Музика23 головні альбоми весни
Кендрік Ламар, Гаррі Стайлз, Arcade Fire (й інші альбоми, які ми всі пропустили цієї весни)
The Village Україна розповідає про альбоми, які всі ми пропустили цієї весни.
Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів
Rex Orange County “Who Cares?”
Хто це: У 23 роки Александер О’Коннор встиг випустити три альбоми й допомогти Tyler, the Creator зробити “Flower Boy”. Якщо його три альбоми й фіксують якийсь сюжет, то це шлях від підліткового захоплення (і підліткової тривоги) до прийняття й дорослішання.
Чому варто послухати: Рецензент The Guardian називає “Who Cares?” «милим, але не видатним» альбомом, якому «бракує глибини, щоб по-справжньому запам’ятатися». Але зверніть увагу: якщо вам подобається саморобне звучання так званих «альбомів, записаних у спальні» або хочеться почути ще одну спільну роботу Rex Orange County із Тайлером.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 11 березня
Rosalia “Motomami”
Хто це: Після того, як Ліонель Мессі залишив «Барселону», Росалію можна впевнено називати найбільш популярною мешканкою Барселони. Її попередній альбом El Mal Querer хвалили як концептуальний і через поєднання фламенко й електронної музики, і через нетипову структуру з літературними й релігійними алюзіями. Після такого артмейнстриму протягом останніх чотирьох років від Росалії чекали дуже багато, але отримували хіба що постійне поповнення колекції фітів: від Біллі Айліш і Джеймса Блейка до Travis Scott і J Balvin.
Чому варто послухати: “Motomami” – альбом ще більш впевненої в собі (і ще більш розкутої) Росалії, що вона візуально підкреслює завдяки захопленню мотоциклами. Як свідчення кліп на трек “Saoko”, який до повномасштабного вторгнення рф Росалія встигла зняти на Подільсько-Воскресенському мосту в Києві. «На цьому альбомі вона звучить так, ніби надприродно легко живе зі своїм талантом і нарешті готова нас усіх впустити до себе», – пише Pitchfork.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 18 березня
Charli XCX “Crash”
Хто це: Найбільш поповий і найбільш комерційно успішний альбом Charli XCX, який сама Charli XCX подає як виклик комерційній музиці й великим лейблам.
Чому варто послухати: На цьому парадоксі побудований і п’ятий та останній альбом англійської експериментаторки та провокаторки для Atlantic Records. «Якщо “Crash” дійсно є закінченням Charli XCX як мисткині, яка співпрацює з великими лейблами, то який же [крутий] це фінал», – пише NME.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 18 березня
Denzel Curry “Melt My Eyez See Your Future”
Хто це: За чотири альбоми Дензел Каррі створив чимало образів і випрацьовував голос, який Pitchfork називає «на половину бойовим кличем, на половину панічною атакою». Але найбільш відвертий і сильний альбом записав, коли почав говорити про себе та свій досвід. І це досвід 27-річного афроамериканця, який досі намагається осмислити вбивство брата поліцією.
Чому варто послухати: «Я люблю традиційний альбом, я люблю драм-н-бейс, я люблю треп, я люблю поезію. І багато з цього всього буде вплетено в альбом, включно з джазом і багатьма жанрами, на яких я виріс», – анонсував альбом Каррі. Про багатожанровість подбали партнери T-Pain, Slowhati і Rico Nasty. Шкода, що нам не вдасться почути його наживо на виступі в Києві, який планували на 30 травня.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 25 березня
Kavinsky “Reborn”
Хто це: Французький діджей Kavinsky вийшов у мейнстрим після фільму «Драйв» із Раяном Ґослінґом і треку “Nightcall”. Музику він випускає в образі електронного музиканта, який розбився в автокатастрофі на Ferrari Testarossa та повернувся до життя як зомбі. І звучить це дійсно, як музика зомбі, який розбився на Ferrari.
Чому варто послухати: Перший за дев’ять років альбом Kavinsky теж порівнює з водінням, але вже на повільніших швидкостях. До повного «переродження» справа не доходить, пише NME, але водночас називає альбом «роботою більш розслабленого митця».
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 25 березня
Red Hot Chili Peppers “Unlimited Love”
Хто це: Перший за шість років альбом Red Hot Chili Peppers із Джоном Фрушанте, перший за понад десять років альбом RCHP із суперпродюсером Ріком Рубіном, перший за 16 років топ гурту в американському чарті.
Чому варто послухати: Вони повернулися. «Цей альбом відчувається, як повернення додому», – дає висновок Rolling Stone.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 1 квітня
Jack White “Fear of the Dawn”
Хто це: З чого почати? Можливо, один із найбільш впливових музикантів 21 століття, який не зупинив оберти після розпаду The White Stripes. Джек Вайт підготував за пандемію багато нового матеріалу, який врешті довелося розділити на два альбоми. Після квітневого рокового “Fear of the Dawn” він випустить більш спокійний “Entering Heaven Alive” у липні.
Чому варто послухати: Rolling Stone називає альбом «химерним ейфорійним експериментом». Pitchfork просто дивується, як Вайт продовжує вигадувати таку по-творчому дивну музику.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 8 квітня
Father John Misty “Chloe and the Next 20th Century”
Хто це: Джош Тіллман давно погрожував це зробити й нарешті зробив. “Chloe and the Next 20th Century” – це саундтрек до чорно-білого фільму золотої епохи Голлівуду, який так ніколи й не вийшов і який працює за логікою снів у найкращих традиціях Девіда Лінча. Балада про соціалістку Хлою тут сусідить із гімном на смерть улюбленого кота, а джазовий гімн белетристиці – із раптовим переходом на іспанську.
Чому варто послухати: Якщо вам сподобався “Pure Comedy”, але в певні моменти відчувалося, що Тіллман хотів втиснути в нього забагато актуального (і своїх думок про актуальне). Новий альбом взагалі відходить від концепції часу, у цій безчасовості він заплутує слухачів, які намагаються стежити за персонажами та історією, але в цьому й сенс, пише Pitchfork.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 8 квітня
Wet Leg “Wet Leg”
Хто це: Якщо рік-два тому рокери старої школи мали називати Біллі Айліш у відповідь на запитання, хто їм подобається із фрешменів, то, схоже, тепер це Wet Leg. Після схвалення від Дейва Ґрола та Джека Вайта й першого вірального хіта “Chaise Longue” вкотре рятувати рок доведеться жіночому дуету з британського острова Вайт.
Чому варто послухати: Vogue називає Wet Leg «найбільш трендовим гуртом у світі». «Це дебют, який став миттєвою класикою й виправдав хайп», – підсумовує п’ятизіркову рецензію NME.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 8 квітня
Vince Staples “Ramona Park Broke My Heart”
Хто це: Комптон можна романтизувати, а можна про рідний район розповідати так, як це робить Вінс Стейплз.
Чому варто послухати: «Елегією викраденої юності» називає альбом Pitchfork, виділяючи новий для Стейплза, більш стриманий та інтроспективний підхід.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 8 квітня
Camila Cabello “Familia”
Хто це: Каміла Кабельйо народилася на Кубі, засвітилася на X-Factor, після участі в гурті Fifth Harmony запустила сольну кар’єру, а торік зіграла Попелюшку. Щоб ця історія не здавалася аж надто казковою, вона присвятила третій альбом родині у всій красі та складності цієї теми.
Чому варто послухати: «Цей альбом надихнули дві речі: родина та їжа», – пояснює Кабельйо. Вона має на увазі, що за час пандемії ми всі переконалися, з ким саме хочемо проводити час і ділити вечерю. У найсильніші моменти, як у співпраці з Віллоу Сміт, здається, що вона дійсно щира, пише Pitchfork.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 8 квітня
The Linda Lindas “Growing Up”
Хто це: Чотири школярки записали трек “Racist Sexist Boy” у бібліотеці Лос-Анджелеса, присвятивши його однокласнику. Далі були виступи на лейт-найт-шоу, контракт із лейблом і дебютний альбом.
Чому варто послухати: «Якби у світі була справедливість, ці пісні слухала б кожна школярка й кожен підліток, який хоче здаватися своїм», – пише в рецензії Variety.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 8 квітня
Pusha T “It’s Almost Dry”
Хто це: Журнал GQ називає Pusha T «поетом кокаїнового репу» та «Мартіном Скорсезе від репу»: назва його нового альбому описує й закінчення роботи над шедевральним витвором мистецтва, і процес приготування наркотиків. Із такими амбіцями можна дозволити собі запросити продюсувати альбом водночас Каньє Веста та Фаррелла Вільямса.
Чому варто послухати: У критичній рецензії Variety Pusha T радять відходити від кокаїну й манії величі, переходячи до тем, які більше личать 45-річному батьку. Consequence опонує: Pusha T ще ніколи не писав і не записував нічого сильнішого.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 22 квітня
Future “I Never Liked You”
Хто це: GQ нарік Future найкращим репером сьогодення, Каньє Вест називає його «найбільш впливовим митцем десятиліття». Із другим визначенням сперечатися значно складніше, тому що фірмовий автотюновий флоу Future настільки визначає сучасний хіп-хоп, що жарти про T-Pain озвучувати вже просто незручно.
Чому варто послухати: По-перше, заради української паляниці в кліпі на лід-сингл “Wait For U” із Дрейком. По-друге, як пише NME, цим альбомом «господар Атланти доводить, що він досі на вершині».
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 29 квітня
Arcade Fire “WE”
Хто це: Коли у 2011 році Arcade Fire отримали «Ґреммі» за найкращий альбом року, здалося, що музичні премії не безнадійні. Сам гурт це все, звісно, не цікавило: після зухвалого дебюту з “Funeral”, зразкового альбому “Neon Bible” і кристалізації стилю в “Reflektor” Він Батлер і мультиінструментальна команда загралися в метаігри в “Everything Now”, змішавши в одну купу семпли ABBA, створені для промо-кампанії сухі сніданки та фіджет-спінери за 100 доларів.
Чому варто послухати: Новий альбом під назвою “WE” чекали як повернення тих самих Arcade Fire. Десь так і вийшло: тут є пісні, які можна грати в одному сеті з “The Suburbs”, є слова, від яких сам Батлер зривається на сцені, є нетипова структура, і є справжній гімн епосі постійного відчуття тривоги. А ще тут є багато тиші й пауз, які гурт використовує не гірше за приспіви, створені для підспівування на фестивалях. «Це чудовий альбом, цього разу з акцентом не на свист чи дзвони, а на саму музику», – пише Variety.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 6 травня
Sharon Van Etten “We’ve Been Going About This All Wrong”
Хто це: Ви можете не впізнати ім’я Шерон ван Еттен, але ви точно чули пісню “Seventeen” або бачили її в серіалі «ОА» чи новому «Твін Піксі». Новий альбом ван Еттен записала в домашній студії під час пандемії.
Чому варто послухати: Pitchfork називає “Mistakes” найбільш поповим треком у кар’єрі ван Еттен, це може бути хорошою точкою входу в “We’ve Been Going About This All Wrong”.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 6 травня
Kendrick Lamar “Mr. Morale & the Big Steppers”
Хто це: Коли GQ коронував Future як найкращого репера сьогодення, однією з причин журнал називав те, що Кендрік Ламар дозволяє собі випускати альбом що п’ять років. Після шедевра й одного з визначальних витворів мистецтва покоління “To Pimp A Butterfly” Кендрік може дозволити собі будь-що, і в принципі на “Mr Morale and the Big Steppers” він собі це дозволяє: лауреат Пулітцера використовує мову ненависті для того, щоб засудити гомофобію, і скаржиться на «культуру скасування». Але чи не найбільше критики отримує через те, що в статусі живого класика та ледве не пророка дозволяє собі альбом, присвячений не структурним чи світоглядним проблемам, а собі, своєму психічному здоров’ю та своїй родині.
Чому варто послухати: Можливо, заради зразкового використання розповіді від першої особи, яке Кендрік викручує на максимум завдяки нейромережевим Каньє та Віллом Смітом у “Heart Part 5”. Чи заради найкращого дуету року із зіркою фільму «Зола» Тейлор Пейдж. Чи заради розповіді про те, що він переспав із донькою шерифа, який заарештував його дядька. Або тоді, коли замість очікуваного радійного хіта на перебивання, Кендрік видає чергове зізнання, до якого ми не були готові. «Цей альбом [найкрутіший] тоді, коли намагається дражнитися зі слухачами», – пише рецензент Vulture.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 13 травня
The Smile “A Light For Attracting Attention”
Хто це: Слово «усмішка» в українській мові позначає привітну дію, водночас «посмішка» може бути тільки сумною чи іронічною. У назві нового супергурту від творців Radiohead Тома Йорка, Джонні Ґрінвуда та Найджела Ґодріча мається на увазі саме посмішка, пояснює Йорк.
Чому варто послухати: «Це дебют, який може бути некардинально іншим [у порівнянні Radiohead], але однаково винятковий», – хвалить перший альбом the Smile Алексіс Петрідіс із The Guardian.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 13 травня
Florence + The Machine “Dance Fever”
Хто це: Флоренс Велч приїхала в Нью-Йорк для запису нового альбому в лютому 2020 року, а тоді почалася пандемія. Вплив локдаунів на музику та цілу низку «коронавірусних альбомів» ми всі, мабуть, зможемо оцінити тільки на дистанції, але Florence + The Machine ця пауза та викликана нею ізоляція, здається, пішла на користь. Ми просто раді, що як майданчик для битви зі своїм відчуттям тривоги (персоналізованим актором Біллом Найї) Флоренс обрала Київ, знявши триптих кліпів із режисеркою Отем Де Вайлд на ВДНГ.
Чому варто послухати: «Пандемійний альбом» змушує Флоренс Велч спрямувати погляд усередину, дослідивши її стосунки зі своїм публічним образом і виступами на сцені. Це її найбільш особисті тексти й одні з найбільш болісних», – пише Pitchfork.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 13 травня
The Black Keys “Dropout Boogie”
Хто це: Торік The Black Keys випустили десятий альбом “Delta Kream”. За фірмовим гітарним звучанням Дена Ауербаха та Патріка Карні не всі встигли зрозуміти, що це був альбом каверів на кантрі-блюз; це був той випадок, коли важко було відділити триб’ют від прямого наслідування. Новий запис “Dropout Boogie” можна вмикати одразу після нього, відрізнити перехід буде непросто.
Чому варто послухати: Rolling Stone пише, що The Black Keys досі найкращий гаражний гурт, який може збирати арени, а їхній підхід називає «мінімалізмом у рок-н-ролі».
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 13 травня
Harry Styles “Harry’s House”
Хто це: Про One Direction згадувати вже якось не солідно: Гаррі Стайлз випускає потрійно платинові альбоми, знімається у фільмах Marvel і Крістофера Нолана та розбиває гендерні стереотипи з обкладинки Vogue. Хлопчик подорослішав у нас на очах.
Чому варто послухати: NME називає “Harry’s House” найкращим альбомом Стайлза. Variety пише, що він «більш інтимний, менш стадіонний», ніж його попередники. Consequence вважає, що Стайлз – одна з найцікавіших зірок сучасного попу.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 20 травня
Lykke Li “Eyeye”
Хто це: Лі Люкке не могла придумати кращу назву альбому, ніж попереднього разу з “So Sad, So Sexy”, але змогла зробити ще кращий альбом про розлучення.
Чому варто послухати: «Її музика є таким же супутником смутку, як сонце є супутником ранку», – не боїться гучних порівнянь Pitchfork.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 20 травня
Liam Gallagher “C’mon You Know”
Хто це: Ліам Ґаллагер не розуміє, навіщо щось змінювати. «Мене влаштовує формула, – розповідає він перед виходом нового альбому NME. – Усі ці люди, які постійно хочуть робити щось нове, хай роблять, що хочуть. Але, якщо мені щось подобається, я його залишаю». Кращого визначення для сольної кар’єри співзасновника Oasis і не придумати.
Чому варто послухати: Утім, водночас новий альбом Ґаллагера-молодшого однаково називають «найкращим і найбільш експериментальним». Як підтвердження трек “Everything’s Electric”, який він написав із Дейвом Ґролом.
Де слухати: Apple Music, Spotify, YouTube Music
Прем’єра: 27 травня
Обкладинка: Kendrick Lamar “Mr. Morale & the Big Steppers”