Музика15 головних альбомів осені: від Arctic Monkeys до Тейлор Свіфт
Що ми слухали цього сезону
The Village Україна розповідає про головні альбоми сезону, які не варто пропускати.
Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів
John Legend: Legend
Хто це: У свої 43 John Legend має досвід співпраці з Каньє Вестом (не лише до того, як він збожеволів, а й до того, як він став зіркою), п’ять «Ґреммі» й EGOT. Цей термін означає статус людей, які отримали всі 4 основні премії в галузі розважального мистецтва США: «Еммі», «Ґреммі», «Оскар»і «Тоні».
Чому варто послухати: Альбом Legend дійсно приносить більше фану й фанку в музику Джона, ніж було протягом останнього десятиліття, пишуть на Pitchfork. Частково цю легкість можна пояснити тривалістю альбому: 81 хвилина і 24 пісні – це справжній подвійний лонгплей і такий додатковий простір дає Ледженду можливість «розім’яти кінцівки» й перейти до більш «грайливих режимів».
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 9 вересня
Blackpink: Born Pink
Хто це: Сучасні музичні огляди не можуть існувати без згадки про кей-поп, а про кей-поп неможливо говорити й не згадати Blackpink.
Чому варто послухати: Бо це не лише про кей-поп. У Pitchfork називають Born Pink компактною збіркою, де вісім пісень альбому поєднують жорсткий хіп-хоп із вкрапленнями попмузики, диско й балади.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 16 вересня
Arctic Monkeys: The Car
Хто це: Інді-рок голос покоління, який повертається з ретельно оркестрованим альбомом, наповненим загадковими піснями про кохання, тугу й сумніви. The Car – це та сама автівка, у якій ти їдеш без увімкненого приймача, слухаючи місто через шум двигуна.
Чому варто послухати: The Car був записаний у Лондоні, Саффолку й Парижі з незмінним продюсером гурту Джеймсом Фордом. «На цьому альбомі наукова фантастика не стоїть на порядку денному. Ми повернулися на Землю», – коментує фронтмен гурту Алекс Тернер в інтерв’ю The Big Issue.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 21 жовтня
Bjork: Fossora
Хто це: Музичні критики завжди відстоювали роботу Б’єрк, описуючи її як «найважливішого й далекоглядного музиканта свого покоління». Ну, і це ж Б’єрк, камон, у її фантастичному світі вічно живе надія.
Чому варто послухати: Альбом також був натхненний досвідом глобальної пандемії. «7 мільярдів із нас зробили це разом: жили вдома на карантині, пробули в одному місці достатньо довго, щоб пустити коріння», – зазначила артистка у своєму Instagram. У Rolling Stone пишуть, що назва альбому не дарма римується з латинським fossore – той, хто копає, – і є відчуття, що Б’єрк дійсно копається у своєму минулому, музичному й особистому.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 30 вересня
Benjamin Clementine: And I Have Been
Хто це: Свого часу Бенджаміна Клементайна в пресі клішували не інакше, як «чоловічою реінкарнацією Ніни Симон». Отримавши Mercury Prize з дебютним альбомом At Least for Now у 2015 році, Клементайн обрав шлях мистецтва, а не комерції. І це був власний шлях, без ярликів.
Чому варто послухати: The Guardian відзначають And I Have Been більш прямолінійним й елегантним альбомом, ніж попередній I Tell a Fly. Тут мелодії рясніють, оркестрові елементи поєднуються з електронікою, а досі вражаючий голос Клементайна знаходиться в центрі уваги, здатний подекуди шокувати і, несумнівно, викликати захоплення.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 28 жовтня
Red Hot Chili Peppers: Return of the Dream Canteen
Хто це: Це ті самі RHCP.
Чому варто послухати: Return of the Dream Canteen – другий альбом гурту, спродюсований Ріком Рубіном у 2022 році, а його здатність використовувати сильні сторони кожного учасника гурту залишається незмінною.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 14 жовтня
Carly Rae Jepsen: The Loneliest Time
Хто це: Що ми знаємо про Карлі напевне: вона вміє у наполегливість. Це вже давно не та наївна попдівчинка з Call Me Maybe, бо за десять років ми тут, обговорюємо п’ятий альбом сформованої артистки з власним звучанням.
Чому варто послухати: Pitchfork пишуть, що цей альбом «більш зацікавлений у втіленні ідей, ніж у формулюванні всеохоплювальної естетичної пропозиції», а також, що він «урізноманітнює її портфоліо попзвучань 1980-х років».
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 21 жовтня
Brockhampton: TM
Хто це: Отож, є NWA, є OFWGKTA, а є BROCKHAMPTON. Це щось мовою вдалих хіп-хоп колективів, а TM, на жаль, — гармонійна крапка у творчості останніх.
Чому варто послухати: Clash Music рецензує TM як «класичний запис Brockhampton», говорячи про бездоганний продакшн, зміну жанрів й одні з найчистіших текстів гурту за останній час. 11 треків чистої класики BH.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 18 листопада
Taylor Swift: Midnights
Хто це: Тейлор. Тейлор Свіфт. А Midnights – це вже її десятий студійний альбом, і він звучить як рефлексія, а не як переосмислення.
Чому варто послухати: Свіфт бачить, що світ бачить її, і замість того, щоб закриватися від нього, вона його поглинає, роблячи з погляду публіки своїм. Саме про це і є Midnights, пише The New York Times.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 21 жовтня
Stormzy: This Is What I Mean
Хто це: Stormzy сам характеризує себе як «дитя грайму», на яке найбільший вплив здійснили Wiley і Skepta. Водночас він також називає Френка Оушена й Лорін Гілл артистами, від яких черпає натхнення. Вплив останніх якраз максимально простежується в новій роботі артиста.
Чому варто послухати: This Is What I Mean – це сміливий альбом про демонстрацію вразливості, який продовжує головну місію колишнього репера – вийти за межі призначених йому ролей, зазначає рецензентка The Guardian. Загалом альбом сприймається як записка Stormzy до самого себе, він нікому нічого не доводить, і це прекрасно.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 25 листопада
The 1975: Being Funny in a Foreign Language
Хто це: Хоча їдкий асоціальний вайб фронтмена Метті Хілі і його фірмова претензійність досі присутні в цьому альбомі, у Being Funny in a Foreign Language відчувається розслабленість, якої The 1975 ніби не відчували за весь час свого існування.
Чому варто послухати: «The 1975 повертають рок 80-х на їхньому п’ятому альбомі», – пишe The Telegraph. Pitchfork характеризують Being Funny in a Foreign Language як стислий і змістовний альбом про кохання.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 14 жовтня
Yeah Yeah Yeahs: Cool It Down
Хто це: Музику цього інді-рок гурту описують як мікс ретростилів з важкими хард-роковими й панковими рифами поряд з ексцентричним жіночим блюзовим вокалом.
Чому варто послухати: Cool It Down – це творче свідчення того, наскільки освіжним може бути для гуртів дивитися вперед, а не назад, рецензують платівку в NME. Альбом також перервав девʼять років творчого мовчання гурту.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 30 вересня
Lil Baby: It’s Only Me
Хто це: Тексти Lil Baby (Домініка Джонса) звучать, мов римована біографія, переконливо й цілісно, аранжування ж повністю відкидає схожість із сучасними артистами: звук повністю протилежний тому, що роблять фрешмени. Це канонічний треп.
Чому варто послухати: It's Only Me – третій студійний альбом Lil Baby на якому, окрім «героя вечірки», присутні Future, Young Thug і Jeremih.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 14 жовтня
Slipknot: The End, So Far
Хто це: Slipknot – гурт, який точно не розпадається й не піде на пенсію з регулярними концертами, але без нової музики. Хоча, теоретично, могли б собі це дозволити.
Чому варто послухати: Останній альбом метал-гурту на Roadrunner Records може здатися «кінцем епохи», але наступний етап обіцяє бути не менш переконливим, зазначають критики NME.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 30 вересня
Death Cab For Cutie: Asphalt Meadows
Хто це: 10 альбомів і 25 років кар’єри. Вашингтонські інді-ветерани DCFC повертаються зрілими й упевненими, але з тією самою ранньою мелодійною магією в новій платівці.
Чому варто послухати: Критики PopMatters пишуть, що на Asphalt Meadow гурт заявляє про своє місце в пантеоні інді-року, створюючи музику, яка заслуговує на увагу, порівнюючи звучання з їхніми кращими ранніми роботами.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 16 вересня