Що означає виставка про декомунізацію «Роза вітрів», яку відкрили на даху Kooperativ
На даху робочого простору Kooperativ відкрили виставку Олексія Золотарьова «Роза вітрів. Документ». Вона присвячена темі декомунізації та зв’язку з минулим.
Проєкт складається з трьох частин: скульптури, фотографії й тексту мистецтвознавиці Наталі Маценко. Вони доповнюють одна одну, але заразом існують як окремі елементи.
Через цю роботу автор розмірковує на тему монументальної скульптури, пам’ятників минулого та їхньої взаємодії з містом сьогодні.



катя тейор
кураторка артпрограм
Ця робота – про скелети минулого, з якими ми не готові прощатися й, спираючись на які, трансформуємо сучасне місто та публічний простір. Вона не випадково представлена на даху. Через відкритий простір можна відчути зв’язок з архітектурою й геометрією міста.
У цьому проєкті Золотарьов продовжує роботу над серією скульптур «Роза вітрів», трансформуючи її в кінетичну форму. Головним ключем проєкту є фотографія, на якій сучасна скульптура художника вступає в діалог із Батьківщиною-Мати. Вона наче проковтує її.
Таким способом художник говорить про декомунізацію та переосмислення мистецтва в публічному просторі. Насправді ж Батьківщина-Мати в десятки разів більша, ніж скульптура «Роза вітрів», й остання ніколи не зможе проковтнути першу не лише як фактична заміна старого об’єкта новим, але й ідеологічно.