«Розігріваємося, зарядочка, давайте! Зараз знімаємо активно!», – гукає режисер кліпу, виставляючи кадр. У ньому голі по пояс хлопці. Температура на вулиці не мінусова, але прохолодно. Це вже третя з 12 годин зйомок.

Від просторої будівлі, де облаштували знімальний майданчик, місцями залишилися тільки стіни й дах. «Пусті ангари – наша сильна сторона», – каже креативний директор Третьої штурмової Влад Кулик [так-так – креативний директор штурмової бригади – ред.].

Кліп на трек «Новий день» гурту «Пророки» й «Третьої штурмової»

UPD. Кліп «Пророків» поки що недоступний на YouTube через технічні проблеми. Доступ обіцяють оновити згодом.

Ми звикли, що «Третя штурмова», окрім виконання бойових завдань на фронті, робить віральні рекрутингові кампанії, знімає відеоформат «Двіж» із військовими у YouTube. А тепер новий етап – пише музику та знімає кліпи. Ось благодійний проєкт 3-ї ОШБр «Епоха».

На вісім пісень різних жанрів від українських артистів («Хейтспіч», Renie Cares, «ДК Енергетик», «229», PVNCH, «Проклятий Х!Й», Zwyntar, «Пророки») кліпи знімають вісім молодих режисерів. 

Усе це безплатно й без жодних обмежень: єдина умова – хоча би раз показати на відео шеврон бригади. Локації для зйомок 3-ї ОШБр також давали безплатно. Єдине, на що витрачали гроші – пляшки з водою для акторів і світло. Але навіть на це були знижки. Усі записані пісні – це власність 3-ї ОШБр, а всі роялті й прибутки з концертів підуть на потреби бригади.

Редактор культури Віледжа Олексій Морозов побував на зйомках восьмого й останнього кліпу «Епохи» для християнсього метал-гурту «Пророки». Про «Епоху» й подолання прірви між військовими й цивільними розповідають пресофіцер бригади Олександр Бородін та креативний директор бригади Влад Кулик.

Про «Епоху»

Ідея проєкту «Епоха» народилася близько року тому з уже згаданих «Пророків». Ще 20 років тому Влад Кулик уперше почув їхні пісні: російськомовну «Иисус Христос» й «Україна» – уже українською. Він згадує, що вони співали її у 2004 році у Криму, коли ще навіть не почався Майдан 2004 року.

Брати у проєкт «дуже відомі гурти» не хотіли, тож зосередилися на молодих: «Хотілося, щоб це були люди, у яких горять очі. Які мають ідеал, їбашать як добровольці». Вони додають, що краще мати справу напряму з творцем.

Але й ноунеймами учасників проєкту не назвеш. У доробку багатьох – упізнавані віральні треки, від яких неможливо сховатися користувачам соцмереж. Узяти хоча б автора рядків «Простите меня мужики за то шо не был в АТО!», які використовував як фон для фронтових відео чи не кожен військовий, який постить у TikTok. 

Кліп на трек «Окопна пісня» від «Оля! Додому!» та «229», авторів треку «Простите меня мужики за то шо не был в АТО!»

Вийде вісім пісень, але мало бути девʼять. «Одна відома артистка», імʼя якої вирішили не називати, «відпала». Уже були готові пісня й кліп, які мали показати першими. Але її продюсери нібито відмовилися віддати права на пісню, каже креативний директор бригади. У 3-й ОШБр кажуть, що їм прикро за артистку, бо вона свою частину роботи виконала, а от продюсери – ні.

Продюсерську роль у проєкті «Епоха» взяв Дмитро Однороженко, фронтмен «Хейтспіч». Гурт також написав пісню для «Епохи» під назвою «Аргумент». У бригаді вже планують схожі альбоми. Наприклад, збірку пісень про 3-тю ОШБр, бо в «Епосі» вона майже не згадується напряму.

Кліп режисера Іллі Дуцика для гурту «Хейтспіч» і «Третьої штурмової» на пісню «Аргумент»

Усі пісні з «Епохи» зіграють 7 грудня на концерті в Києві, щоб зібрати 2 000 000 гривень на американський бронетранспортер M113. Вартість квитка – 700 гривень. Локацію поки не розголошують.

Комунікаційник 3-ї ОШБр погоджується, що зараз бригади змагаються за увагу, а «підтягувати» аудиторію до зборів дедалі складніше: «Це я говорю про 3-тю ОШБр, яка має медійність. Страшно подумати, що з іншими підрозділами», – додає пресофіцер бригади Олександр Бородін.

Кліп режисерки Саші Туз для Renie Cares і «Третьої штурмової». «Усі заїбались. Те життя, яке було раніше, не вернути. Треба думати, як бути корисним сьогодні. Навіть якщо є розуміння, що скорше габелі, ніж перемога», – коментує Renie Cares Віледжу.

«Епоха» – це спроба достукатися до нової аудиторії. «Третя штурмова» вже тестувала такі формати на чемпіонаті з відеогри DOTA 2. Тоді зібрали 3,3 мільйона гривень за 30 годин. «Ми звикли, що робимо щось першими. Ніколи не знаєш – спрацює чи ні. Те, що ми використовували до цього… Постійно доводиться вигадувати нове», – кажуть у бригаді.

Spotify, Apple Music, Deezer, YouTube Music