Новий заклад «Водограй» відкрили на вулиці Олеся Гончара, навпроти Скверу київських інтелігентів. У цьому вузенькому просторі за останні роки існували різні формати – шаурма з куркою-гриль та бургери. Останні – від власників «Водограю». Після двох років спроб хлопці вирішили закрити Wurger Burger і відкрити на його місці новий заклад – чарочну, що об’єднувала би барну експертизу засновників із їхнім бажанням переосмислити культуру шотів. 

Ми відвідали «Водограй» і розпитали засновнииків Костю й Богдана про ідею чарочної, ролі в команді та плани на майбутнє.

Команда 

За закладом для тих, хто «вже все спробував і хоче чогось нового та простого одночасно», як кажуть у команді, стоять Богдан, Костя та Дмитро. 

У минулому Богдан також запускав заклади Parasolka, Regenschirm і «Бальтазар», Костя – засновник агенції з цифрового маркетингу, Дмитро – бренд-менеджер в алкогольному ритейлі. 

Хлопці давні друзі, познайомились у першому барі Богдана, що колись існував на Подолі. Три роки тому вони вирішили об’єднатись і відкрили свій перший спільний заклад Kisa bar [у закладу є й інші співзасновники].

Ідея та перевідкриття

Богдан розповідає, що спочатку прийшло рішення закрити бургерну, яка не змогла прижитись через сезонність, на думку засновників. «Заклад пів року працює, а потім пів року простоює. Наші сусіди зі стритфудами загалом теж згорнули свої проєкти. Одним із референсів нашого стритфуду був Burgermeister, але сорі, у Берліні навіть у грудні плюс 10 – і можна стояти чекати на свій бургер та пивко, це не є проблемою. У Києві взимку це неможливо».

Богдан і Костя розповідають, що досвід Kisa bar показав, що їм набагато комфортніше працювати з барним форматом. Також думку про перевтілення бургерної підтримувало те, що за роки в різних проєктах уже сформувалась власна аудиторія гостей, які довіряють коктейльним смакам хлопців, готові відвідувати їхні події.

«І от це все думаємо, я поїхав у Карпати й надихнувся естетикою. Мені дуже подобається трек [Володимира] Івасюка «Водограй», плюс ми ще були в одному закладі десь у селі Кривопілля (Прикарпаття). І от він називався «Водограй», класична українська шашличка. А я такий думаю, блін, класний неймінг, круто було б, якби це була чарочна. У нас же ж є приміщення. І якось воно все склалось у голові. Приїхав до Костіка, він у нас у команді потужна людина з аналітичним мисленням. Розповів, обдумали швидко й вирішили робити», – ділиться Богдан.

Костя додає, що відчував, що всім хочеться мати можливість «працювати й взимку, і влітку, і з проєктом, де менш агресивні списання й текучка кадрів, оскільки стритфуд – це постійна історія з пошуком нових кухарів, нових адмінів. Нас із Богданом це справді виснажило. Одночасно зараз відбувається якийсь дивний ренесанс шотів як таких, тобто знову стало не соромно замовляти собі щось коротке, ніби всі нарешті напились класики та лонгів».

 

Концепція

На погляд засновників, запит на шоти є, але часто вони представлені або в місцях, які за концепцією не відповідають запиту, або зроблені недостатньо якісно та з дешевого алкоголю. Також вони часто стикались із тим, що до вміння готувати шоти немає серйозного ставлення, ніби для цього й не потрібно бути професіоналом, і «будь-хто може таке зробити». 

«Тут ми в цілому й прийшли до точки, що нам потрібна чарочна, але така собі чарочна нової хвилі. Основна історія полягає в тому, що все це має бути охайно, інтелігентно, з красивою подачею та на якісному алкоголі. Так, щоби тобі не було погано на ранок. Так, щоби ти пробував і тобі було дивно на смак – і ти перепитав бармена, а що це, а на чому, а чого так смачно. Тобто не просто чарка у форматі чарка й поїхали, а більше фокусу на продукті», – розповідає Богдан.

Також для засновників було дуже важливо створити щось без відсилання до радянських чарочних, більше надихались європейськими барами такого формату.

«Часто люди думають, що якщо чарочна, то значить форшмак, чорний хліб із салом, горілка, огірок або оливка в найкращому варіанті, це непогано, ми не знецінюємо такий досвід, але в нас інша ідея – ми хочемо давати інший рівень, цікавіший підхід, не такий, як у всіх», – кажуть у команді.

Богдан і Костя радять сприймати чарочну як точку для старту чи фіналу будь-якої барної прогулянки містом. Їм хочеться, щоби формат коротких напоїв перестав асоціюватись із чимось, що соромно, а гості йшли за смаком і спілкуванням. 

«Ми фокусуємось на продукції формату якісного, але фаст дрінка, ти зайшов, привітався, тобі щось запропонували, ти випив і побіг собі далі. І як показала практика минулих вихідних, так може відбуватись кілька разів за вечір з одним гостем», – каже Богдан.

Барне меню

У меню «Водограю» напої трьох форматів – мікс-коктейлі, шоти й авторські настоянки. Над усім меню працював Євген Смірнов, бар-менеджер Kisa bar.

Настоянки / 100 грн

Le cassis / горілка, льодяник, смородина 

RHCP / білий ром, ананас, чилі, шоколад

Banana tai / ром, в’ялені банани, шоколад

Шот / 120 грн

Ferrari / біттер, трав’яний лікер

Pornstar / лікер маракуйя, ігристе

Checkpoint Charlie / терновий джин, абрикос, лимон

Grass luft / м’ятний лікер, какао лікер

МІКС КОКТЕЙЛІ / 200 ГРН

BELIKOV / віскі, живчик

FERNANDO / трав’яний лікер, Dr. Pepper

G&T / тонік, джин

CAIPIRINHA / кашаса, лайм, тростинний цукор

Їжа 

Зараз заклад працює без їжі, але в планах упродовж місяця запустити окреме буфетне меню із широкого набору закусок, які б доповнювали пропозиції коктейлів і шотів.

«Буфет – це наше позиціювання. Це буде коротке меню власних закусок. Може, щось на блюдцях. Насправді смачні маленькі закуски потребують ще більше уваги, ніж проста велика страва. Поки не можемо розповісти, хто буде ставити їжу, але вже працюємо над цим», – діляться засновники.

Інтер’єр

Реновації приміщення зайняли близько дев’яти місяців, оскільки ухвалили рішення робити повний ремонт. За концепцію інтер’єру та бачення простору відповідав Богдан Шолох.

Фото: Серж Хуцану