Міносвіти й Big City Lab розробили проєкт трансформації радянських шкіл. Який вигляд вони матимуть
Мінцифра, МОН, Big City Lab і Rebuild the Wonderful презентували концепції трансформації українських шкіл.
У межах проєкту створили пʼять концепцій трансформації шкіл з урахуванням безбар’єрності, укриттями, просторами для спілкування дітей й енергоефективністю.
Більшість шкіл в Україні будувалася за типовими радянськими проєктами, а близько 35% усіх шкіл у деокупованих областях України – це пʼять архітектурних типів будівель, що повторюються по всій Україні, кажуть автори проєкту.
Коцепція школи типу «О»:
Пропонують доповнити вхід у будівлю зонами відпочинку, прозорими входами й пандусами. У новій прибудові, виконаній зі скла й сталі, розмістити зал для проведення заходів. Таким способом вдасться об’єднати бібліотеки й залу для заходів, щоб створити більший простір для зібрань.
КОЦЕПЦІЯ ШКОЛИ ТИПУ «Q»:
Вхідна частина будівлі матиме один поверх і включатиме простори для взаємодії. Найбільша зміна – це розширення загальних просторів у вхідній зоні, щоб створити місце для роботи, гри й відпочинку.
КОЦЕПЦІЯ ШКОЛИ ТИПУ «H3»:
Школи такого типу планують будувати з місцевих матеріалів, вхід перенести на центральну вісь споруди з додаванням прибудови, яка поєднуватиме школу й сад. Два крила будівлі будуть наповнені фрагментованими громадськими просторами – спільними переходами. Це єдиний новий об’єм, який додається до наявної будівлі, кажуть автори.
КОЦЕПЦІЯ ШКОЛИ ТИПУ «H»:
Головний вхід школи пропонують перенести в інше місце, щоб він виходив на громадський простір на подвір’ї. Вестибюль спроєктували з новою надбудовою з металу й скла, яка відповідатиме висоті сполучної секції між двома крилами. Відповідна трансформація створює більш відкрите переднє внутрішнє подвір’я, а також заднє подвір’я з наявними деревами й приватними терасами для занять дитячого садочка.
КОЦЕПЦІЯ ШКОЛИ ТИПУ «C»:
Основні зміни концепції зосереджені на підсиленні цінностей саду, створюючи простір для зустрічей. Шлях до класів планують розділити на три зони – від громадської до приватної. Новий об’єм має шаховий фасад, що розширює зони для зібрань і створює прозорі приміщення всередині.
Донорами концепцій стали «Маріуполь Реборн», ДТЕК і «Метінвест».
Редакція The Village Україна запитала директорку Big City Lab Вікторію Тітову, як радянські школи програмують поведінку учнів, чому для освіти важливо мислити категорією простору й за якими принципами варто відбудовувати школи в Україні.