Є питанняЯк говорити з барменами
Що треба сказати бармену, аби отримати саме той коктейль, який ви хочете
Як замовити саме той коктейль, який ви хочете? Спростити завдання бармену (і підвищити ймовірність, що ви залишитеся задоволеними результатом) можна, правильно побудувавши комунікацію. The Village Україна запитує у провідних барменів країни, що вони хотіли б чути від гостей.
Людмила Скіценко
шеф-бармен мережі ресторанів Дмитра Заходякіна
Прохання порекомендувати коктейль барменів, як правило, не втомлюють. Це краще, ніж коли гість приходить і мовчки 20 хвилин читає меню. У діалозі з барменом простіше визначитися із напоєм. До того ж фахівець може порекомендувати щось нове: можливо, навіть напій, якого ще немає в меню.
Безпрограшний варіант – це коли ви точно знаєте, чого хочете, включно з назвою напою. У такому разі бармену буде легко вас зрозуміти, і ви, найімовірніше, отримаєте саме те, на що чекали.
Але, якщо ви хочете спробувати щось нове (або те, що готують тільки в певному закладі), вам варто надати бармену певні ввідні дані. Для початку треба визначитися, наскільки міцний ви хочете напій. Тоді додати ще кілька визначень, які допоможуть зорієнтуватися бармену: пряний, фруктовий, кислий, гіркий тощо.
Також можете розповісти, що ви любите в коктейлях, а що ні. Базилік, маракуя, кориця – усі ці орієнтовні позначки допоможуть барменові обрати правильну рецептуру. Описуючи бажаний напій, не варто називати його «смачненьким», «красивеньким» чи «червоненьким». Із цього абсолютно нічого не зрозуміло і невідомо, як вам догодити.
Але насправді це лише рекомендації. Навіть якщо ви будете дотримуватися всіх цих порад, завжди є мінімальна можливість, що вам не сподобається отриманий коктейль. Зі свого досвіду можу сказати, що гості далеко не завжди знають, чого хочуть – навіть коли намагаються детально описати свої очікування. Дуже часто мені кажуть: усе, що завгодно, але тільки не з віскі. А потім куштують банальний віскі-сауер – і він урешті стає їхнім улюбленим коктейлем.
Артем Скапенко
найкращий молодий бармен світу за версією International Bartenders Association World Cocktails Championship (2015)
Бармен повинен передусім поцікавитися у гостя, яким смакам він надає перевагу. Якщо людина не перший день у барі, вона знає свої вподобання. Якщо ж це новачок, то бармен повинен поцікавитися, хоче він отримати, скажімо, солодкий смак, кислинку чи міцність. Спростити це завдання гість може, вказавши, яким напоям він надає перевагу як основам коктейлів.
Є люди, які кажуть: «Зробіть мені щось солоденьке, щоб не було відчутно алкоголю». Виправдати всі очікування таких гостей непросто. Якщо напій не відповідатиме уявленню гостя хоча б за одним виставленим критерієм, він залишиться незадоволеним. Незадоволений гість, своєю чергою, це негативний фідбек і погана репутація для закладу.
Бармену важливо відчувати гостя. Якщо гість озвучив свої вподобання і більше нічого не каже, не тримає контакт, то краще його не чіпати. Якщо ж гість контактний, ставить багато запитань, навпаки, треба завести з ним розмову – для цього він і прийшов до закладу.
Немає коктейлю, який підходив би усім – скільки людей, стільки й смаків. Але є класичні напої, які мають велику популярність: джин із тоніком, віскі-сауер, «Бульвардьє», «Манхеттен» тощо.
Олексій Костенюк
бар-менеджер S34
Якщо хочете випити «щось гірке, солодке з ароматом ранкової роси та обліпихи і післясмаком смаженого каштану» – то так і кажіть бармену, перевіряйте його кваліфікацію та фантазію. Якщо вам приготували те, що ви хотіли, знайте – ви у гарному місці.
У барах високого рівня можна спілкуватися абсолютно на будь-яку тему, оскільки професіонал за баром підтримає більшість тем діалогу. Утім, треба пам’ятати, що в бармена є правило про теми які не варто порушувати у барі. Бармени не говорять про релігію, політику та расові питання. Ніхто нікого розстрілювати із рушниці не буде, швидше за все, бармен обережно змінить тему.
Що ж до манер, то бармени їх полюбляють, тому коли хтось починає свистіти чи голосно кликати бармена – не варто розраховувати, що це пришвидшить процес. Навпаки – ваше замовлення можуть прийняти в останню чергу. Дуже добре, якщо ви вже знайомі з барменом і раніше залишали непогані чайові, а також звертаєтеся до людини за баром на ім’я. У певних закладах для цього персонал має бейджики з іменами як підказки.
Олександр Стаховський
бар-менеджер ресторану Tin Tin
Чи нормально бармени сприймають прохання порадити напій? У моєму розумінні такі питання є абсолютно нормальними, адже гість часто не володіє таким обсягом інформації про коктейлі, як той хто їх готує щодня.
Бар, передусім, є місцем, куди приходять за живим спілкуванням. Тож саме спілкування і є найкращим інструментом для того, щоб отримати бажаний результат від бармена. Ви завжди можете розпитати про певний інгредієнт, напій чи його смакові властивості. Оскільки спілкування і є взаємодією, то таким чином ви допоможете барменові. Тож найкраща порада – просто спілкуйтеся з ним.
Найкраще, що може зробити гість, це конкретніше вказати на смакову палітру, яка йому до вподоби. Також доречно зауважити про міцність. Інколи трапляється, що гість не «товаришує» з певним інгредієнтом або смаком, тож така підказка буде доречною.
Фото: 1 – Tomas Jasovsky / Unsplash; 2 – Adam Jaime / Unsplash; 3 – Krys Alex / Unsplash; обкладинка – Анна Бобирєва для The Village Україна