Вікна для відбудови України від польського павільйону отримали головний приз на бієнале в Лондоні
Вікна для відбудови України від польського павільйону отримали головний приз на бієнале дизайну в Лондоні, пише Deezen.
Інсталяція має назву «Поетика необхідності». Її створила некомерційна організація Fundacja BRDA, яка зібрала більше 12 000 вікон, щоби допомогти відбудувати будинки, зруйновані війною в Україні.
На виставці представили 30 вікон, розмістивши їх на дерев’яних піддонах. Після завершення експонування їх транспортують в Україну. Також разом із варшавською архітектурною компанією TŁO створили імпровізований диван зі світло-блакитних ізоляційних плит. Це дослідження того, як повсякденні предмети набувають нового значення в часи геополітичних потрясінь.
Fundacja BRDA у співпраці з іншими польськими архітектурними бюро також створили посібник про те, як інтегрувати вікна в пошкоджені будівлі незалежно від їхнього розміру й форми. Наприклад, одна з секцій виставки демонструє, як вище вікно можна використовувати для закриття меншого отвору, встановивши його похило й обшивши панелями, щоб герметизувати щілини.
Таким способом також хотіли заохотити лондонців дарувати свої невикористані чи непродані вікна. Це важливий ресурс для українців, бо вікна найпершими піддаються руйнуванню, розповів виданню український архітектор й один з ініціаторів проєкту Петро Владіміров. Водночас скло є одним із найбільш недоступних матеріалів, бо раніше значну частину скла, 85%, поставляла Росія, каже Владіміров.
Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів
Лондонська бієнале дизайну триватиме до 25 червня, Україна бере там участь уперше й представляє інсталяцію «Найтемніша година перед світанком» (The Darkest Hour is just Before Dawn), повідомляли в Українському інституті.
Серед представлених проєктів:
Гобелен «Земля» від Вікторії Якуші (FAINA, Yakusha Design). Двометровий гобелен почали ткати за місяць після початку повномасштабної війни, робота тривала три місяці. Шарувата фактура втілює українську чорнозем, а довгі пупоподібні нитки уособлюють зв’язок українців зі своєю землею.
«Дніпро» від дизайнера Сергія Готвянського й майстрів Panoptikum Collections, Llab, Noom і керамічної майстерні Юрія Карпенка. Це об’єкти, які символізують індустріальні будівлі (водонапірна башта, резервуари для газу чи зерна), а також об’єкти, які є символами основних ресурсів України (вугілля з Донбасу, залізо з Криворізького басейну, сіль із Соледару).
Стілець-маніфест Gropius Low Chair Military Edition від Noom і Катерини Соколової. Стілець обтягнули маскувальною сіткою у волонтерському центрі у Вінниці. Об’єкт показує два періоди українського дизайну – до російської агресії й після неї.
Читайте «Нормальні новини» в телеграмі
Обкладинка й фото: Taran Wilkhu