«Розрив» від Apple TV+ з розгону ввійшов у 2025 рік: серіал має високі 96% «свіжості» від критиків на Rotten Tomatoes, а з моменту виходу першої серії сезону (17 січня) він зібрав понад три мільярди стримів. Це проєкт Дена Еріксона й Бена Стіллера – так-так, того самого, що зіграв секс-символа Дерека Зуландера та зняв десяток фільмів, серед яких бойовик-пародія «Грім у тропіках» і комедія «Кабельник». «Розрив» – кіноробота зовсім іншого масштабу. Один епізод другого сезону коштує близько 20 мільйонів, але вартує кожної копійки, адже глядачі наввипередки шукають приховані сенси й будують теорії про кінцівку «Розриву».

«Розрив» розповідає про чотирьох працівників Lumon Industries – Марка, Геллі, Ділана й Ірвінга. Усі вони пройшли процедуру «розриву» людини надвоє: innie, який працює в офісі, й outie, який заступає після робочого дня без жодних спогадів про останні вісім годин. Дві іпостасі живуть в одному тілі, а режим «робота – дім» перемикається завдяки чипові, що вживляють у мозок. Герої намагаються зрозуміти, що ж це за таємнича, але надважлива робота, яку вони виконують вісім годин на добу, а серіал порушує важливі питання: innie та outie – це різні люди? Якщо так, то чи це не рабство – змушувати innie працювати, поки outie відпочиває? Чи процедура «розриву» дійсно допомагає другому «я» забути про травму іншого?

Фінальний епізод другого сезону під назвою Cold Harbor вийде 21 березня. Поки ми на нього чекаємо, Віледж розповідає про естетику ретро-офісів у «Розриві» й чому, на думку виробничого дизайнера серіалу Джеремі Гіндла, їх так не вистачає сучасному світові.

В інтервʼю Dezeen виробничий дизайнер «Розриву» Джеремі Гіндл поділився, що йому не вистачає дизайн-рішень із корпоративного світу минулого: «Зараз це кабінка й один світильник – доволі нудно як для місця, де ти проводиш увесь день». Офіси в «Розриві» аж ніяк не назвеш нудними. Але починати потрібно не з офісів, а з ліфта, де outie стає innie. Виходячи з нього, працівники Lumon Industries потрапляють у лабіринт білих стін і незліченних поворотів. Моторошна та стерильна атмосфера змінюється після прибуття в офіс: панельне освітлення, зелений килим, що нагадує штучну траву, і «чотириголова» кабінка з відсувними стінками для працівників відділу MDR (Macro Data Refinement) – Марка, Геллі, Ділана й Ірвінга.

То чим надихався Джеремі Гіндл, творець офісів «Розриву»? Як він сам розповідає, це штаб-квартира John Deere, машинобудівної компанії, що відома своїми тракторами, від архітекторів-модерністів Ееро Саарінена й Кевіна Роше. Але найбільше будівля Lumon Industries із «Розриву», принаймні ззовні, схожа на будівлю телекомунікаційної компанії Bell Labs у Нью-Джерсі від тих же архітекторів.

Штаб-квартира John Deere в американському місті Молін, штат Іллінойс. Будівлю відкрили у 1964-му, а за трохи менш як 30 років вона отримала нагороду ASLA Classic Award за «архетипове офісне середовище»

Будівля телекомунікаційної компанії Bell Labs (зверху) та офіс Lumon Industries із серіалу «Розрив» (знизу). Знайдіть 10 відмінностей

«Якщо працюєш у неймовірно гарному місці, ну як ти зможеш робити це неякісно? Як ти залишишся не натхненним? Ми будували для такого роду натхнення», – розмірковує Гіндл. Хоч innies у серіалі замкнені в офісі десь глибоко під землею, Гіндл наполягає, що пропрацювати дизайн простору – важливо: «Тобі ніби хочеться там бути, що трохи химерно. Я думаю, молоді люди розуміють серіал, бо вони зацінили дизайн». На його думку, молодь тягнеться до більш креативних і продуманих просторів, бо «вже давненько їх не бачила».

Сценарій спершу не мав описів офісу, але Джеремі Гіндл попрацював понаднормово – і вони зʼявилися. Він вважає, що в 1960-х «робота справді була роботою», а робочі місця зараз він називає несправжніми, занадто «домашніми»: «Не було причин залишатися там на 12 чи 14 годин – ти працював вісім годин і йшов додому». Такий підхід збігається і з ідеєю серіалу.

Факт того, що всі речі в офісах Lumon Industries створені самою ж компанією, допоміг Гіндлу з концепцією – химерні ретро-компʼютери, клавіатури й «миші» для роботи над дизайном, який нібито не мав би сенсу в «зовнішньому» світі, але працює в контексті офісних приміщень вигаданого всесвіту серіалу «Розрив».

Гіндл використовував деякі меблі 1960–1970-х років: робочий стіл від архітектора й дизайнера Кевіна Роше, а також стільці, які для Chanel створив Дітер Рамс, німецький дизайнер-мінімаліст, який керував брендом Braun понад 30 років.

Крім офісів, Гіндл також спроєктував одну з кімнат Lumon Industries на справжньому полі гольфу, де пасуться кози: «Я хотів прекрасні й реальні схили, які ніколи не вийде збудувати на майданчику, бо вийде, як у «Телепузиках», – каже він.

Натомість як у «Телепузиках» вийшло в офісі підрозділу MDR, де працюють головні герої. Підлога там устелена суцільним зеленим килимом, що віддалено нагадує штучну траву. Насправді килим набагато більш яскравий, ніж бачать глядачі – це потрібно, щоб він помірний зелений не перетворився на сірий після кольорокорекції.

Кіноблогер Magnify вважає, що творців «Розриву» надихав шведський фотограф Ларс Тунбʼєрк, а, зокрема, його серія робіт, присвячена офісам у Японії, Стокгольмі та Нью-Йорку.

Наступний сезон «Розриву» буде останнім?

Третій сезон «Розриву» ще не анонсували й офіційно навіть не погодили, пише Forbes – одне з багатьох світових видань, які отримали електронні листи від PR-служби Apple. Можливо, третього сезону взагалі не буде, але зрозуміліше стане після фіналу другого сезону, який дебютує 21 березня на Apple TV+.

Попри це, Бен Стіллер – шоуранер і режисер деяких епізодів – заявляв, що на третій сезон не доведеться очікувати три роки, а ще над ним нібито вже сидять сценаристи в Лос-Анджелесі. Крім того, «Розрив» – це найпопулярніше шоу Apple TV+ із великим відривом, ба навіть більше, – розривом.