«Розігріваємося, зарядочка, давайте! Зараз знімаємо активно!», – гукає режисер кліпу, виставляючи кадр. У ньому голі по пояс хлопці. Температура на вулиці не мінусова, але прохолодно. Це вже третя з 12 годин зйомок.

Від просторої будівлі, де облаштували знімальний майданчик, місцями залишилися тільки стіни й дах. «Пусті ангари – наша сильна сторона», – каже креативний директор Третьої штурмової Влад Кулик [так-так – креативний директор штурмової бригади – ред.].

Кліп на трек «Новий день» гурту «Пророки» й «Третьої штурмової»

Ми звикли, що «Третя штурмова», окрім виконання бойових завдань на фронті, робить віральні рекрутингові кампанії, знімає відеоформат «Двіж» із військовими у YouTube. А тепер новий етап – пише музику та знімає кліпи. Ось благодійний проєкт 3-ї ОШБр «Епоха».

На вісім пісень різних жанрів від українських артистів («Хейтспіч», Renie Cares, «ДК Енергетик», «229», PVNCH, «Проклятий Х!Й», Zwyntar, «Пророки») кліпи знімають вісім молодих режисерів. 

Усе це безплатно й без жодних обмежень: єдина умова – хоча би раз показати на відео шеврон бригади. Локації для зйомок 3-ї ОШБр також давали безплатно. Єдине, на що витрачали гроші – пляшки з водою для акторів і світло. Але навіть на це були знижки. Усі записані пісні – це власність 3-ї ОШБр, а всі роялті й прибутки з концертів підуть на потреби бригади.

Редактор культури Віледжа Олексій Морозов побував на зйомках восьмого й останнього кліпу «Епохи» для християнсього метал-гурту «Пророки». Про «Епоху» й подолання прірви між військовими й цивільними розповідають пресофіцер бригади Олександр Бородін та креативний директор бригади Влад Кулик.

Про «Епоху»

Ідея проєкту «Епоха» народилася близько року тому з уже згаданих «Пророків». Ще 20 років тому Влад Кулик уперше почув їхні пісні: російськомовну «Иисус Христос» й «Україна» – уже українською. Він згадує, що вони співали її у 2004 році у Криму, коли ще навіть не почався Майдан 2004 року.

Брати у проєкт «дуже відомі гурти» не хотіли, тож зосередилися на молодих: «Хотілося, щоб це були люди, у яких горять очі. Які мають ідеал, їбашать як добровольці». Вони додають, що краще мати справу напряму з творцем.

Але й ноунеймами учасників проєкту не назвеш. У доробку багатьох – упізнавані віральні треки, від яких неможливо сховатися користувачам соцмереж. Узяти хоча б автора рядків «Простите меня мужики за то шо не был в АТО!», які використовував як фон для фронтових відео чи не кожен військовий, який постить у TikTok. 

Кліп на трек «Окопна пісня» від «Оля! Додому!» та «229», авторів треку «Простите меня мужики за то шо не был в АТО!»

Вийде вісім пісень, але мало бути девʼять. «Одна відома артистка», імʼя якої вирішили не називати, «відпала». Уже були готові пісня й кліп, які мали показати першими. Але її продюсери нібито відмовилися віддати права на пісню, каже креативний директор бригади. У 3-й ОШБр кажуть, що їм прикро за артистку, бо вона свою частину роботи виконала, а от продюсери – ні.

Продюсерську роль у проєкті «Епоха» взяв Дмитро Однороженко, фронтмен «Хейтспіч». Гурт також написав пісню для «Епохи» під назвою «Аргумент». У бригаді вже планують схожі альбоми. Наприклад, збірку пісень про 3-тю ОШБр, бо в «Епосі» вона майже не згадується напряму.

Кліп режисера Іллі Дуцика для гурту «Хейтспіч» і «Третьої штурмової» на пісню «Аргумент»

Усі пісні з «Епохи» зіграють 7 грудня на концерті в Києві, щоб зібрати 2 000 000 гривень на американський бронетранспортер M113. Вартість квитка – 700 гривень. Локацію поки не розголошують.

Комунікаційник 3-ї ОШБр погоджується, що зараз бригади змагаються за увагу, а «підтягувати» аудиторію до зборів дедалі складніше: «Це я говорю про 3-тю ОШБр, яка має медійність. Страшно подумати, що з іншими підрозділами», – додає пресофіцер бригади Олександр Бородін.

Кліп режисерки Саші Туз для Renie Cares і «Третьої штурмової». «Усі заїбались. Те життя, яке було раніше, не вернути. Треба думати, як бути корисним сьогодні. Навіть якщо є розуміння, що скорше габелі, ніж перемога», – коментує Renie Cares Віледжу.

«Епоха» – це спроба достукатися до нової аудиторії. «Третя штурмова» вже тестувала такі формати на чемпіонаті з відеогри DOTA 2. Тоді зібрали 3,3 мільйона гривень за 30 годин. «Ми звикли, що робимо щось першими. Ніколи не знаєш – спрацює чи ні. Те, що ми використовували до цього… Постійно доводиться вигадувати нове», – кажуть у бригаді.

Spotify, Apple Music, Deezer, YouTube Music