Перший навчальний заклад, який відновлять у межах проєкту трансформації радянських шкіл, розташований у деокупованому селі Київської області, повідомляє міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

Його відновлюватимуть із новим підходом до шкільного простору, за типом «О»: з великою площею перед школою, внутрішнім двориком для відпочинку на свіжому повітрі, амфітеатром для навчання й коридорами з підвіконнями-столами.

Проєкт передбачає прозорі входи й пандуси. У новій прибудові, виконаній зі скла й сталі, пропонують також розмістити зал для проведення заходів, щоб об’єднати бібліотеки й залу для заходів і створити більший простір для зібрань.

«Школи не мають нагадувати приміщення лікарні. Вони повинні бути схожими на маленький офіс Google чи Netflix, на місце, де народжуються проривні ідеї й мрії», – коментує Федоров.

Роботи тут почнуть протягом року, а профінансує модернізацію Бельгія (4,8 мільйона євро). Усього в межах проєкту хочуть відновити пʼять шкіл, що постраждали через війну.

   

У травні Мінцифра, МОН, Big City Lab і Rebuild the Wonderful презентували концепції трансформації українських шкіл. У межах проєкту створили пʼять концепцій трансформації шкіл з урахуванням безбар’єрності, укриттями, просторами для спілкування дітей й енергоефективністю. Окрім типу «О», є також концепції «Q», «НЗ», «Н» й «С». Що вони передбачають, читайте тут

Редакція The Village Україна запитала директорку Big City Lab Вікторію Тітову, як радянські школи програмують поведінку учнів, чому для освіти важливо мислити категорією простору й за якими принципами варто відбудовувати школи в Україні.

Обкладинка й фото: Михайло Федоров