The Village Україна розповідає про головні альбоми сезону, які не варто пропускати.
Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів
John Legend: Legend
Хто це: У свої 43 John Legend має досвід співпраці з Каньє Вестом (не лише до того, як він збожеволів, а й до того, як він став зіркою), п’ять «Ґреммі» й EGOT. Цей термін означає статус людей, які отримали всі 4 основні премії в галузі розважального мистецтва США: «Еммі», «Ґреммі», «Оскар»і «Тоні».
Чому варто послухати: Альбом Legend дійсно приносить більше фану й фанку в музику Джона, ніж було протягом останнього десятиліття, пишуть на Pitchfork. Частково цю легкість можна пояснити тривалістю альбому: 81 хвилина і 24 пісні – це справжній подвійний лонгплей і такий додатковий простір дає Ледженду можливість «розім’яти кінцівки» й перейти до більш «грайливих режимів».
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 9 вересня
Blackpink: Born Pink
Хто це: Сучасні музичні огляди не можуть існувати без згадки про кей-поп, а про кей-поп неможливо говорити й не згадати Blackpink.
Чому варто послухати: Бо це не лише про кей-поп. У Pitchfork називають Born Pink компактною збіркою, де вісім пісень альбому поєднують жорсткий хіп-хоп із вкрапленнями попмузики, диско й балади.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 16 вересня
Arctic Monkeys: The Car
Хто це: Інді-рок голос покоління, який повертається з ретельно оркестрованим альбомом, наповненим загадковими піснями про кохання, тугу й сумніви. The Car – це та сама автівка, у якій ти їдеш без увімкненого приймача, слухаючи місто через шум двигуна.
Чому варто послухати: The Car був записаний у Лондоні, Саффолку й Парижі з незмінним продюсером гурту Джеймсом Фордом. «На цьому альбомі наукова фантастика не стоїть на порядку денному. Ми повернулися на Землю», – коментує фронтмен гурту Алекс Тернер в інтерв’ю The Big Issue.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 21 жовтня
Bjork: Fossora
Хто це: Музичні критики завжди відстоювали роботу Б’єрк, описуючи її як «найважливішого й далекоглядного музиканта свого покоління». Ну, і це ж Б’єрк, камон, у її фантастичному світі вічно живе надія.
Чому варто послухати: Альбом також був натхненний досвідом глобальної пандемії. «7 мільярдів із нас зробили це разом: жили вдома на карантині, пробули в одному місці достатньо довго, щоб пустити коріння», – зазначила артистка у своєму Instagram. У Rolling Stone пишуть, що назва альбому не дарма римується з латинським fossore – той, хто копає, – і є відчуття, що Б’єрк дійсно копається у своєму минулому, музичному й особистому.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 30 вересня
Benjamin Clementine: And I Have Been
Хто це: Свого часу Бенджаміна Клементайна в пресі клішували не інакше, як «чоловічою реінкарнацією Ніни Симон». Отримавши Mercury Prize з дебютним альбомом At Least for Now у 2015 році, Клементайн обрав шлях мистецтва, а не комерції. І це був власний шлях, без ярликів.
Чому варто послухати: The Guardian відзначають And I Have Been більш прямолінійним й елегантним альбомом, ніж попередній I Tell a Fly. Тут мелодії рясніють, оркестрові елементи поєднуються з електронікою, а досі вражаючий голос Клементайна знаходиться в центрі уваги, здатний подекуди шокувати і, несумнівно, викликати захоплення.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 28 жовтня
Red Hot Chili Peppers: Return of the Dream Canteen
Хто це: Це ті самі RHCP.
Чому варто послухати: Return of the Dream Canteen – другий альбом гурту, спродюсований Ріком Рубіном у 2022 році, а його здатність використовувати сильні сторони кожного учасника гурту залишається незмінною.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 14 жовтня
Carly Rae Jepsen: The Loneliest Time
Хто це: Що ми знаємо про Карлі напевне: вона вміє у наполегливість. Це вже давно не та наївна попдівчинка з Call Me Maybe, бо за десять років ми тут, обговорюємо п’ятий альбом сформованої артистки з власним звучанням.
Чому варто послухати: Pitchfork пишуть, що цей альбом «більш зацікавлений у втіленні ідей, ніж у формулюванні всеохоплювальної естетичної пропозиції», а також, що він «урізноманітнює її портфоліо попзвучань 1980-х років».
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 21 жовтня
Brockhampton: TM
Хто це: Отож, є NWA, є OFWGKTA, а є BROCKHAMPTON. Це щось мовою вдалих хіп-хоп колективів, а TM, на жаль, — гармонійна крапка у творчості останніх.
Чому варто послухати: Clash Music рецензує TM як «класичний запис Brockhampton», говорячи про бездоганний продакшн, зміну жанрів й одні з найчистіших текстів гурту за останній час. 11 треків чистої класики BH.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 18 листопада
Taylor Swift: Midnights
Хто це: Тейлор. Тейлор Свіфт. А Midnights – це вже її десятий студійний альбом, і він звучить як рефлексія, а не як переосмислення.
Чому варто послухати: Свіфт бачить, що світ бачить її, і замість того, щоб закриватися від нього, вона його поглинає, роблячи з погляду публіки своїм. Саме про це і є Midnights, пише The New York Times.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 21 жовтня
Stormzy: This Is What I Mean
Хто це: Stormzy сам характеризує себе як «дитя грайму», на яке найбільший вплив здійснили Wiley і Skepta. Водночас він також називає Френка Оушена й Лорін Гілл артистами, від яких черпає натхнення. Вплив останніх якраз максимально простежується в новій роботі артиста.
Чому варто послухати: This Is What I Mean – це сміливий альбом про демонстрацію вразливості, який продовжує головну місію колишнього репера – вийти за межі призначених йому ролей, зазначає рецензентка The Guardian. Загалом альбом сприймається як записка Stormzy до самого себе, він нікому нічого не доводить, і це прекрасно.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 25 листопада
The 1975: Being Funny in a Foreign Language
Хто це: Хоча їдкий асоціальний вайб фронтмена Метті Хілі і його фірмова претензійність досі присутні в цьому альбомі, у Being Funny in a Foreign Language відчувається розслабленість, якої The 1975 ніби не відчували за весь час свого існування.
Чому варто послухати: «The 1975 повертають рок 80-х на їхньому п’ятому альбомі», – пишe The Telegraph. Pitchfork характеризують Being Funny in a Foreign Language як стислий і змістовний альбом про кохання.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 14 жовтня
Yeah Yeah Yeahs: Cool It Down
Хто це: Музику цього інді-рок гурту описують як мікс ретростилів з важкими хард-роковими й панковими рифами поряд з ексцентричним жіночим блюзовим вокалом.
Чому варто послухати: Cool It Down – це творче свідчення того, наскільки освіжним може бути для гуртів дивитися вперед, а не назад, рецензують платівку в NME. Альбом також перервав девʼять років творчого мовчання гурту.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 30 вересня
Lil Baby: It’s Only Me
Хто це: Тексти Lil Baby (Домініка Джонса) звучать, мов римована біографія, переконливо й цілісно, аранжування ж повністю відкидає схожість із сучасними артистами: звук повністю протилежний тому, що роблять фрешмени. Це канонічний треп.
Чому варто послухати: It's Only Me – третій студійний альбом Lil Baby на якому, окрім «героя вечірки», присутні Future, Young Thug і Jeremih.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 14 жовтня
Slipknot: The End, So Far
Хто це: Slipknot – гурт, який точно не розпадається й не піде на пенсію з регулярними концертами, але без нової музики. Хоча, теоретично, могли б собі це дозволити.
Чому варто послухати: Останній альбом метал-гурту на Roadrunner Records може здатися «кінцем епохи», але наступний етап обіцяє бути не менш переконливим, зазначають критики NME.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 30 вересня
Death Cab For Cutie: Asphalt Meadows
Хто це: 10 альбомів і 25 років кар’єри. Вашингтонські інді-ветерани DCFC повертаються зрілими й упевненими, але з тією самою ранньою мелодійною магією в новій платівці.
Чому варто послухати: Критики PopMatters пишуть, що на Asphalt Meadow гурт заявляє про своє місце в пантеоні інді-року, створюючи музику, яка заслуговує на увагу, порівнюючи звучання з їхніми кращими ранніми роботами.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 16 вересня