становити близько 7 мільярдів гривень, пояснює Кава. 

За його словами, оплата залежить від відстані, яку проїхала фура – саме цей показник має фіксувати система. Найпростіше для цього обрати віньєтки, що підтверджують оплату, утім їх немає сенсу використовувати через велику площу країни. Серед альтернативних способів плати – GPS й магнітні рамки з RFID-мітками. 

  

  • В Україні планують впровадити платні дороги, це вимога ЄС, повідомив в грудні заступник міністра розвитку громад і територій Сергій Деркач. Уже є напрацьований законопроєкт, а на шести маршрутах проводять аналіз трафіку. 
  • У 2019 році в Україні вже розробляли проєкти перших трьох платних доріг Львів – Краковець, Львів – Тернопіль і Київ – Біла Церква. Першу платну дорогу мали почати будувати у 2020 році.