4 липня в кінотеатрах України стартує трилер-горор «МаХХХін» – завершальна частина трилогії Х від культової студії А24 і режисера Тая Веста. У бліцінтерв’ю для The Village Україна режисер розповів про свободу в роботі над горорами, вайб Голлівуду 80-х і співпрацю із зіркою всіх частин трилогії Мією Гот.

Фінальний трейлер фільму «МаХХХін»

Про що фільм

   

«МаXXXін» – завершальний фільм нашумілої горор-трилогії Х режисера Тая Веста про пошуки слави за будь-яку ціну та криваві наслідки цього процесу. До трилогії також входять фільми Х і «Перл» (обидва – 2022 року). Головну роль, як і в попередніх стрічках, зіграла сучасна королева крику Міа Гот. Випустила стрічку студія А24 – найпотужніша на сьогодні інді-компанія, у бібліотеці якої такі оригінальні фільми, як Ex Machina, «Сонцестояння» й нещодавнє «Повстання Штатів», суперхітові серіали «Ейфорія» (HBO) та «Гризня» (Netflix) і, звісно, чи не найдивніша стрічка, що коли-небудь отримувала «Оскар», – «Все завжди і водночас».

Сюжет «МаXXXін» розгортається навколо Максін Мінкс (Міа Гот) – акторки з порно-індустрії, яка не просто мріє бути великою зіркою, а впевнена, що це її доля. Максін уже майже здійснила свою заповітну мрію – стати зіркою справжнього, а не «дорослого» кіно. Та саме тоді, коли вона нарешті отримала свою першу роль у великому горор-фільмі The Puritan 2, на дівчину розпочинає полювання загадковий маніяк-убивця на прізвисько Нічний сталкер, що переслідує молодих людей по всьому Лос-Анджелесу. Переслідувач не лише становить загрозу її життю, але також може викрити зловісне минуле Максін і цим цілковито знищити її голлівудську кар’єру. Дівчина готова піти на що завгодно, щоб захистити себе й свій шанс на таку бажану славу.

Для фільму зібрали зірковий акторський склад: окрім Мії Гот, тут є Елізабет Дебікі (принцеса Діана із серіалу «Корона»), Лілі Коллінз (зірка серіалу «Емілі в Парижі»), Мішель Монаган («Місія нездійсненна») й Кевін Бейкон («Ілюзія безпеки»). Ще – Боббі Каннавале («Ірландець»), Джанкарло Еспозіто (Гус Фрінг із «Пуститися берега» та «Краще подзвоніть Солу») й двоє акторів-музикантів – Мозес Самні (серіал «Ідол») та співачка Halsey («Народження зірки»).

«MaXXXiн повертає вас у час та атмосферу 1980-х: у брудніший і розпусніший Голлівуд, що водночас дуже нагадує той Голлівуд, який ми знаємо й любимо сьогодні. Ця атмосфера – центр еволюції Максін як персонажа, коли вона підіймається кар'єрними сходами в індустрії. Ми дуже ретельно працювали над усіма деталями», – розповідає Тай Вест.

Задля максимальної правдивості творці фільму не вигадували маніяка, який переслідує головну героїню, а натомість створили його образ на основі реального серійного вбивці Річарда Раміреза, який у середині 1980-х тероризував Каліфорнію, за що й отримав від ЗМІ прізвисько Нічний сталкер (Night Stalker). А також намагалися максимально використати реальні впізнавані голлівудські локації – зокрема, найвідоміший горор-будинок усіх часів – мотель Бейтса з фільму Альфреда Гічгока «Психо» (1961).

Ми провели бліцінтерв’ю з Таєм Вестом про любов режисера до жанру горор і співпрацю з Мією Гот.

– Що змушує вас знову й знову повертатися до жанру горор?

– Для режисера цей жанр привабливий тим, що тут немає стільки обмежень, як в інших [жанрах]. Наприклад, якщо ти знімаєш чисту драму або романтичну комедію, тобі доведеться дотримуватися реальності. І якщо ти надто далеко відійдеш від візуальних норм, це порушить історію й виглядатиме дивно. Тоді як у жахах ти насправді можеш робити все, що завгодно. Це – експериментальний жанр кіно на межі, де можна бути настільки реалістичним або нереалістичним, як тобі хочеться.

– Усі фільми трилогії Х – горори, утім, зовсім різні. Дія «Перл» відбувається на початку 20 століття на фермі в глушині, де живе молода жінка, готова на все заради слави. Х – це вже 1970-ті, та сама ферма, на якій знімають кіно для дорослих. «МаХХХін» – 1980-ті, уже не глушина, а самий центр кіножиття, Голлівуд. Ви наголошуєте, що всі фільми можна дивитися як окремі історії, утім, усі вони становлять одне ціле. Що їх об’єднує?

– Насамперед – тема: акторська майстерність, шоубізнес, старіння – усі ці речі проходять крізь усі три фільми. Але також – кінематограф як такий: кожен фільм віддає данину певним жанрам і фільмам, що були популярні в той чи інший період. У «Перл» це мюзикли й повнометражні діснеївські мультфільми, в Х – слешери 1970-х і насамперед «Техаська різанина бензопилкою», а в «МаХХХін» – еротичні трилери й драми 1980-х, фільми жахів у жанрі джалло, навіть «Термінатор».

– Ви дуже тісно співпрацювали з Мією Гот у цих трьох фільмах – і в МаХХХін вона вже не лише акторка, але й виконавча продюсерка. Розкажіть про цю співпрацю.

– Цих фільмів не було би без студії А24, що повірила в цю божевільну ідею, і їх не було би без Мії Гот – бо ніхто інший так би все це не зіграв. Коли я зустрів Мію, то одразу зрозумів, що вона просто ідеальна для мого фільму. А ще – просто не міг повірити, що ніхто до мене не давав їй головної ролі. Ми з Мією дуже добре ладнаємо. У нас легка й гармонійна співпраця, і це дуже важливо, адже ми вже чотири роки постійно працюємо разом.

Її героїня Максін Мінкс, із якою глядачі познайомилися в Х, еволюціонувала в новому фільмі – і сама Мія також еволюціонує. Цією трилогією я завжди прагнув вшанувати мистецтво створювати кіно, й акторство – це невіддільна складова цього процесу. Я захоплено спостерігав за Мією протягом трьох фільмів, розкриваючи її талант та акторський діапазон, що постійно еволюціонують.

– Останніми роками в кіно й серіалах відбувається справжній бум естетики 1980-х – згадати хоча б серіал «Дивні дива», що поставив одразу кілька рекордів переглядів на Netflix. «МаХХХін» теж має цей вайб 1980-х…

– Такий, але не зовсім. Так, це попсово, але прив’язано до більш грубих 80-х, а не до 80-х у стилі торговельних центрів. У «МаХХХін» ви побачите гламурний бік кінобізнесу й водночас – похмурий бік Голлівуду. До того ж у вайбі 1980-х у «МаХХХін» можна відчути вплив бойовиків тих часів, як-от «Термінатор» і «Командо». Коли я дорослішав, вони мали величезний вплив на мене. Я навіть не можу сказати, що вони мені подобаються... Просто є в них щось таке, що тепер назавжди пов’язане з тканиною моєї реальності. 

– Ви досліджували багато різних піджанрів фільмів жахів. X – це слешер. «Таємниці старого готелю» – фільм про привидів, «Будинок диявола» – фільм про культ. Чи є якийсь піджанр жахів, який ви ще не встигли дослідити, але хотіли б?

– Так, є кілька. Зокрема, я ніколи не знімав фільм про прибульців, вампірів чи перевертнів. Є багато речей, яких я ще не зробив. І одразу скажу – у «MaXXXiн» немає ані вампірів, ані перевертнів, ані прибульців. Тож – усе ще попереду.

  Дізнатися більше контекстів про «МаХХХін» можна 6 липня о 19:50 на лекції в кінотеатрі «Жовтень» від ведучих подкасту про кіно й попкультуру Vertigo Юрія й Олександри Поворозників.