Український дизайнер Олексій Чекаль розробив новий дизайн для Харківського академічного драматичного театру, який скоро може отримати ім’я письменника Григорія Квітки-Основ’яненка, пише видання «Люк». 

Новий символ театру – квітка

Символ української родючості й мальовничості квітка також став символом театру. Але цього разу треба було створити щось масштабніше, ніж просто зображення квітки, діляться дизайнери.

«Ми створили образ, що пульсує й змінюється. Від простого знаку, що нагадує ні то різдвяну зірку, яку носять колядники на свято, ні то квітку, ні то авангардний конструктор», – каже Олексій. 

Також для театру створили спеціальний варіативний шрифт, який дозволяє змінювати текст від просторого гротеску до складніших акцидентних характерних форм. 

У чому ідея редизайну

Для створення нового візуалу поєднали традиції й новаторство, де проявляються особливості харківського конструктивізму й модерну із сучасними технологіями Processing i Fractal Geometry.

Дизайнери свідомо вирішили не відтворювати стиль 19 століття, коли жив Квітка-Основ’яненко, зокрема через «імперський присмак» шрифтів і мистецтва того часу. 

Натомість у дизайні використали сучасні тренди: модифікацію, варіативність і гнучке конструювання графічною мовою. «Усе зробили так, щоби підкреслити, що театр дивиться на майбутнє й збирається привернути увагу до актуальних і гострих питань сучасності», – каже Чекаль. 

Хто ще над цим працював

Спеціально для редизайну драмтеатру створили групу «переосмислення сенсів», до якої ввійшли директор Харківського академічного драматичного театру Олег Яцина, драматург Дмитро Терновий, керівниця літературно-драматичної частини театру Ніка Хворостенко й дизайнер Олексій Чекаль.

   

  • Перейменування драмтеатру почали ще у 2022-му. У березні з назви Харківського академічного драматичного театру (імені Пушкіна) вирішили прибрати слово «російський». Згадку про Пушкіна прибрали аж у грудні 2022 року. 
  • На початку липня 2024-го творчий колектив театру запропонував перейменувати театр на честь українського літератора й драматурга Григорія Квітки-Основ’яненка. Перейменування підтримали депутати, громадські організації і почесні громадяни. Коли в театру зміниться назва, наразі невідомо, бо це питання треба спершу винести на сесію облради.
  • Креативна агенція Angry розробила нову айдентику для театру Франка. У межах реновації створили новий логотип, підібрали колірну палітру, фірмовий шрифт і брендбук. Також скоро в продажу зʼявиться офіційний мерч театру.

Фото й обкладинка: «Люк»