Нове місцеWin Bar у будівлі початку ХІХ століття на Подолі
Енотерапія у будівлі старовинної аптеки на Хорива
Win Bar – новий заклад на вулиці Хорива, спеціалізацією якого є вино. Винний бар розташований у будівлі аптеки початку ХІХ століття. «Тепер ми тут практикуємо енотерапію», – каже співвласник і дизайнер закладу Володимир Непийвода.
Фото: Володимир Шуваєв
Концепція
Win Bar – проект чотирьох співзасновників. Зокрема, це керівники студії комерційного дизайну YOD Design Lab (серед проектів – бар Loggerhead, готельно-рекреаційний комплекс Verholy, ресторан Shade Burger) Володимир Непийвода і Дмитро Бонеско, а також сомельє Олег Кравченко та Сергій Мещерінов.
Заклад вони називають командною роботою: «Усе, що можна побачити на локації, – і дизайн, і меню, і винна карта, аж до столових приладів, – створювалося нами за цим круглим столом протягом трьох-чотирьох місяців».
«Наше основне завдання – відійти від протокольності ресторанів. Між споживачем і келихом вина у них стоїть сомельє і винна карта, ціни у якій помножені на п’ять. Ми хочемо зламати цю систему», – стверджує співвласник Мещерінов.
Натомість Win Bar пропонує класичний формат винного бару із великим вибором напоїв, а також персональний підхід до кожного з гостей. Представник закладу особисто спілкується з відвідувачами і допомагає обрати вино з огляду на їхні вподобання. Своєю чергою, до напою пропонують обрати страву чи закуску з меню.
«У нас не лише ресторан чи заклад, де можна випити вина. Ми хочемо запропонувати нову культуру споживання – і в їжі, і в напоях», – доповнює пан Непийвода.
Не забувають у Win Bar і про соціальний аспект. На видному місці в основній залі скульптура українського художника, лауреата Red Dot Award Валерія Кузнецова, що отримала назву «Він». Прикраси цього ж автора – і чоловічі, і жіночі – можна придбати у закладі. Засновники пожертвують 40 % від вартості кожного проданого аксесуару на лікування дитячого алкоголізму.
Брендинг зі словом «Він» використали не лише у назві закладу та скульптурі. «“Він” – це і є Win Bar», – кажуть співзасновники. Під «нього» керівники підв’язали чимало інших проявів роботи бару. Так, при бронюванні столика менеджер каже: «Він чекатиме на вас». Рахунок же вам принесуть із вказівкою: «Він любить кеш».
Локація
Win Bar розташовано на перетині вулиць Хорива та Межигірської на Подолі. Це старовинна двоповерхова будівля, проект якої виконали близько 1820 року.
Відомо, що у 30-40 роках ХІХ століття у ній розміщувалася аптека під назвою «Гігієна». «На першому поверсі була власне аптека з лабораторією, а на другому жили власники. За іронією долі, тепер на першому поверсі ми практикуємо енотерапію, а згори площу винаймає фармацевтична компанія з Чехії», – розповідає Володимир Непийвода.
Лофт для мене як дизайнера – це вже матюкливе слово. Я не сказав би, що у Win Bar ми зробили лофт. Я б назвав це історичною правдою, тобто чесним і справжнім інтер’єром.
Працювати з такою будівлею – це водночас і честь, і виклик. У цій справі головне, як у лікарів, не нашкодити. Ми прагнули виявити суть цього приміщення і не псувати його. Та водночас нам потрібно було адаптувати простір до нового застосування.
Володимир Непийвода
співзасновник і дизайнер Win Bar
Стіни закладу прагнули зробити якомога ближчими до оригінального варіанту двохсотрічної давнини. Для цього довелося зняти сім сантиметрів і вісім різних шарів, каже Непийвода. «Це ще та царська цегла, яку майже неможливо зруйнувати», – додає дизайнер і співзасновник. Утім, через вібрації від метро і трамвайної колії цеглу укріпили.
Та основна особливість будівлі – склепіння у формі арки. Із особливою формою стелі співвласники працювали обережно: зокрема, адаптуючи підвальне приміщення під потреби закладу.
При вході до закладу гостя одразу зустрічає барна стійка. Перед баром – прозора скляна панель, що дає можливість проглянути підвал із винним погребом. Дизайнер Непийвода визнає – цей елемент було непросто втілити в життя. Залишки цегли, своєю чергою, використали для створення кам’яних ваз, що прикрашають столи Win Bar.
Лофтова за суттю ідея з наданням індустріальним об’єктам нового застосування визначає заклад і в інших проявах. Наприклад, уже згаданий великий круглий стіл на десять персон – результат обробки дна величезної винної бочки часів Австро-Угорської імперії, привезеної до Києва із Західної України.
Решту дерева з 10-тонної дубової бочки використали для облаштування декоративних елементів. Зокрема, обшивки бару та стільниць. Шкіру для обтяжки світильників ж привезли із барахолки у Берліні.
Ще один приклад – стільці у Win Bar. У барі використали стільці, які свого часу використовувалися у трамваї. Однак шкіру для обшивки використали від відомого іспанського виробника Francisco Segarra. Більш ергономічного варіанту й не вигадати, кажуть керівники закладу.
Вино і кухня
Утім, на першому місці у Win Bar вино. Вино є частиною барної культури, що продовжує активно розвиватися у Києві, кажуть співвласники закладу. Та додають: для продовження розвитку у цього сегменту є потреба в окремих закладах.
«Оскільки основним трендом зараз є міксологія, знайти фахівців на тему вина не так і просто», – розповідає Сергій Мещерінов. Бар-менеджер Win Bar Кирило Тумаркін отримав досвід роботи із вином, зокрема, у Good Wine.
Скуштувати вони пропонують французьке вино – білий коломбар (75 грн за келих) і червоне мерло (85 грн).
З барної карти
E. Guigal Cotes-du-Rhone Blanc 2014 – 165 грн
Miraval Cotes de Provence 2015 – 245 грн
Anwilka Petit Frere 2014 – 185 грн
Chateau l’Ermitage 2013 – 130 грн
Abtei Himmerod Riesling 2014 – 95 грн
Baron d’Arignac Syrah Rose – 75 грн
Eau de Vie Poire Williams – 90 грн
Окрема позиція в меню – вино із вайн-машини. Співзасновники Win Bar кажуть: у Європі ця технологія вже давно набула поширення, але в Україні з нею поки не працюють. У такий спосіб хочуть зруйнувати стереотип, що так подають лише дешеве вино. Додають – над розробки машини спільно працювали три різні компанії.
Це працює так: унизу стоїть охолоджувальна система, яка тримає окремі температури для білого, червоного і рожевого вина. У келих напій подається зі спеціальних кранів.
Ця машина дозволяє нам знизити кінцеву вартість вина за келих – оскільки ми виключаємо корок, пляшку, логістику та низку інших факторів. Компанії возять для нас вино у беґ-ін-боксах – це тетрапаки від трьох до десяти літрів.
За результатами американських досліджень, 20 літрів вина, упакованих у таку тару, можуть заощадити тонну сміття – це від виноградника до кінцевого споживача.
Сергій Мещерінов
співзасновник Win Bar
До вина редакція рекомендує рієт із качки в оболонці з копченого чорносливу (128 грн). «Кульку із паштету занурюють у желе з чорносливу», – розповідає про страву шеф-кухар Терентій Сопін. Шеф Win Bar є протеже Сергія Байсаревича із ресторану Barvy.