У Львові затвердили програму розвитку електромобільності, у межах якої планують відмовитись від дизельних автобусів.

Дизельні автобуси на всіх міських маршрутах комунальних і приватних перевізників замінять батарейними електробусами й моделями з динамічною зарядкою (живлення під час руху).

Щоб інтегрувати до систем електротранспорту станції із відновлюваних джерел, модернізують фідерні кабельні лінії, тягові підстанції, депо, колії й контактні мережі.

Доставки товарів і посилок по місту здійснюватимуть, зокрема електричними автомобільними фургонами. За прикладом європейських міст також впровадять шерингову електромобільність (спільне користування транспортними засобами).

У місті створять зарядні хаби з пріоритетом для бізнес-користувачів, таксі й логістичного транспорту. Операторами таких зарядних станцій можуть бути як комунальні підприємства, так і приватні оператори.

Програма передбачає розвиток сталої мобільності, удосконалення системи громадського транспорту, реалізацію проєктів із відновлювальною енергетикою та створення інфраструктури для зарядок електрокарів на найближчі десять років.

 

Після 2035 року у Львові заборонять пасажирські автобуси на дизельних і бензинових двигунах. План Львова синхронізується із законопроєктом, який ухвалила Верховна Рада на початку березня 2023 року. Згідно з ним, після 2036 року всі дизельні автобуси потрібно буде замінити на альтернативний транспорт, зокрема електроавтобуси.

Після 1 січня 2028 року містам не можна закуповувати більш як 50% дизельних автобусів. Натомість, потрібно буде закуповувати електробуси чи автобуси на газу або водні. Від 2030 року міста взагалі не зможуть купувати дизельний транспорт.

Фото: Олександр Мазуренко