РепортажShortparis на манежі. Яким був концерт на цирковій арені
Про перформанс, цирк та тварин у цирку
На арені Національно цирку – Shortparis. Вибір концертної локації – особливо важливе питання для гурту. Попередньо разу у Києві вони окупували Житній ринок.
Концерти Shortparis – продумані до деталей перформанси, де візуал важить не менше, ніж зміст треків та музика. Жанрово їх визначають як experimental чи post-pop (pop-noir, avant-pop).
Shortparis – це п’ятеро музикантів. Базуються в Санкт-Петербурзі, рідним містом називають Новокузнецьк (це далеко – десь між Новосибірськом та Красноярськом). Гурт діє з 2012 року.
Shortparis чекали. На сходах цирку черга – організатори кажуть про 1800 глядачів.
UPD. Після концерту у київському цирку анонсували, що Shortparis зіграють на Brave! Factory Festival 2019.
Фото: Оля Закревська
Амфітеатр заповнюється повністю. Артисти тримають інтригу: світло пригашене, паузу витримано.
Просто над ареною висить вертикальна світлова інсталяція, яка то гасне, заповнюючи зал темрявою, то вибухає червоним.
Посередині арени на круглій сцені розмістились вокаліст (Ніколай Комягін) та перкусіоніст (Даніла Холодков). На них – найбільш динамічна частина шоу. Якщо вони і спиняються, то лише тому, що цього вимагає режисура шоу. Грають треки з обох студійників – «Дочери» (2013) та «Пасха» (2017).
Вже на перших треках глядачі встають зі своїх місць та оточують манеж. Кому забракло місця – танцює на сходах.
Посеред концерту артисти зникають з центру арени та вже за хвилину опиняються на підвищеннях поруч із трибунами. Shortparis рівномірно розподілилися по всьому залу.
«Dans le port d'Amsterdam». Комягін стишується, вся увага на ньому. Співає «Amsterdam» – кавер на пісню бельгійця Жака Бреля (1964) про рутину голландського порту.
Наступний трек динамічніший. Вокаліст намагається максимально зависнути над натовпом, пробираючись декоративними конструкціями над входом на арену. Один крок – дошка під його ногою ламається. Комягін зберігає рівновагу, вдає, ніби нічого і не сталося.
У гурту особливо ретельне ставлення до візуальної складової. Shortparis самі режисують власні кліпи (лише до створення відео на трек «Стыд» долучили режисерку Інгу Шепєлєву).
Найбільш впізнавані треки – «Ту-ту», «Страшно» та «Новокузнєцк» – приберегли до завершення. Вокаліст йде в народ, ходить вздовж фан-зони довкола арени, на мить притискає когось із фанатів до себе. «Мить» триває ледь не хвилину.
Фінал: Комягін втікає на платформу над входом на арену. Освітлений прожекторами лише він. Відбиває ритм ударами по мікрофону. Останній удар, глядачі вибухають аплодисментами, вокаліст залишає сцену.
На біс Shortparis не виходять. Взагалі. Фанати знають про це, але все одно не розходяться – сподіваються, що цього разу артисти зроблять виняток.
Розбирають барабанні палички на підлозі. Хтось – яскравий піджак вокаліста. Пізніше організатори у групі проситимуть повернути той червоний піджак ASAP. «За приємний бонус, звичайно ж».
Після концерту організатори змушені відповідати не лише на (традиційні) закиди про якість звуку, але і пояснювати, як під час шоу жилося тваринами, яких утримують у приміщенні цирку.
Визнають: «Тварини у цирку були. Початково нас не попередили про те, що тварини там все ще залишились». Запевняють: побудували звукоізоляційну стіну між манежем та звіринцем, тварин перевели якнайдалі від арени, визвучували лише зал.
«Якби ми знали, що тваринам в цирку потенційно може бути нанесена хоч якась шкода – подія б не відбулася», – організатори, icecream promo, публікують пояснення одразу після концерту.