ФоторепортажДискотека 2000-х: Fatboy Slim, «Бумбокс» і «Курган & Agregat». Atlas Weekend 2021, частина 3
Ґрета Тунберґ, Каньє Іст та білоруська сцена
У третій репортажний день Fatboy Slim цитує Ґрету Тунберґ, «Бумбокс» каверить «Крихітку», Onuka чудова (прогнозовано), вокаліст «ЛСП» святкує день народження (вітаємо – ред.). А «Курган & Agregat» тим часом можуть сперечатися із Tommy Cash за право називатися хедлайнером своєї сцени.
Редакція уже третій день поспіль продовжує знущатись над читачами, публікуючи (відредаговану та скорочену) переписку в чаті замість нормального тексту з фестивалю і поки нахабно не планує просити за це вибачення.
Раніше ми розповідали про дні Atlas Weekend Friends Edition із Веркою Сердючкою і Wellboy та «Океаном Ельзи» і DakhaBrakha.
Дійові особи:
Ярослав Друзюк, заступник головного редактора, ностальгує за 2000-ми
Настя Шумилова, знає, як звуть соліста «ЛСП»
Настя Кузьменко, стажерка, стежить за TikTok-трендами (як виявилось)
Максим Когутяк, стажер, болєльщік
Наті Авдєєва, продюсерка, прийшла поплакати на «Бумбокс»
Андрій Баштовий, плутає вокалістів «Курган & Aгрегат» і чекає на Tommy Cash
Настя Кузьменко: «Bosorkanya» із дебютного альбому «Pintea: Gory» – перша пісня, яку виконала Alina Pash. Люди довкола максимально заряджені. «Привіт, Atlas! Як ви кльово збіглися, рада вас бачити капєц».
Максим: Аліна вся у червоному і зеленому, під колір своїх дредів. Бек-вокал – у вишиванках, панчохах і червоних вишитих поясах. Танцюристки спустилися зі сцени, щоб пообливати водою людей з перших, найбільш активних рядів.
Настя Кузьменко: Уперше на такому фестивалі присутні батьки Аліни. «Тато, мамо, привіт! Наступна пісня присвячується мамі й моїм внутрішнім страхам». Починається «Колискова» із останнього альбому «розМова».
Коли Аліна просить усіх танцювати під її останній трек сьогодні, біля мене починає стрибати чоловік у костюмі оленя з українським прапором у руках.
Андрій: З головної сцени врубили радіостанцію, що грає в усіх таксі? А ні, то Артем Пивоваров виступає. Сорі, дістався до фестивалю пізніше, тому поки не в контексті.
Андрій: (вирушає на східну сцену) На фесті багато людей, закутаних у білоруські біло-червоні стяги. Чувак на алеї вказує на кожного з них і гучно кричить «Живе Беларусь!». Східна сцена фестивалю сьогодні має повністю білоруський лайнап. Хедлайнить там «ЛСП». Цікаво, чи зміг хтось з білоруських фанів спеціально на фест приїхати? Там же кордони майже наглухо закриті.
Настя Кузьменко: Теж перейшли з Максом на East Stage до гурту Intelligency. До мене підійшла дівчина й запитала, чи вже була пісня «August» (та, що завірусилася в TikTok торік), бо прийшла на цю сцену лише заради неї. Поговорила ще з молодим хлопцем і запитала те саме. Тепер ми обидві знаємо, що ця пісня ще не грала.
О, почалася «August»! Усі різко ожили й почали знімати. Вокаліст гурту Всеволод Довбня жартома запитує, чи знає публіка ще якісь пісні, крім «August». Багато хто піднімає руки. «Тоді можу продовжувати тут із вами».
Максим: І щільність глядачів під сценою збільшилася – пропорційно постійному напливу людей, які хочуть відзняти «August» на телефон.
Вокаліст запитує, хто серед глядачів з Білорусі, після чого піднялося близько десяти червоно-білих прапорів. Почав співати пісню білоруською.
Настя Шумілова: На North «Курган & Агрегат». «Нам сказали спасибі за те, що у нас програма маленька і ми бистро звалим», – каже Аміль Насіров. Виконують пісню «Габелі» – дуже її люблю.
«Курган & Агрегат» одягнені в неонові желети, як у комунальників.
Андрій: Панч став зрозумілим лише після жарту, що хлопці ночами монтують і демонтують сцени на фестивалі. У першому ряду дівчинка з прапором Південної Кореї дуже органічно вписалася.
Настя Шумілова: «Готові устроїть сельську драку? Підготовте свої кулаки, прийшов час їх вимазать кровякою або пилюкою». Починають пісню «Сєльська драка» – один із перших хітів «Курган & Агрегат». Під цю пісню люди активніше підспівують і закінчують рядки пісні замість виконавців.
Андрій: Чуваки північну сцену збирають навіть під палючим сонцем. Я прийшов на «Сєльську драку». День пройшов вже точно не дарма.
Настя Шумілова: Тут дійсно дуже пече сонце, але прямо не хочеться йти геть. Хлопці попросили сісти усіх на кортани – всі сіли. Я в сукні, але теж сіла. Тоді показують на екрані своє шкільне фото, з аватарки «ВКонтакте». Грає пісня «Любопитство» – моя улюблена.
Ярослав: Уточнення: «Любопитство» – це сольний трек «Кургана». До слова, на початку року Женя випустив другий сольник «Квантовий суржик», це суб’єктивно один із найкращих українських альбомів року.
Андрій: Треба зробити премію таку «суб’єктивно один із найкращих українських альбомів року».
Настя Кузьменко: Перемістилися на West Stage, тут виступають Garden City Movement. Народ дуже спокійний, легко підтанцьовує, у повітрі ніби вайб релаксу.
Максим: Через те, що пісні в Garden City Movement більш спокійні, люди не скупчуються під сценою, переважно стоять рівномірно по рядах. Навіть скажу, що з дотриманням соціальної дистанції.
Наті: Я потрапила з пробки на Garden City Movement і дуже навіть непогано поденсила. Якби у мене не був настрій «поплакати» під «Бумбокс», то залишилася б на них.
Настя Шумілова: На головній сцені почав виступ «Бумбокс», увесь натовп з North Stage йде сюди. Людей багато попри сонце, яке продовжує палити.
Наті: Виконують кавер на «Ангела» Крихітки. Навіть не знаю, який варіант мені подобається більше. Публіка поки дуже в’яла: чекає на «Вахтерам» і «Квіти у волоссі».
Настя Шумілова: Під сценою народ танцює. Мабуть, люди, які знають нові пісні, підібралися поближче. Я, на жаль, з тих людей, що чекає «Вахтерам». Не знала, що у них дівчина на бас-гітарі.
Максим: Миттєвий факт-чек: дебют нової бас-гітаристки в гурті Бумбокс був на концерті «Бумбокс. Family Show» у 2019 році.
Андрій: З кожною піснею під сценою стає дедалі більше людей. Якщо так і далі триватиме, то буде майже Меладзе.
Просто перед сценою група людей на інвалідних візках. До речі, це нормальне явище для цьогорічного AW. Крім того, для маломобільних людей облаштували з‘їзди на поле та окрему трибуну, щоб була можливість обирати між натовпом та більш спокійною зоною.
Наті: Хливнюк каже: «Більшість чоловіків вимагають у своїх жінок того, чого самі не варті». Далі не почула, але з початком фрази погоджуюсь. [сміється]
Не знаю, що там під сценою, але посередині люди розчаровано розходяться, поки Андрій ігнорує альбом «Family Бізнес».
Максим: «Нічим не будемо вас дивувати. Будемо просто грати, тому що нам в кайф», – ніби пояснює Хливнюк.
Ярослав: У «Болєльщику» прикольні ситуативочки про «тополиный пух, жара, июль» і «фудкорт». Видно, що Хливнюк having fun. Каже після цього, що за рік майже без виступів скучив за цим усім.
Настя Шумілова: Щойно на East Stage почався виступ білоруського рок-гурту Nizkiz. У «Бумбокса» була невеличка пауза між піснями, і на головній сцені було чути музику зі сцени поруч. Я також прийшла їх послухати, бо раніше не чула. Можливо, для мене вони стануть ще одним відкриттям AW.
Максим: Nizkiz помітно випереджає «Бумбокса» за гучністю, але потім починають грати «Вахтерам», і рахунок вирівнюється.
Наті: Ну всьо, дочекалися. Грають «Вахтерам», всі пищать і починаються знімати Stories. Під час приспіву Хливнюк замовкає і, публіка, звичайно, підспівує. Слова знають всі. Навіть моє цинічне серце зараз сумує. Поруч пари обіймаються і цілуються.
Максим: Хливнюк на приспіві нахиляє мікрофон на глядачів і використовує стенд, як вудку-спінінг.
Ярослав: Наступний трек – «Рок-н-рол». Пам’ятаю виконання на AW-2018 – і тоді це здавалося найбільш рефлексивним треком Хливнюка, і зараз ще більше. Після, мабуть, найважчого року для української концертної індустрії. А ще тоді одразу після цієї пісні Хливнюк висловлював підтримку незаконно ув‘язненому в Росії Олегу Сенцову. Ну, хоч щось хороше за ці три роки.
Андрій: О, Чемеров!
Ярослав: Грають свіжу спільну пісню «Любила» з лідером «Димної суміші» і The Gitas. Крутий трек про стосунки з батьківщиною, замаскований під жанр break-up song.
Настя Шумілова: Тим часом я вже на West Stage. Скоро почнеться виступ Onuka, люди потрохи збираються.
Максим: Концерт Onuka починається з розлогої гри трембіт, і тривалого інструментального вступу. На сцену виходить Ната Жижченко в широкій червоній сукні.
Ярослав: Якщо що, ми пишемо про гардероб не лише жінок-виконавиць, вчора ми кілька абзаців обговорювали Вакарчука і те, що це його перший за 20 років виступ як холостяка.
Onuka починає з треку «Uyavy» зі свіжого альбому. Це спільна робота з «ДахаБраха»: гурт не виходить на фіт, але востаннє на цій сцені було стільки людей учора на ДБ.
Наті: Onuka дуже рве. Реально важко себе стримувати і хочеться танцювати. Біля мене ніхто не стоїть. Звучить «Vidlik» – дуже сумно, що я не 1,90 зросту, бо в цей час батьки закинули дітей на плечі, і я нічого не бачу. Вриваємося далі.
Настя Шумілова: Onuka максимально заповнила West Stage. Люди сидять і стоять навіть на узбіччі біля тротуару.
Максим: Після пісні «Golos» на завершення Жижченко каже: «В нас дійсно голос є! Лунаєм, Україно!».
Ярослав: «Golos» досі головний концертний бойовик ONUKA. Батько переді мною щойно так качав доньку на плечах, що за неї почало бути страшно.
Дуже люблю їх і не зі зла це пишу, але ось ці «Це Onuka!» та «Onuka! Дякую!» від Нати після кожного треку – це якось занадто нудно та академічно для одного з найкреативніших і найцікавіших гуртів України.
Ярослав (перебігає на північну сцену): Tommy Cash починає з довгого вступу із інтро голлівудських студій. Поки прокрутили промо 20th Century Fox, Metro Goldwyn Meyer і ще кількох студій, які вже не працюють, це вже набридло. У процесі на будці звукорежисера, схоже, вирішували якісь проблеми. Але Tommy Cash врешті вривається з англомовним хіп-хопчиком із естонським акцентом під фірмовий вірусний відеоряд.
Андрій: Томмі зі старту валить нові треки, скаржиться на звук з моніторів і просить виправити. Знімати його дуже складно, бо він не зупиняється майже – фокус камери ледь справляється. У першому ряду вриваються дівчата з рідними для артиста естонськими прапорами. Біля сцени – гості фестивалю з села Близнюки – «Курган & Агрегат», які півтори години тому зібрали на цій сцені не менше людей.
В той час, поки на сцені Onuka трембіта, на північній сцені звучить... «Toxic» Брітні Спірс. Це підводка до треку «Who» – колаборації Томмі з Modeselector. Віжуали за спиною у артиста демонстративно недбалі – навіть не прибрали лого фотостоків. У цьому весь Каньє Іст.
Наті: Повернімося до модних спостережень – на Томмі найбільше чоловіків, взутих в сандалі зі шкарпетками.
Ярослав: Про що це свідчить? (Дійсно цікаво обговорити.)
Наті: Що зі шкарпетками зручніше, ноги не забруднюються і взуття не натирає під час танців. У мене лише таке пояснення. [сміється] Бо, якщо оцінювати іншу частину їх образу – історія явно не про фешн.
Ярослав: Але це ще й доводить, що на цій сцені зараз сміливі люди.
Андрій: Томмі, до речі, в в монолуці – його футболка, шорти і взуття з колаби UGG х Telfar.
Каже, що було дуже страшно читати всі ці треки: «Ми вперше публічно грали треки з Money Sutra. Читаєш такий і думаєш, як слова не забути». Далі йому точно простіше – старий добрий Winaloto знають всі, хто прийшов. Поруч зі мною вривається вокалістка Go-A.
Ярослав: ОК, із «Golos» я поспішив – трек «Guma» з нового альбому Onuka теж хороша заявка на статус концертного бойовика. І дуже крутий семпл зі звуком голосування у Верховній Раді. Послухайте новий альбом і готуйтеся до сольника у серпні.
Андрій: Завершує Tommy Cash із Racked, який вийшов зовсім недавно. Очевидно, що цей трек цілком потрапляє на полиці концертних бенгерів артиста.
Ярослав: Fatboy Slim вийшов!
Андрій: Перший трек – про мене у тиждень фестивалю: «Eat, Sleep, Rave, Repeat».
Ярослав: Починає сет з хітяри. На вступі ще був крутий ліпсінк під семпл, а в кульмінаційний момент – жовто-блакитний прапор на титантроні.
Наті: Я тупо в шоці з того, як людям заходить. Під ногами тремтить земля. Усі поруч дуже хвалять відеоряд. Але й тут не обійшлось без відеодзвінків, тільки вже друзям, а не мамам.
Ярослав: Співзасновник українського додатку Reface Іван Алцибеєв хвалиться в Instagram, що обігрування портретів (у межах кільох секунд змінюються обличчя Фіделя Кастро, Сальвадора Далі, Джеффа Бріджеса і ще кількох впізнаваних попкультурних персонажів) у візуальному шоу Fatboy Slim – їхня робота. Ну круто ж!
Настя Кузьменко: На East Stage натовп уже починає кричати: «ЛСП, ЛСП!»
Настя Шумілова: У соліста гурту Олега Савченка сьогодні день народження, натовп кричить: «С днем рождения!»
«ЛСП» починає виступ новим треком «Есть деньги, нет чувств». Потім грає трек «Холостяк» – люди підспівують.
Ярослав: Поки хайлайт вечора – виступи перекладачів на мову жестів на Fatboy Slim. Роботи тут не так багато (як і слів для перекладу в семплах), але відриваються вони всі на повну.
Настя Шумілова: «ЛСП» виконує найпопулярнішу пісню «Монетка». Весь натовп співав заміть соліста. Куплет Роми, другого учасника гурту, який помер у 2017 році, звучав у записі.
Настя Шумілова: «На свете есть странные, которые запрещают песни. Как же хорошо, что мы выступаем в стране, где наши песни не запрещают», – каже Олег Савченко перед піснею «Номера». Її заборонили в Росії, начебто за заклик до суїциду в тексті.
Ярослав: Просто на підтвердження того, який крутий був кліп на «Push The Tempo» – Fatboy Slim за понад 20 років після виходу використовує його як частину шоу.
Розкажу поки історію. У дитинстві в мене був сусід Міша, він був старший на рік, тому раніше прошарював усілякі прикольні ніштяки і на правах старшого ділився зі мною. Щоб ви розуміли цей антураж 2000-х: у його кімнаті висіло три постери: Бреда Пітта з фільму «Троя», Брітні Спірс (#FreeBritney!) і збірної України з футболу. І це він показав мені кліпи «The Real Slim Shady» і «Candy Shop», за що нас могли повбивати і його батьки, і мої. Але найбільше запам’яталося не це, а як він якось увімкнув відео, у якому чувак починає божеволіти, розбивати все руками і корчитися, коли вмикає якусь касету. Коротше, Міша, дякую тобі за щасливе дитинство і Fatboy Slim. Як сам? Треба якось випити пива, чи що.
Ярослав: Ох, ну тут уже епік на фінал – головний хіт «Right Here, Right Now» Fatboy Slim семплить з промови Ґрети Тунберґ.
Андрій: Як він узагалі сміє?!
Ярослав: Ще круто від Fatboy Slim – на «Music Sounds Better With You» вмикає на екранах прапор Європейського Союзу і змінює текст на «Sounds Better With EU». Ми теж не розуміємо, навіщо ви затіяли той Брекзіт, Нормане, ми теж.
Ну і те, заради чого, певно, багато хто прийшов сьогодні на AW – «Right about now, funk soul brother» і «The Rockafeller Skank» від Fatboy Slim. Англійський хуліган закриває передостанній день «Атласа» – трохи пізніше запланованого 23:00.
Фото: Андрій Баштовий