Музика«Я не знаю, так паяє»: 10 найцікавіших українських пісень березня
Треки місяця, від Дорофєєвої до Dz’ob
The Village Україна продовжує щомісячну рубрику з найцікавішими прем’єрами української музики. На прохання редакції музичний критик Сергій Кейн виділяє 10 нових треків, що вийшли в березні.
Jockii Druce, Dorofeeva, Badwor7h – Журба
Енергійний, тривожний, кислотний – «попаяний» трек від задерикуватого репера, хард-денсового саундпродюсера та неочікуваної в цій компанії попспівачки.
За два роки після прориву пісні «Шо ви браття» (5+ мільйонів прослуховувань на Spotify) та після майже року мовчання репер Жоскій Дрюс оприлюднив дебютник «Trashhouttttttt». Жива суспільна сатира, особиста позиція без купюр, самоіронія, легкий харизматичний флоу та винахідливі, часом зубасті аранжування роблять цей реліз найцікавішим реп-альбомом із початку повномасштабного вторгнення. А блискуче камео Дорофєєвої в умовній «непопсі» хочеться вітати в надії на більше сміливості, експериментів, об’єму й у власній творчості в майбутньому.
Паліндром – Найліпший день
Весна у Львові, закоханість, улюблені місця, ритуали, віра в краще майбутнє, коли «сонце зійде з чорних хмар».
Львівський артист Степан Бурбан укотре доводить широту творчого діапазону: він майстерно втілює в піснях як біль, розпач, так і особисту й водночас універсальну світлу ностальгію, незламну життєствердність. «Найліпший день» – наче зворотна сторона пригніченої попередньої пісні «Сансет», де Паліндром закликав намалювати сонце.
Монтескʼє, Seira – П’яні діти в імлі
Рідкісна щемливість відчувається в цій композиції недаремно.
Ігор Хоркавий – львівський музикант, учасник лайв-бенду Паліндрома та співавтор його пісень – створив цей трек під впливом однієї з історій очевидців, які постраждали від російських воєнних злочинів. Запис ефектно доповнила вокалістка Сейра з постблек-метал гурту Pušča. З кожним синглом прийдешній дебютник Монтеск’є «Літанія радості й смутку» поступово стає одним із найочікуваніших в українській інді-музиці.
Polyvoda – Drunken Road
Стильовий джаз-поп з європейськими амбіціями.
Супергурт басиста Дениса Левченка («Бумбокс»), барабанника Михайла Бірченка (Hyphen Dash, Dorofeeva), клавішника Кирило Чихрадзе (Hurtom) та анонімної іноземної вокалістки випустив дебютний мініальбом «Queens». Він перегукується з найкращим сучасним британським джазом своєю гнучкістю, пружністю й хіп-хоповим флером. Ця музика заслуговує лунати на прогресивних радіостанціях Європи та найкращих концертних майданчиках.
Артистка Чуприненко – Степ
Пісня із запахом спекотного літа, киплячого варення й пилюки на дорозі, на доторк, як насіння, пісок і мушлі.
Напевно, ніхто нині не малює такі щемко ностальгійні образи, як акторка й музикантка Марія Чуприненко. Синестезійні рядки, емоційне виконання – історії артистки проживаєш разом із нею.
Éllia – Місто
Хардкорна композиція про самотність і відчай приїжджої людини у великому місті, про втрачені мрії та пристосування до холоду.
Емокор нульових живий, принаймні в піснях цього гурту, який заявив про себе рік тому й відтоді привертає увагу кожним синглом. «Місто» – особливо чуттєва робота з фактурним ліричним героєм, розповсюдженою подобою, у якій впізнається, зокрема, Степан Радченко з однойменного роману Валер’яна Підмогильного.
Обрій – Жовтий князь
Біль та історична пам’ять про Голодомор 1932–1933 років виливаються потужним ревінням.
Дез-металісти з Ужгорода представили могутню пісню, яка давно полюбилась їхній концертній публіці. Сингл увійде до майбутнього дебютника гурту, що має вийти восени й буде присвячений темі сталінських репресій. Вокаліст Обрію, Микола Мага, торік долучився до ЗСУ, тож наживо його заміняє згадана раніше Сейра з Pušča.
Sensitive Content – Ravedeath
Дебют місяця.
Sensitive Content – проєкт, ініційований групою українських електронних і джазових артистів Monoconda, The Lazy Jesus, Andrii Barmalii, Oleksandr Yavdyk. Перлиною супергурту, його найоригінальнішою складовою лишаються нестримні, гранично наелектризовані концерти. Мініальбом «Viter», заснований на тих самих треках, звучить як самостійна, окрема від живих виступів історія. Це майстерно спродюсований джангл і драм-н-бейс.
Dz’ob – Six Ate the Avalanches in the Rye
Дніпровський авангард для мозку й тіла, у найкращому вигляді.
Музика дніпровського електроакустичного колективу Dz’ob нюансовано поєднує розмаїті академічні й електронно-танцювальні жанри, техніки, школи. Це значний комерційний виклик, тож амбітне повернення гурту сприймається трепетно. Нова композиція, як і майбутня платівка, заснована на етюдах, створених для німого фільму 1929 року «Нариси радянського міста» на замовлення «Довженко-Центру».
Bunht – Proschay Svite
Делікатні гітарні варіації на тему брили сучасної української класики.
Київський продюсер Ярослав Татарченко, також відомий за гуртом «Тонка», випустив ніжний інструментальний альбом «Oneself Again» на лейблі No Time For Swing спільноти Fusion. Гнучкі мінімалістичні гармонії, занурені в ембієнтний простір, мають заспокійливий, медитативний вплив. У цій композиції Татарченко звертається до творчості Валентина Сильвестрова.