Більшість молоді не готова відкладати життя на потім – Gradus Research
Більшість молоді не готова відкладати життя на потім, а хоче жити тут і зараз, ідеться у дослідженні Gradus Research. Про це зазначили 73% представників покоління Z.
Водночас переважна більшість покоління X (45+ років) та міленіалів (25-44 роки) переконані, що зараз не час для нераціональних покупок і краще зосередитися на збереженні коштів – про це зазначили 77% та 72% респондентів відповідно.
Загалом у дослідженні аналізували, як змінилися споживчі й культурні тренди українців під час повномасштабного вторгнення РФ в Україну. Дослідження провели методом самозаповнення анкети у мобільному застосунку в березні 2024 року. Усього – 1045 респондентів.
КАТЕГОРІЇ ТОВАРІВ Й ПОСЛУГ, НА ЯКІ НАЙБІЛЬШЕ СКОРОТИЛИ ВИТРАТИ ПРОТЯГОМ ОСТАННІХ ПІВ РОКУ
Найбільше представники усіх трьох поколінь економлять на розвагах та відпочинку, відвідуванні закладів харчування та купівлі побутової техніки й електроніки. Водночас молодь економить дещо менше як порівняти з відповідями інших поколінь українців.
РІВЕНЬ СТРЕСУ
Найбільше стресують преставники покоління Z – про високий рівень стресу зазначили 92% молоді. Трохи нижчий, утім усе одно високий рівень стресу, також мають міленіали – 89%.
СПОЖИВАННЯ КОНТЕНТУ
Більшу частину вільного часу «зети» і міленіали обирають слухати музику та переглядати фільми чи серіали онлайн. Представники покоління X надають перевагу фільмам і серіалам, а також читанню новин.
Близько третини міленіалів та «зетів» слухають українську музику. Ще половина представників обох поколінь слухає і українських, і зарубіжних виконавців. Популярним жанром також є стендап. Серед улюблених коміків й комікес респонденти переважно називають українських артистів.
Повні результати дослідження доступні за посиланням.
Попит на продукцію українських брендів у країні зріс на 5% упродовж року, ідеться в дослідженні Gradus Research. 74% опитаних надають перевагу українській продукції. Для порівняння, у грудні 2022 року про це вказали 69%українців. Більше половини респондентів (54%) також надають перевагу знайомим брендам, проте 37% опитаних готові експериментувати.