Фільм «Ля Палісіада» представить Україну на 97-й премії «Оскар», повідомляє Український оскарівський комітет. 

Серед інших претендентів були фільми «Будинок «Слово». Нескінченний роман» Тараса Томенка, «Ми були рекрутами» Любомира Левицького й «Мирні люди» Оксани Карпович.

Про фільм

Це повнометражний дебют режисера Філіпа Сотниченка в жанрі пострадянського нуару. Події розгортаються в Україні в 1996 році, за п’ять місяців до підписання протоколу №6 Європейської конвенції з прав людини, що передбачав відмову від смертної кари. 

У центрі сюжету перебувають двоє друзів – детектив міліції й судовий психіатр. Вони розслідують убивство свого колеги. Раніше детектив і психіатр були закохані у вдову загиблого. «Занурені в заплутану справу й давно забуті спогади, вони створюють майбутнє, у якому мають жити їхні діти, успадкувавши нереалізовані прагнення батьків», – описують сюжет автори стрічки.

За словами режисера, події, зображені у фільмі, не претендують на історичну дійсність, але показують стилізацію 80–90 років минулого століття через знайомі образи, як-от: хутряні шапки чи картаті спортивні костюми.

   

Світова премʼєра «Ля Палісіади» Філіпа Сотниченка відбулася конкурсі 52-го Роттердамського кінофестивалю. Пізніше стрічка перемогла на Вільнюському кінофестивалі й польського Ukraina Festiwal Filmowy, а також стала лауереатом премії кінокритиків «Кіноколо».

Режисер Філіп Сотниченко отримав «серце Сараєво» за найкращу режисерську роботу на Міжнародному кінофестивалі в Сараєво, а на Ukraina Festiwal Filmowy у Варшаві відзначили операторську роботу Володимира Усика.

   

У 2023 році заявки на участь у відборі на «Оскар» подали п’ять фільмів: «Памфір» Дмитра Сухолиткого-Собчука, «20 днів у Маріуполі» Мстислава Чернова, «Залізні метелики» Романа Любого, «Терикони» Тараса Томенка й «ШТТЛ» Едріена Волтера.

Тоді «20 днів у Маріуполі» став першим в історії України фільмом, який виграв «Оскар»: стрічку відзначили в категорії «Найкращий документальний фільм». Редакція The Village Україна запитувала її режисера Мстислава Чернова про найстрашніший момент у Маріуполі, рішення показувати найбільш жорстокі кадри й перший фідбек.