Нове місцеПерший шоурум натурального вина Frank Wines
«Чесне вино» у новому закладі на перетині Ярвалу і Франка
Frank Wines – шоурум органічного вина на вулиці Івана Франка. Відкрив заклад Роман Захаров – дистриб’ютор, який постачає вино у низку київських ресторанів на кшталт «Шоті» і Vero Vero. Офіційне відкриття закладу відбулося в червні.
Фото: Анна Бобирєва
Концепція
Frank Wines – це перший заклад у Києві, який спеціалізується на натуральному вині. «Це вино також називають органічним, артизанальним чи біодинамічним, – розповідає співзасновник компанії Роман Захаров. – Оскiльки цi термiни часто вживають не зовсiм коректно, я називаю це «вином, з мінімізацією втручання» – і на рівні грядки, і на рівні погреба».
За словами керівника, великі виробники вина зазвичай використовують індустріальний підхід, а отже – синтетичні препарати на кшталт пестицидів. Своєю чергою, винороби, які працюють з натуральним вином, не використовують шкідливі хімічні речовини і не працюють в індустріальних масштабах. Відповідно, доглядати за ґрунтом і лозою, а також контролювати загрози та хвороби доводиться інакше.
Вино – це в останню чергу про власне напій. Насамперед це про емоції. Про те, звідки воно, хто його робить і з ким ви його п’єте. Як на мене, чесне вино дає набагато більше. Це вино, у якому є життя – i смак це також вiдображає.
Роман Захаров
засновник Frank Wines
Зазвичай це сімейна справа, яку продовжують із покоління в покоління, додають у Frank Wines. «Певні фермери бачили, що їхні батьки або сусiди працювали у постiндустрiальному стилi виноробствa, розпилюючи хімікати, – розповідає Захаров. – Тож вони подумали – навіщо травити землю і травити себе?»
У Frank Wines кажуть – йдеться про відповідальне споживання. «Мейнстримне вино – це не погано. Проблема полягає у тому, що в людей немає свідомого вибору. Cвідомий вибір ти можеш робити, якщо розумієш, у чому різниця між індустріальним вином та біодинамічним. Ми намагаємось допомогти людям зрозумiти цю рiзницю, тож працюємо не лише у форматі шоуруму, у нашої роботи великий освітній складник», – каже Захаров.
Як приклад власник наводить свою історію: знайомство із вином він розпочав під час навчання у США, після повернення до України знайшов однодумців, а врешті відкрив для себе артизанальні вина. Спочатку засновник привозив натуральне вино для себе та друзів. «Ми збиралися вдома і дегустували. Та згодом з’явилася ідея привезти вино не лише на компанію, а й щоб поділитися з іншими», – розповідають у Frank Wines.
З огляду на це обрали й назву шоуруму: Frank Wines – тобто «чесні, відверті вина». У закладі додають – з усіма виробниками протягом тривалого часу підтримують особисті контакти. «Я їжджу на виноградники, копаюся у грядках і стежу за тим, що відбувається у погребах», – розповідає Захаров.
Локація
Назву для шоуруму власник визначив ще до того, як знайшов локацію – врешті виявилося, що Frank Wines відкрили на вулиці Франка. «Цей трикутник між Софiєю, Золотими воротами та Львiвською площею завжди мене притягував, – каже Захаров. – Це дуже київське і дуже моє місце. Воно в міру спокійне і в міру енергетичне».
Магазином у традиційному сенсі власник Frank Wines не називає. «Це не потокова історія, це радше шоурум», – каже Захаров. У колишньому офісному приміщенні виокремили простору кімнату з нейтральними стінами. У центрі – великий дегустаційний стіл із натурального дерева. На стійках і полицях – пляшки з вином.
«Людина може прийти до нас, скуштувати вино і поспілкуватися з фахівцем, а тоді ухвалити рішення про покупку», – кажуть у Frank Wines. Окрім того, у закладі проводитимуть професійні дегустації, а також зустрічі та майстер-класи.
Вино
У першій поставці Frank Wines – вино від семи виробників із Італії, від П’ємонту та Емілії-Романьї до Кампаньї. Наступну партію натурального вина планують привезти з іншої країни.
З винної карти
Bianco від виробника Muni (біле, сухе, 2015) – 378 грн
Sottobosco від виробника Ca’ De Noci (червоне, сухе, ігристе, 2016) – 630 грн
Barolo Collaretto від виробника Giacomo Anselma (червоне, сухе, 2011) – 1638 грн
Montepulciano d'Abruzzo Riserva від виробника Praesidium (червоне, сухе, 2012) – 945 грн
Dellemore від виробника Casebianche (червоне, сухе, 2015) – 504 грн
Pecoranera від виробника Tenuta Grillo (червоне, сухе, 2004) – 1008 грн
Barolo Riserva від виробника Vigna Rionda (червоне, сухе, 2004) – 5607 грн
Capovolto, Verdicchio dei Castelli di Jesi, Classico Superiore від виробника La Marca di San Michele (біле, сухе, 2016) – 567 грн
Усі ціни – за пляшку 0,750 л
Серед іншого у шоурумі радять скуштувати Il Fric (630 грн за пляшку) – ігристе розе з Кампаньї. Це регіон, близький до Неаполя, у якому зараз активно розвивається культура крафтового пива як доповнення до піци. Цей напій також радять до піци. «Я великий фанат простих, але не банальних речей – і це якраз той випадок, – розповідає Захаров. – Це ідеальний літній напій. Вони взяли традиційний сорт винограду альяніко, який зазвичай дає насичені структурні вина, і зробили з нього розе фрізанте – не використовуючи при цьому анi цукру, анi додаткових дрiжджiв».