
Хто обсмажує вашу ранкову каву
З 2015 року бренд Buco Coffee виготовляє каву в самісінькому серці Буковини – Чернівцях, і знайомить споживача зі зрозумілою культурою кави, де будь-який кавовий ритуал – це ок. З молоком чи без, фільтр чи американо, до сніданку чи по обіді – як кому подобається, головне – це якісна кава.
Віледж разом зі співзасновником Buco Coffee Сергієм Ринжуком розповідають, як почати кавовий бізнес і потрапити на полиці найбільших супермаркетів України.

Сергій Ринжук
співзасновник бренду Buco Coffee
187 тисяч чашок кави Buco Coffee смакують українці щодня
Пів чашечки до сніданку, пів чашечки після – філософія Buco Coffee полягає у створенні кави як для себе. Щоб вона була зрозумілою й адаптувалася під будь-які звички. Якщо комусь смакує кава з вершками та цукром, то чому б ні?


Наша команда вірить, що кавовий ритуал – це щось інтимне, особливе для кожної людини, а тому ми не засуджуємо й не навʼязуємо іншого, якщо, скажімо, американо – зараз «не модне». Єдине, у чому ми принципові, – пити варто натуральну каву.
З нуля до команди з 38 людей
У 2014 році українських виробників кави на полицях магазинів було вкрай мало, а знання про каву та її культуру споживання ще менше. Розчинна кава досі була популярним вибором, а зернова кава з Італії вважалася еталоном якості.
Зрозумівши, що кавова ніша є перспективною й цікавою, ми почали з невеликих об’ємів. Спочатку купили мінімально необхідне обладнання – так набивали руку, досліджували ринок, навчалися. На той час не було професій на кшталт обсмажувальника кави в широкому доступі, тож збирали й розвивали команду з нуля.

Buco Coffee – бренд кави №1 у 2024 році*
На початку роботи ми стукали у двері всіх локальних мереж заходу України. Звісно ж, були відмови, але на другий-третій раз спрацьовувало насамперед завдяки нашій наполегливості. Далі почала зростати впізнаваність бренду, люди полюбили нашу каву. Так ми з’являлися в інших регіонах країни.


Ще один стрибок росту стався з початком повномасштабного вторгнення, коли ринок вивільнився від кавових виробників, які мали російське коріння. Також деякі виробники зі сходу України призупинили чи взагалі закрили виробництва. Після цього мережі, до яких ми зверталися раніше, почали самі телефонувати нам, щоби розпочати співпрацю.
10 років на ринку пліч-о-пліч із партнерами
У 2023 році ми потрапили у список перспективних підприємств малого та середнього бізнесів Forbes NEXT 250, що, звісно, було приємно. Та головним досягненням ми вважаємо співпрацю з нашими бізнес-партнерами, які є лідерами ринку ритейлу.
Рішення працювати з ритейлом прийшло одразу, адже в перспективі ми хотіли масштабуватися, бути на всіх полицях маркетів, а не просто точково працювати з кав’ярнями. Це непростий шлях, бо для цього потрібно вибудовувати цілий ланцюжок постачання, йти не на завжди зручні умови, враховувати ризики тощо. Але те, що ритейл – правильний вибір, стало зрозуміло в період пандемії, заклади харчування сильно постраждали, а співпраця з маркетами допомогла нам втриматися на плаву.

2100 магазинів по всій Україні з продукцією Buco Coffee
Кава – це ритуал, до того ж для кожного – свій. Хтось п’є її, щоб прокинутися, хтось, щоби зосередитися, а для когось це момент відпочинку. Ми за те, щоб пити каву як завгодно, без стандартів чи правил. Для цього Buco Coffee спрощує процес вибору кави через дизайн, дескриптори, нанесення на пачку. На упаковці немає абстрактних слів, лише зрозумілі смакові грані, які допомагають людині обрати свою каву.
Завдяки зрозумілому й людиноцентричному підходу у 2019 році дизайн Buco Coffee отримав нагороду за найкраще паковання від Всеукраїнської рекламної коаліції.


Спробували зерна з 22 країн, щоб обрати найсмачніші
Нині Buco Coffee привозить зелені зерна кави з Гамбурга – європейської кавової столиці, і напряму від фермерів із традиційних країн походження кави: Бразилії, В'єтнаму, Колумбії, Кенії, Ефіопії. Також бренд співпрацює з українськими трейдерами кави, підтримуючи локальний бізнес.
Коли ми починали, нам доводилося переконувати партнерів, що українська кава така сама, як в Італії. Ми використовуємо ті самі сорти кави, ту саму технологію, навіть більше – ми намагаємося бути кращими, бо прагнемо створити свою унікальну пропозицію на ринку. Згодом ми потрапили в нову хвилю розвитку кавової культури, і те, що якісну каву виробляють в Україні – сьогодні ні для кого не новина.


МАТЕРІАЛ ПІДГОТОВЛЕНО ЗА ПІДТРИМКИ